Avatar billede alfar Nybegynder
19. april 1999 - 00:00 Der er 275 kommentarer og
1 løsning

Meningen med livet?

Er en fri debat fri, hvis den styres med hård hånd uden at lade folk acceptere inacceptable svar, der egentlig ikke svarer på spørgsmålet, endskønt vi alle er enige?
Og det gode gamle spørgsmål:
Hvad er meningen?
Avatar billede painelf Nybegynder
19. april 1999 - 19:11 #1
alfar, med hvad?
Avatar billede alfar Nybegynder
19. april 1999 - 19:14 #2
Med det hele?
Med at slette besvarede spørgsmål, der bør komme menneskeheden til gode? (Dvs. Alle mine gode kommentarer)
Med livet, universet og alt det der?
Med olieudslip?
Med dobbeltmorderes indespærrelse i ildelugtende fængselsceller?
Med at du bare sådan går, når vi sidder og diskuterer?
Men vigtigst af alt:

hvad er meningen med alle disse spørgsmål?
Avatar billede alfar Nybegynder
19. april 1999 - 19:16 #3
Der må da være en grænse for uendeligheden... hvem kan snakke mest sort? :o)
Avatar billede mr_white Nybegynder
19. april 1999 - 19:17 #4
Selvom at mit svar blev slettet før mener jeg dog stadig at det er 42...

Dog kan der forekomme undtagelser når dette ikke er tilfældet.
Avatar billede alfar Nybegynder
19. april 1999 - 19:18 #5
Ja, i modsat fald er det omvendte tilfældet...
Avatar billede mr_white Nybegynder
19. april 1999 - 19:25 #6
Hvilket dog kan virke lidt for rationelt.
Avatar billede alfar Nybegynder
19. april 1999 - 19:26 #7
Og det kan vi jo ikke have...

Skal vi ikke snakke om noget helt andet?
Avatar billede mr_white Nybegynder
19. april 1999 - 19:26 #8
JO

hva afsnit er lykkehjulet kommet til ?
Avatar billede alfar Nybegynder
19. april 1999 - 19:28 #9
Jeg er ikke sikker... 6746?
Avatar billede alfar Nybegynder
19. april 1999 - 19:29 #10
Hvilket pludselig får mig til at tænke på at standard-porten for en MUSH af typen Penn vist nok er 4242 - to gange 42 ? :o)
Avatar billede strit Nybegynder
19. april 1999 - 19:33 #11
Jeg troede egentlig bare, at meningen med livet, var Coca Cola, nok harddisk plads, at score points på Eksperten, og det smukke køn:)
Sådan i det lidt mere generelle:)
Avatar billede long Nybegynder
19. april 1999 - 19:34 #12
Jeg hopper lige med på en lytter
Avatar billede alfar Nybegynder
19. april 1999 - 19:35 #13
Strit: du er alt for konkret... prøv det obskure og lev det ud :o)
Avatar billede mr_white Nybegynder
19. april 1999 - 19:36 #14
Hey det vil jeg oxo !!!
Kender I nogle gode stillinger man kan bruge når man lytter ?
Avatar billede strit Nybegynder
19. april 1999 - 19:36 #15
Jamen det giver sådan en hovedpine, og det kan jo ikke være meningen.
For meningen er vel ikke at man skal have det dårligt for at finde meningen med det hele??
Så er jeg ikke interesseret i at finde meningen.
Avatar billede alfar Nybegynder
19. april 1999 - 19:37 #16
Long: tror du, man kan mene, lytning er meningen med livet, eller vil du bar høre vores skøre sludder?
Har du selv en mening?
Avatar billede strit Nybegynder
19. april 1999 - 19:38 #17
Hvis vi nu er helt stille, og bare lytter allesammen, så kan det være, at vi kan høre meningen med livet. Er i klar, 1, 2, 3 NU!!!!
Avatar billede alfar Nybegynder
19. april 1999 - 19:38 #18
Jeg vil tro, at man kan bruge de samme stillinger til at lytte, som man bruger til at læse?
- og jeg sad alene tilbage med mine drømme og en masse Elvin Kempler CD'er...
Avatar billede mr_white Nybegynder
19. april 1999 - 19:38 #19
Hvordan kan du sige at du ikke er interasseret i at finde meningen med livet når du ikke har en ide om hva det er ?
(well ... coca cola var jo et godt gæt .. dog tror jeg at det ligger tættere på 42)

Avatar billede mr_white Nybegynder
19. april 1999 - 19:39 #20
Hvad er en mening i det hele taget ?
Avatar billede strit Nybegynder
19. april 1999 - 19:39 #21
Hmm, den kom sgu ikke til mig.
ÆVV, jeg tænker videre.
Jeg føler ikke at min mening med livet er 42, men det kan jo være, at vi har hver vores mening med livet???
Avatar billede mr_white Nybegynder
19. april 1999 - 19:42 #22
Hvorfor kan vi ikke bare alle sammen være stereotype og være enige om hva meningen er ?

Avatar billede alfar Nybegynder
19. april 1999 - 19:43 #23
- I er alle forskellige!!!

- Ja! Vi er alle forskellige!!!

- Jeg er ikke!
Avatar billede mr_white Nybegynder
19. april 1999 - 19:44 #24
-Heller ikke mig!
Avatar billede alfar Nybegynder
19. april 1999 - 19:46 #25
Er der mon noget, der hedder en audiofil, og er det i så fald:
1) en person, der tænder på at lytte
2) et værktøj til at manipulere lyde?
Avatar billede strit Nybegynder
19. april 1999 - 19:46 #26
Jeg er måske ikke et menneske, og er det så sikkert, at der er en mening med mit liv???
er jeg egentlig levende, eller er det her den døde tilstand, for min type??
Avatar billede alfar Nybegynder
19. april 1999 - 19:50 #27
Æhm... ja?
måske?
nej?
jeg ved ikke rigtig?
måske er vi allesammen døde og er kommet i himlen...
hvad er meningen med døden så?
Avatar billede bonkerz Nybegynder
19. april 1999 - 19:51 #28
Uha, en lang og svær en, men her kommer menningen med livet er... *tamtamtaaaam*:

At gøre matematik forståelig og brugbar, at gi' engelsk universitets uddannede fysikere humor, at få klassens blegeste nørd til at gå i byen, at finde nogle menningsfyldte lektier man gider lave (i henhold til resten af besvarelsen...), at finde spørgsmålet til svaret 42, at få a-drev til at opføre sig som om de(n) havde mere hukommelse, at finde sin rette hylde (min er fx ud i mit toiletskab, at finde ud af hvad en smølf mener når den siger "smølf", at finde ud af hvordan man udtaler SKG's mellemnavn, at få politkere til at svare på konkrete ting, at få min stavning forbedret, at finde ud af hvorfor gule tøjdyr er så appellerende, og sidst men ikke mindst at omvende IE-brugere til lysets side...(dvs. alt andet end M$ produkter...)

hvor svært var det lige ???

hvor er mine point ? :o)
Avatar billede alfar Nybegynder
19. april 1999 - 20:00 #29
Tsk tsk tsk.

Matematik skal *ikke* være forståeligt og brugbart. Engelske universitetsuddannede fysikere kan ikke opnå nogen form for humor ud over en smule latterlighed. Nørder går kun i byen, når alle andre er gået hjem. Lektier kan ikke være meningsfyldte.
Svaret på 42? Det her er sgu da ikke jeopardy!!
A-Drev kan indeholde 1440kb og IKKE mere... måske skulle man dog gøre en undtagelse med en fælles bekendt og køre smartdrv på ham...
Det med hylden er ok... men resten er noget pjat, så ingen point til dig... Det skal jo ikke være for nemt...

hvor er MINE point?
Avatar billede ffn Nybegynder
19. april 1999 - 20:47 #30
Meningen med livet er god sex - kortere kan det ikke siges. Sorry!!!
Avatar billede skod Nybegynder
19. april 1999 - 21:11 #31
Meningen med livet er måske at man skal sidde og diskutere det.
Avatar billede mr_white Nybegynder
19. april 1999 - 21:22 #32
Okai .. dækker det også begrebet cybersex ?

Og i så tilfælde:
Er det muligt at dyrke cybersex via et forum som dette ?
Ville det være blasfami at gøre det midt i en diskution som denne om meningen med livet ? (og gør det noget forskel hvis sex er eller ikke er meningen?)

Avatar billede jonaskvl Nybegynder
19. april 1999 - 21:22 #33
Jeg tror meningen med livet er at gå i selvsving i sådan et forum som dette.. yehaw vi har nået livets mening!
Avatar billede mr_white Nybegynder
19. april 1999 - 21:24 #34
Ps. Alfar ..

Ja der findes faktisk noget der hedder en audiofil!

Hvis du køber et blad som Hifidelity vil du en gang i mellem falde over ordet.

Og svaret er nr. 1
Avatar billede deep Nybegynder
19. april 1999 - 21:28 #35
Hvad hvis man finder svaret,,, vil i så have det med det samme, eller skal man bare beholde det i munden lige som mandelen juleaften ???
Avatar billede hitman Nybegynder
19. april 1999 - 21:30 #36
Meningen med livet er at leve et liv man selv er stolt af og som andre ikke kan forholde sig til.
Avatar billede deep Nybegynder
19. april 1999 - 21:36 #37
Hitter,,, hvis du synes det har du ret !
Avatar billede alfar Nybegynder
19. april 1999 - 21:44 #38
Sex er noget opreklameret fis... men jeg tror, det er kommet for at blive...

Well, svaret er forkert... hmmm... hvis jeg siger, svaret er forkert, har jeg så svaret?

Cybersex? tjaeh... det er jo et frit forum... jeg har vist nogle sjove historier liggende... :o)))
Avatar billede alfar Nybegynder
19. april 1999 - 21:54 #39
Alt der lever, har enten været et æg, eller et frø, eller en fisk.

- citat af Painelf...
Avatar billede pingo Nybegynder
19. april 1999 - 21:54 #40
Er det så svaret på livet? - eller er det bare svaret på noget noget helt andet?

Og hvis dette er svaret - hvad er spørgsmålet så? - og kan et spørgsmål være forkert som et svar kan det.

Avatar billede pingo Nybegynder
19. april 1999 - 21:55 #41
Jeg tror egentligt svaret er 43 når det kommer til stykket White - ikke nr. 1!
Avatar billede bonkerz Nybegynder
19. april 1999 - 21:58 #42
errr...siden alfar kan korrigere os alle må han da nødvendigvis ligge inde med svaret...menningen med livet er måske at stille spørgsmål man selv kan svaret på ?

og kan jeg selv svare på det ???
Avatar billede mr_white Nybegynder
19. april 1999 - 21:59 #43
Pingo .. du sover ... gå i seng
Avatar billede alfar Nybegynder
19. april 1999 - 22:00 #44
Pongi: du lugter... læs lige håndbog for vakse galakseblaffere een gang til...

Jeg tror måske du har ret med hensyn til at svare på egne spørgsmål...
!!ADMIN!! : Hvorfor kan man ikke svare på sine egne spørgsmål?

Er dette en rimelig debat? nej... jeg bestemmer. :o)
Avatar billede dreamer Nybegynder
19. april 1999 - 22:01 #45
Er det værd at leve hvis det ikke har nogen mening, eller måske er menigen med livet at vi skal søge efter den hele livet.
Avatar billede bonkerz Nybegynder
19. april 1999 - 22:07 #46
...sagde dreamer drømmende... :o)
Avatar billede painelf Nybegynder
19. april 1999 - 22:07 #47
Måske er meningen med livet bare at være ligeglad? Det vil jeg ihvertfald være ..
Avatar billede painelf Nybegynder
19. april 1999 - 22:08 #48
Måske er meningen med livet at gentage følgende ordrække et vilkårligt antal gange:

"Måske er meningen med livet ..."

Hvis dette er tilfældet, er vi godt på vej ..
Avatar billede strit Nybegynder
19. april 1999 - 22:12 #49
Meningen med livet, må jo egentlig være at sove, hvis man regner på det, så er det jo sovende man har flest gode oplevelser, der er godt nok dårlige, men ikke så mange så i den vågne tilstand.
Og nogle sige godt nok, at man lærer af de dårlige oplevelser, men man har det sgu stadig bedst, når man har det godt.
(hmm).
Avatar billede alfar Nybegynder
19. april 1999 - 22:16 #50
Strit har aldrig fået noget, siger han...
Avatar billede pingo Nybegynder
19. april 1999 - 22:18 #51
Da jeg har fået skyld for at sove, må jeg således indeholde de bedste oplevelser, derfor kan det tit undre mig at de bliver derinde, og aldrig kommer videre.

Da jeg envidere lugter af tis, kan det så diskuteres om det er en god oplevelse - personligt kan jeg ikke afgøre om det er ganske almindeligt tis, efter man har drukket 1½ ltr Cola - eller om det er det sært ekstra gule noget man tisser når man har været i byen!

Det er jo et af livets spørgsmål!
Avatar billede dreamer Nybegynder
19. april 1999 - 22:20 #52
Jeg ved ikke med jer andre, men skal vi ikke holde denne diskution på et menneskeligt niveau. Så Pingo, lad venligst være med at fortælle mere om dine pisse episoder.
Avatar billede alfar Nybegynder
19. april 1999 - 22:20 #53
Pingo: bemærk venligst, at det var DIG, der bragte tis på bane... jeg sagde bare, at du lugter...
Avatar billede mr_white Nybegynder
19. april 1999 - 22:22 #54
hmmm.. jeg ved det ikke ..

men der er bryster på tv lige nu (dr)
Avatar billede pingo Nybegynder
19. april 1999 - 22:23 #55
Alfar: ja - men når man lugter plejer det at være af tis! (det siger hvid selv)
Avatar billede pingo Nybegynder
19. april 1999 - 22:23 #56
Mere vigtigt: er det nogle gode bryster??
Avatar billede mr_white Nybegynder
19. april 1999 - 22:24 #57
Ingen kommentare ...
Avatar billede alfar Nybegynder
19. april 1999 - 22:24 #58
Der er i hvert fald ikke tis på... de har lige vasket dem... *yum*
Avatar billede pingo Nybegynder
19. april 1999 - 22:25 #59
Jeg spørger igen - er det nogle gode bryster?
Avatar billede alfar Nybegynder
19. april 1999 - 22:27 #60
Der er mange forskellige... nok osse noget for dig... hæhæhæhæ fjernsyn for dig :o)
Avatar billede pingo Nybegynder
19. april 1999 - 22:28 #61
Jeg kan altså bedst lide nogen der ikke er for store - lige omkring en håndfuld - er det også sådan nogen - og er der en VR dragt? - så jeg kan "se" om de er ok?
Avatar billede dreamer Nybegynder
19. april 1999 - 22:30 #62
Du trænger seriøst til noget......et eller andet........anyway
Avatar billede mr_white Nybegynder
19. april 1999 - 22:38 #63
*host* *host*

Det er godt nok ikke mig der har startet denne diskution.

Snakker lige med store bokstaver:

Men med al respekt for Alfar vil jeg mane til at man prøver at komme tilbage til det sentrale i denne diskution! Plz

Det var jo såddan set meningen med livet vi kom fra.

... Lad mig lige opsumere lidt:
vi har haft mange gode bud som Coca Cola(en af mine fauritter), 42, Audiofili, god sex(well måske cybersex .. men det fandt vi desværre aldrig ud af).
Sove og så kan vi selfølgelig blive enige at der ofte er en granse på 1440kb på en standart HD diskette(selvom vi dog også andetsteds er blevet enige om at vi ikke alle kan blive enige om en ting på verdens plan.)

Så kunne vi forfanden ikke lige tage at få nogle SERIØSE inputs fra befolkningen om hva meningen med livet egenlig er ?!?!!

Jeg mener bare .... Det er fame uhyggeligt
Avatar billede painelf Nybegynder
19. april 1999 - 22:42 #64
mr_white, du har sådanset ret. Men det var fandme et kedeligt svar ...
Avatar billede alfar Nybegynder
19. april 1999 - 22:45 #65
Bryster kunne jo faktisk være meningen med livet, men det hører vel næsten under sex. Kunne man opfinde et nyt udtryk for envejskommunikeret sex? (Som i fjernsynet for eksempel?) Mit umiddelbare forslag er telesex?

Måske er meningen med livet små hvide lam på en grøn mark?
Avatar billede dreamer Nybegynder
19. april 1999 - 22:45 #66
Måske skulle bryster også med på listen ?
Det har vi da også diskuteret lidt.
Avatar billede mr_white Nybegynder
19. april 1999 - 22:46 #67
Kunne man forestille sige noget i stil med telefili..

Folk der tænder på afstande ?
Avatar billede painelf Nybegynder
19. april 1999 - 22:47 #68
Jeg støtter helt klart de små hvide lam. Jeg tror meningen med livet er at nyde naturens dealjer.
Avatar billede painelf Nybegynder
19. april 1999 - 22:48 #69
deTAljer .. ups ..
Avatar billede alfar Nybegynder
19. april 1999 - 22:48 #70
Phonofil? Person, der tænder på lyde?
Telephonofil - Person, der tænder på fjerne lyde?
Avatar billede mr_white Nybegynder
19. april 1999 - 22:50 #71
I såfald må man kunne konkludere at en Telephonofil har masser af mening i livet.
Avatar billede mr_white Nybegynder
19. april 1999 - 22:51 #72
Hmmm.. og har han isåfald et mere meningsfuldt liv end Phonofilen ?
Avatar billede alfar Nybegynder
19. april 1999 - 22:53 #73
Evt. kunne man udvide begrebet til en telesexophonofil, der tænder på fjerne lyde med sexuelle undertoner?
Personen ville så ikke have SÅ megen mening med livet, men ville nok stadig kunne finde afløb for sine lyster...?
Avatar billede mr_white Nybegynder
19. april 1999 - 22:55 #74
Jeg sidder og får en kedelig fornemmelse af at meningen med livet er at tænde på et eller andet smart så man kan holde sig beskeftiget flest mulige af sine vågne timer.

well .. så længe vi er enige om at man har det godt når man sover.

Er jeg helt forkert på den ?
Avatar billede alfar Nybegynder
19. april 1999 - 22:58 #75
Vi er nok enige om noget... skal vi ud at handle, og i så fald, er der nogen chance for at møde en ostekonge eller -pops?
Hvordan titulerer (tiltaler på en tiltalende måde uden at være nærgående) man en royal chips?
Avatar billede mr_white Nybegynder
19. april 1999 - 22:59 #76
Arne du er gud ...
Avatar billede alfar Nybegynder
19. april 1999 - 22:59 #77
Det er i øvrigt lige blevet kommenteret, at jeg er gud...
Avatar billede mr_white Nybegynder
19. april 1999 - 23:02 #78
.... ps .. hvis der er noget der stadig skulle være i tvivl hedder Alfar en gang imellem også Arne.. (altså i følge hans fødsels attest og såddan)

Alf:
Deres kongelighøjhed.. Må man tiltale eder ?
Avatar billede painelf Nybegynder
19. april 1999 - 23:02 #79
Verdens LANGSOMSTE gud ...
Avatar billede mr_white Nybegynder
19. april 1999 - 23:04 #80
Er det rellativt set ?

og i såfald i forhold til hvad ?
Avatar billede painelf Nybegynder
19. april 1999 - 23:05 #81
Hvem er ham der Eder?
Avatar billede alfar Nybegynder
19. april 1999 - 23:06 #82
Guden med den langsomste computer i hvert fald... *suk*

Er I klar over, hvor lang tid det tager at få nyt hardware til Asgaard?

Grunden til at jeg spurgte om meningen med livet, er faktisk, at jeg har fået en del forespørgsler på den slags for ganske nylig... Nåja... man kan jo ikke vide alt, selv om man er gud...

skriver man i øvrigt gud med stort, når det ikke er efter punktum?
Avatar billede painelf Nybegynder
19. april 1999 - 23:08 #83
Hey fedt Alfar .. øhhbøøh ... deres kongelige gud. Den nordiske mytologi! Det ka' vi li'!
Avatar billede alfar Nybegynder
19. april 1999 - 23:10 #84
Well, bare en ikke en... nu snakker jeg vist for sort... en lille en i hvert fald... Alfernes gud, ikk... :o)

Mine venner kalder mig Alf, så bare kald mig DKG. (Deres Kongelige Guddommelighed) :o)
Avatar billede painelf Nybegynder
19. april 1999 - 23:11 #85
Jeg tror meningen med livet er tilfældighed .. variation, altså ... som i fraktaler f.eks. Man kan zoome uendeligt ind på f.eks. mandelbrotmængden - den ligner lidt sig selv, men alligevel er det ikke det samme. Og jeg er ved at være træt ..
Avatar billede painelf Nybegynder
19. april 1999 - 23:13 #86
Måske skulle man ændre spørgsmålet fra "Hvad er meningen til livet?" til "Hvad er dit mål i livet?", eller noget i den stil?
Avatar billede alfar Nybegynder
19. april 1999 - 23:13 #87
Hvordan kan noget, der kan beregnes, være tilfældigt? Jeg tror kun på tilfældighed, hvor enhver mulig hændelse har lige stor sandsynlighed.
Avatar billede mr_white Nybegynder
19. april 1999 - 23:16 #88
Painelf:
Jeg skal ikke kunne sige om det samme er tilfældet med Alfar. (zoom funktionen)

Men jeg vil ud fra din teori være næsvis og påvise at alfar ikke er meningen med livet .. selv om han dog har højstatus i mange østeuropæiskelande.

Avatar billede painelf Nybegynder
19. april 1999 - 23:16 #89
Apropos variation. Jeg har tænkt på at lave et musikprogram der generer musikken "on-the-fly". Så fortæller man programmet hvilket humør man er i, og fortæller hele tiden programmet hvad man synes om den musik det generer - så det hele tiden tilpasser sig til det man gerne vil høre, men stadig med variation og uden at blive trivielt.

DET er mit mål med livet ..

(Nåja, dét, og så det at lave noget virtual reality!)
Avatar billede alfar Nybegynder
19. april 1999 - 23:16 #90
Hmmm... mit umiddelbare lille mål kunne være, at nakke så mange store rugby-forwards som muligt.
Ellers vil jeg bare gerne have et hus... og blive ved med at have min kæreste.
Måske er meningen med livet at få et hus... Eller som en eller anden sagde:

Husk at gøre som dinosaurerne - efterlad nogle store spor.
Avatar billede painelf Nybegynder
19. april 1999 - 23:20 #91
Så vil jeg lige påpege at jeg i en tidligere instans af en besked skrev "til" ... der skulle ha' stået "med"!
Avatar billede alfar Nybegynder
19. april 1999 - 23:20 #92
Jeg vil gerne misbruge min ret til guddommelig indgriben og hævde, at et stillet spørgsmål ikke kan stilles om...

!!ADMIN!! : hvorfor kan man ikke rette i et spørgsmål, man har stillet?

!!ADMIN!! : læser du alle indlæg?

!!ADMIN!! : juhuu? er du der? :o)))

/Alfen
Avatar billede alfar Nybegynder
19. april 1999 - 23:22 #93
Painelf har faktisk tre gange skrevet "til" i en besked...

Der skal kun stå "med" et af stederne...
Avatar billede dreamer Nybegynder
19. april 1999 - 23:23 #94
Gad vide hvad de laver ved os de kære admins i morgen tidlig, banner IP´erne ? Nej, nok ikke, men alligevel.

det må være et af lives mål: At gøre Adminere røde af raseri.
Avatar billede painelf Nybegynder
19. april 1999 - 23:24 #95
Alfar: I kraft af din egenskab som gud, kunne man mistænke dig for allerede at kende svarene på alle de spørgsmål du stiller ... se f.eks. tidligere besked hvor de spørg Admin om en hel masse ...
Avatar billede painelf Nybegynder
19. april 1999 - 23:25 #96
Der står sgu' da "fri debat" i forummets titel ...
Avatar billede alfar Nybegynder
19. april 1999 - 23:25 #97
Dreamer, har du tænkt på at gøre admins røde af kommunisme?

Join DKPML og alt mulig DKU ?
Avatar billede alfar Nybegynder
19. april 1999 - 23:27 #98
Painelf: Jeg ved ikke om jeg er alvidende, så det er jeg nok ikke... hmmm?
Avatar billede strit Nybegynder
19. april 1999 - 23:29 #99
OKay, efter et større og desværre mislykkedes forsøg på at dyrke meningen med livet, altså at sove, har jeg fundet flere støtte punkter, til denne mening.

Meningen må jo stadig være at sove, som sagt, hvis man regner på det, så er det jo sovende man har flest gode oplevelser, der er godt nok dårlige, men ikke så mange så i den vågne tilstand.
Og nogle sige godt nok, at man lærer af de dårlige oplevelser, men man har det sgu stadig bedst, når man har det godt.

I den sovende tilstand har man jo også muligheder for at opleve ting, som ikke sker (så nemt) i den vågne tilstand, ideen med at skifte køn, er en del nemmere i den sovende tilstand, og hvis man har energi til det, kan man sikkert finde flere ting.

På det tidlige nævnte synpunkt om at man har flere dårlige oplevelser i den vågne tilstand i forhold til den sovende, Så kan man jo sige, at hvis man nu bare sørge for altid at sove, så har man jo ingen dårlige oplevelser i sin underbevidsthed, og man kan derfor ikke have en dårlig drøm.

En sidste mening, må jo også være, at en ny bruger, på denne fantastiske ekspert side, fortjerne den oplevelse, at få nogle point. Det vil jo være en dejlig oplevelse, som han så kan drømme videre om, og måske bare blive ved med at sove, og bare dyrke meningen med livet.
Avatar billede alfar Nybegynder
19. april 1999 - 23:29 #100
Ahhh! Cable udtrykker, at vi Aser er ofre for Janteloven... Jeg tror du har ret, Kabel... det er på tide vi står frem og siger "JA! Jeg ved sgu alt, og hvad så? Gør det mig til et dårligt menneske/guddommelighed?"
Avatar billede dreamer Nybegynder
19. april 1999 - 23:30 #101
Nej ok, fri debat......:)

Hvad bliver engentlig konklusionen på denne lange aften.
HVAD ER MENIGEN MED LIVET ?
Avatar billede dreamer Nybegynder
19. april 1999 - 23:31 #102
Meningen even
Avatar billede alfar Nybegynder
19. april 1999 - 23:32 #103
Jeg bedømmer umiddelbart, at jeg vil lade svaret stå som svaret til vi er blevet enige om noget andet, da diskussionen ellers bare stopper, og det kan vi jo ikke have... umiddelbart ser du ud tila t være en vinder Strit... og jeg synes, du er ok. :o)
Avatar billede painelf Nybegynder
19. april 1999 - 23:33 #104
DKG er også ok ...
Avatar billede strit Nybegynder
19. april 1999 - 23:34 #105
Jeg takker for de fine ord.
Og vil samtidig gerne sende en klage til ADMIN

ADMIN, HVORFOR KAN MAN IKKE FÅ LOV TIL AT SVARE MERE END EN GANG, NÅR JEG HAR SVARET, SÅ ER MULIGHEDEN KOMMENTAR DEN ENESTE VALGMULIGHED, DET ER JO FOR DÅRLIGT????
Avatar billede painelf Nybegynder
19. april 1999 - 23:37 #106
DKG: Jeg synes ikke det gør dig dårlig på nogen måder ... muligvis en smule utroværdig. Du vil naturligvis aldrig behøves gætte dig frem til noget længere, og derved vil vi ikke opleve tilfælde hvor du prøver at tage pis på os, men i virkelighen har ret i det du siger. Nu ved du altid hvad der er rigtig, og tager dermed altid fejl når du tager pis på os ...

Åhhh, DKG, gid det behøvedes at være sådan ..
Avatar billede mr_white Nybegynder
19. april 1999 - 23:38 #107
Lige på falderebet vil jeg godt have at vide hva man egenligt kunne forvente at vi skulle diskutere i morgen hvis vi fx. i aften besluttede at meningen med livet var blå og 2-3 æbler høj ?!?!

ville det hele så ikke faldet til jorden?
Eller kunne man forestille sig at vi kunne bevise at anus faktisk ikke er en udifinerbar størrelse ?

HJÆÆLP ..jeg kan ikke klare spænningen mere
Avatar billede alfar Nybegynder
19. april 1999 - 23:39 #108
Jeg elsker dig, Pain... :o)
Avatar billede mr_white Nybegynder
19. april 1999 - 23:40 #109
Hmm.. men jeg tror jeg vil tage Strits ord for gode vare og sove på det.

nat nat folkens :o)
Avatar billede painelf Nybegynder
19. april 1999 - 23:41 #110
Hey, DKG, fedt nok ... betyder det så der falder lidt ekstra held af fra guden for langsomhed de næste par måneder?
Avatar billede alfar Nybegynder
19. april 1999 - 23:41 #111
Jeg kan da osse bare acceptere Strits så udmærkede svar... og gå i seng?

I morgen kan vi jo snakke om sporadiske forstyrrelser i sorte hullers periferi?

/Alfen
Avatar billede mr_white Nybegynder
19. april 1999 - 23:43 #112
....hov .. hva mener i forresten pendul hårdtøren har betydet for menneskeheden ? (og barbidukkerne)
Avatar billede painelf Nybegynder
19. april 1999 - 23:45 #113
Ikke så meget som en "narturlig forklaring", og det dertilhørende publikum.
Avatar billede strit Nybegynder
19. april 1999 - 23:49 #114
Jamen, nu er jeg jo selv kommet med denne skønne betragtning, så nu vil jeg da også dyrke meningen med livet, og håbe på, at jeg dyrker den på en dejlig måde:)

Til sidst vil jeg dog gerne lige rette på den langsomme guds tidligere udtales om mig.
Han skriver at jeg ikke har fået noget:(
Det jeg sagde var, at jeg aldrig havde fået nogle points:)
Avatar billede alfar Nybegynder
19. april 1999 - 23:51 #115
White, Jeg tror, det var en stor fejl at indføre barbie-dukken, men pendulhårtørreren var en stor succes på den anden side af bifrost... plus point til den.

Pain, du kan regne med at være en hel del langsommere end du plejer. :o)
Avatar billede alfar Nybegynder
20. april 1999 - 00:03 #116
Strit har ret... vi vil alle gerne sove...
Avatar billede bonkerz Nybegynder
20. april 1999 - 01:09 #117
btw, nu dyrker jeg ret ofte guder...dem jeg nu engang kan finde hid og pist...og jeg må lige konkludere at Alfar ik' kan være en gud...allerhøjst semi-gud (pap-gud i gudemål), og måske mere realistisk et fabeldyr...
Avatar billede bonkerz Nybegynder
20. april 1999 - 01:14 #118
...faktisk er jeg begyndt at hælde til den holdning at Alfar bare lader som om...ja...lader som om han kan svaret og alt muligt...så kan han side og rette på os andre...menning med livet: at lade som om...
Avatar billede bonkerz Nybegynder
20. april 1999 - 01:16 #119
...eller måsk er menningen, at jeg ville ønske at jeg havde oprettet mit login med stort B...
Avatar billede bonkerz Nybegynder
20. april 1999 - 01:20 #120
Air - all i need, er et ret godt nummer på det her tidspunkt...menningen med livet ??? mååååskeee...
Avatar billede bonkerz Nybegynder
20. april 1999 - 01:25 #121
...nu sidder jeg lige og tænker på et riiimligt godt bud på menningen med livet: måske er det at man skal gøre sin part for at hjælpe menneskeheden med at overleve "the big crunch"...eller blev man enig om at universet ville udvide sig i al uendelighed ?
Avatar billede bonkerz Nybegynder
20. april 1999 - 01:27 #122
Underworld - cowgirl sangen er tiltalende lige i øjeblikket oss'...men jeg forstår ik' lige teksten...
Avatar billede bonkerz Nybegynder
20. april 1999 - 01:28 #123
...måske fandt de allesammen bare ud af at mennignen faktisk var at sove...nå, jeg vil oss' prøve...
Avatar billede painelf Nybegynder
20. april 1999 - 09:17 #124
Og han sover endnu, skal det lige siges.
Avatar billede med Nybegynder
20. april 1999 - 10:12 #125
Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaab, godmorgen! :)
Avatar billede københavner Nybegynder
21. april 1999 - 16:01 #126
Hvad er problemet med de her jyder?????
Avatar billede one Nybegynder
03. oktober 1999 - 05:05 #127
meningen med det hele er at dø!!!

Andreas
Avatar billede painelf Nybegynder
03. oktober 1999 - 10:43 #128
Det er da den største selvmodsigelse jeg nogensinde har hørt!

Hvis du ved at meningen med livet er at dø, hvad venter du så på? Du ville vel slå dig selv ihjel med det samme, hvis det virkeligt VAR meningen med livet?

Hvis du havde slået dig selv ihjel, havde du ikke kunne poste ovenstående - ergo: en selvmodsigelse.
Avatar billede one Nybegynder
03. oktober 1999 - 14:59 #129
Ok højdepunktet så

efter som alle på et eller andet tidspunkt skal dø  er det vel det som livet  sigter efter  så efter døden tror jeg at der gemmer sig noget helt nyt noget bedre!!
(ikke noget med religion)

Andreas
Avatar billede mr_white Nybegynder
03. oktober 1999 - 18:48 #130
Hmm... jeg tror jeg vil omtolke det som værende en side gevinst. Da vi ligesom ikke kan undgå at dø. (well ikke så vidt jeg ved)

Personligt tror jeg vi skal grave lidt dybere efter meningen med livet.

Hygge
Hvid
Avatar billede painelf Nybegynder
03. oktober 1999 - 19:21 #131
Måske er meningen med livet at skrive dansk stil. Hvis det er tilfældet, hvorfor gør vi det så ikke?
Avatar billede one Nybegynder
04. oktober 1999 - 05:22 #132
livet er jo ikke at skrive en dansk stil  for er det noget som er sikkert?
nej    men en ting er sikkert  vi kommer alle til at dø!!!

og snart  nemlig år 2000

ses et eller andet  mærkeligt sted efter døden

Andreas
Avatar billede mr_white Nybegynder
04. oktober 1999 - 08:44 #133
Nej nej nej ...

Andreas drop nu den gamle kliche. Det lydder nærmest som om at du er med i en af de her "pop" kulte som mener at jorden går under nytårs aften år 2000.

Men hvorfor hoppe på den trend ?!?
Well jeg forstår det ikke.

Hvis nu vi kigger lidt tilbage i denne streng vil du opdage at vi allerede er kommet frem til at "sove" kan være et meget godt bud på en kandidat til Meningen med Livet.

Vi sover jo som sagt ca. 8 timer i døgnet. dvs. 1/3 af vores liv. Og hvis man regner lidt på det kommer vi hurtigt frem til at en person på fx. 80 år har tilbragt ca. 26 år i sin seng på at sove.

Og helt ærligt har jeg det sku noget bedre med at sove end at dø.
Faktisk kan jeg ret godt lide at sove det er egenligt temmeligt rart :o)

Men Andreas jeg vil foreslå dig at læse hele denne streng i gennem. Da jeg har en fornemmelse af at du er sprunget ind midt i den og forsøger at springe over hvor gæret er lavest ved bare at komme med en pop smart kommentar :o)

Håber selfølgelig at det er noget totalt vås jeg skriver. Men ellers kan du jo lige bruge dagen til at komme uptodate.

Hygge
Hvid
Avatar billede one Nybegynder
04. oktober 1999 - 13:43 #134
ok det vil jeg  og der kommer en kommentar til det der med at sove!

sov godt
Andreas
Avatar billede mr_white Nybegynder
04. oktober 1999 - 15:47 #135
JA såddan skal det være :o)

Sov på det.

Hygge
Hvid
Avatar billede painelf Nybegynder
04. oktober 1999 - 20:31 #136
Jonas, her gik jeg og troede at du var FLINK!? Og så RAKKER du bare den stakkels mand ned:

"du er popsmart", "du springer over hvor gærdet er lavest", "drop den kliche" og  "du kan ikke læse", "du læser så langsomt at du skal bruge en hel dag på at læse den her side"

Vær dog lidt tolerant! Og konsistent! Du er en vendekåbe! En nazist! En klat dej der prøver at komme op!

(Et bud på meningen med livet ..)
Avatar billede mr_white Nybegynder
04. oktober 1999 - 23:12 #137
hehehe *Smile*

ja jeg var jo nødtil at prøve at få lidt gang i diskutionen igen. Så må det da vel være tillat at provokere en lille smule.

Men hva ... vi kan jo spørge One om han føler sig trådt over tærene?

ps. men jeg vil lige sige at den med at det var en kliche vil jeg gerne have lov til at stå ved. Jeg mener at det i forbindelse med at dette emne er en af de ælste klichere at sige ... Meningen med livet er at dø.
(det er sku hørt for mange gange før og det var egenligt det der fik mig op af stolen)

btw. hvad faen er en "klat dej der prøver at komme op" .. hehe den har jeg sku ikke hørt før :o)

Hygge
Hvid
Avatar billede bonkerz Nybegynder
04. oktober 1999 - 23:40 #138
Hey herre_nazi_Hvid...hvis du vil holde den i gang, burde du så ik' så komme med nogle bud eller så'en noget ? :P

Da Grøfle Pråjækt - DGP -
"...Would you mind not shooting at the thermonuclear weapons?!..." :)
Avatar billede bonkerz Nybegynder
04. oktober 1999 - 23:45 #139
...btw, hvorfor sender de (eksperten.dk) mail-notice'sne ud så sent ??
...det sux, man kan jo slet ik' flame i ordentlig tid :P

Da Grøfle Pråjækt - DGP -
"Grøfle, to whom sarcasm was merely a seven letter word beginning with S."
Avatar billede painelf Nybegynder
05. oktober 1999 - 00:06 #140
- Do you hear that Mr. Anderson? That is the sound of inevitability!

- My .. name .. is .. Groefle!
Avatar billede bonkerz Nybegynder
05. oktober 1999 - 00:23 #141
Don't start a qoute war with me...boiii  !!! :)

Da Grøfle Pråjækt - fear your reality -
"Do not try and bend the Grøfle. That's impossible. Instead... only try to realize the truth..."
Avatar billede bonkerz Nybegynder
05. oktober 1999 - 00:29 #142
Gad vide om egentlig ik' Grøfle kunne være menningen med livet, den ligger jo li'som osse hen i det uvisse...endnu ;)

Da Grøfle Pråjækt - coming soon at http://www.groefle.net/ -
"There is a difference between knowing the Grøfle and walking the Grøfle."
Avatar billede one Nybegynder
05. oktober 1999 - 00:32 #143
well i don't feel like shit when i get up!!?????? .......når  men nejh jeg føler mig ikke trådt over noget såå....
bare fortsæt!

til dih  HVID vil jeg sige at hvis du synes at  meningen med livet er at sove.....hvordan kan det så være at vi kun gør det en tredjedel af vores liv?
huum  når men  hvis vi nu siger at livet er at sove  hvorfor så ikke bare dø  du føler sikkert det samme  hvem ved, det kan enda være at dine drømme bliver kraftigere  ???

Andreas    og sov lige på det....
Avatar billede mr_white Nybegynder
05. oktober 1999 - 00:36 #144
"... There is no Grøfle" (du manglede vist lige slutningen på dit forrige citat hr D. K.)

men nu vi er i gang:

- Need We Say More?
The longer you go the further you get.

... Ennyway.
Jeg mener at have udvist min dybeste respekt for strit's indlæg d. 19-04-99 23:29:14. Hvor i han kommer med forslaget om at Sove er meningen med livet. Denne holdning kan jeg kun stå inde for til det modsatte er bevist.

Dog vil jeg påstulere at dit forslag med Grøfle kunne være meningen med livet må kunne tales i jorden blodt ved at konstatere at Grøfle (i hvertfald i skrivende stund) ikke påvirker et passende stort udsnit af verdens befolkningen til at kunne påføres titlen .. endu.

Hygge
Hvid

(dog kunne man forestille sig at meningen med livet er at kunne komme med flest og beste quotes.... men den er jeg ikke helt sikker på)
Avatar billede bonkerz Nybegynder
05. oktober 1999 - 00:42 #145
Nej jeg mangler ikke noget...det sørme oss' tilladt at tænke lidt selv jo ;)

besides Grøfle er en markedsfæøringsfrom alá Jesus...vi starter i det små, men bare vent....vi bli'r store muahahah...*host* erhm :)

Da Grøfle Pråjækt - www.Groefle.net -
"...Da Grøfle is the world that has been pulled over your eyes to blind you from the truth..."
Avatar billede mr_white Nybegynder
05. oktober 1999 - 00:44 #146
One.. JA du siger noget :o)

1/3 af vores liv er jo egenligt ikke det helt store. Måske skulle vi til at kigge lidt den anden vej nemlig de sidste 2/3 hvor vi laver noget andet.

Jeg ved ikke om vi skal over i den modsatte gryft og sige at Meningen med livet er det vi lave når vi ikke sover. Måske er det lige at sigte bredt nok.

Men hvad syntes i ?

ps. Gruden til at jeg kan lide at sove er ikke det er rart at drømme .. nok nærmere fordi man har det så rart .. både når du lægger dig til at sove .. når du sover og lige efter du er vågnet igen (forudsat at du har sovet godt og længe nok uforstyrret). Det kan man da kalde en successe historrie :o)

Hygge
Hvid
Avatar billede bonkerz Nybegynder
05. oktober 1999 - 00:50 #147
En anden go' grund til at sove er, at så kan man helt og aldeles slippe for nagende ting som man burde gør, men aldrig for gjort...alá dansk stile *suk* :)

Da Grøfle Pråjækt - DGP -
"That movie has warped my fragile little mind."
Avatar billede mr_white Nybegynder
05. oktober 1999 - 00:52 #148
Bong .. ok så tolker jeg dig rigtigt hvis du i øjebikket går og venter på at blive korsfestet ?

Eller skal det ske i en mere tidssvarende version .. omkring nytårs aften y2k ?

Just wandering :o)

ps. It took God six days to create the earth, and Monty Python just 90 minutes to screw it up.

Hygge
Hvid
Avatar billede mr_white Nybegynder
05. oktober 1999 - 00:53 #149
hmmm... ja .. dansk stil .. du siger noget ..

Skal vi instille jagten for i aften?

Nat Nat
Hvid
Avatar billede bonkerz Nybegynder
05. oktober 1999 - 00:57 #150
for filen Hvid...din stavning er værre end min :)

men ok, du for nogle fede ting ud af det i det mindste...kors-feste...yaaah baby, vi skal fest skal vi...*host* nå hehe...
"just wandering" ? nu troede jeg ellers lige du blev og diskuterede videre med os andre :) ?

Da Grøfle Pråjækt - beta @ www.groefle.net -
"Yes, that's right, I saw the Terrance and Phillip movie. Now who wants to touch me?"
Avatar billede bonkerz Nybegynder
05. oktober 1999 - 00:59 #151
baaah, Hvid du for den jo alligevel ik' lavet den i aften, bli' nu her :)

Da Grøfle Pråjækt - DGP -
"And what's your name darling ? - Ivanna...Ivanna Humpalot."
Avatar billede mr_white Nybegynder
05. oktober 1999 - 01:06 #152
hmm... ja.

Well .. hvafaen skal jeg sige. I dag er jeg blevet beskyldt for at beskylde en anden gut som jeg slet ikke kender for ikke at kunne læse og så sidder jeg her og afsløre at jeg ikke engang selv kan stave.
Det er jo en skandale !!

Jeg tror sku jeg vil sove på det.
Hvis jeg har det bedre i morgen vil jeg hoppe tilbage til min gamle tros retning:
Meningen med livet er at sove.

...
-And now! At Last! Another film completely different from some of the other films which aren't quite the same as this one is.

Nat nat
Hvid
Avatar billede bonkerz Nybegynder
05. oktober 1999 - 01:09 #153
ej øv...nå hvis han kan, kan jeg oss'...nafnaf...untill tomårråw muahaha*hostharke* :)

Da Grøfle Pråjækt - Soon at http://www.groefle.net/ -
"My authorization code is E-A, T-M, E."
Avatar billede mr_white Nybegynder
05. oktober 1999 - 01:10 #154
- Come with me if you want to live

ps. ikke noget med appropo quotes!
Avatar billede one Nybegynder
05. oktober 1999 - 01:19 #155
men meningen med livet er jo nettop ikke at sove    jeg tror det er at
nyde livet  og at dø ung.....
Avatar billede mr_white Nybegynder
05. oktober 1999 - 01:26 #156
Hvad får dig til at mene at man skal dø ung ?

Mener du dermed at man ikke kan nyde livet når man bliver ældre ?

Hygge
Hvid
Avatar billede painelf Nybegynder
05. oktober 1999 - 07:33 #157
Man kan så spørge sig selv, hvor mange af de ting der slår en ihjel, virkeligt er så nydebare.

Jeg mener .. jeg synes ikke det er så fedt at tage en masser stoffer f.eks. Man skal bare arbejde lidt med "states".

Lets go out for a walk to the other side
Get the sound of the crew and you feel alright
No more paycheck you're back to reality
It's the message - so listen and you will see.
No illusions, the spirit is what you fear
Get the volume, tonight you can make it real
I explain once again: We wont let you down
We can stop going up this on agrotown

Jeg har et bud på livet: Analysere sjove sangtekster?
Avatar billede mr_white Nybegynder
05. oktober 1999 - 09:31 #158
Ok :o)

Kunne du ikke prøve at give os en lille prøve analyse af ovenstående tekst. For ligesom at illustrere hvad du mener ?

Hygge
Hvid
Avatar billede bonkerz Nybegynder
05. oktober 1999 - 10:35 #159
/me vil lige minde om Air sangen jeg nævnte en del tidligere i tråden (den hedder "all i need") jeg tror faktisk oss' den er et bud på menningen med livet...hvis jeg så oss' bare kunne finde den igen...hmmm

Grøfle - http://www.groefle.net
"...you empty headed animal food trough water! I fart in your general direction! Your mother was a hamster and your father smelt of elderberries!"
Avatar billede jonaskvl Nybegynder
05. oktober 1999 - 10:40 #160
i lugter
Avatar billede bonkerz Nybegynder
05. oktober 1999 - 10:46 #161
jah, og du er en popdreng...

Da Grøfle Pråjækt - DGP -
"...This new learning amazes me, Sir Grøfle. Explain again how sheep's bladders may be employed to prevent earthquakes."
Avatar billede skg Nybegynder
05. oktober 1999 - 18:12 #162
jeg vil sige til alle de mange indlæg hr-ikke-sort kommer med at de for det meste ikke giver den store mening... nærmere bare kommantarer til de andre indlæg - så hvid har fundet hans mening med livet: at kommentere

min mening med livet er pt ... (og så faldt jeg i søvn)

Da Grøfle - Spandex: it's a privilege, not a right.
Avatar billede painelf Nybegynder
05. oktober 1999 - 19:32 #163
Meningen med livet:

700 gram mel
(evt. lidt grahamsmel)
4 dl vand
salt
en pakke gær
lidt olie (et par spiseskeer)

ælteælteælte (opløse gær i vand + mel + salt + mel)
hæve en halv time - .75 timer

1 løg
en dåse flåede tomater
hakehakke
koge med salt og peper (mellem kvarter og halv time)

3 dåser tun
2 glas champinon (hakkes)

250/200 gram revet ost (pizzaost/whatever)

Bage et kvarter + bytte rundt + bage et kvarter (ikke varmluftsvogn)
Avatar billede skg Nybegynder
05. oktober 1999 - 19:41 #164
ehm.. tja.

men en #19 fra star er sgu oxo ret så god - især hvis ham pizzamanden har lavet den ordentligt, dvs, godt med kød
Avatar billede mr_white Nybegynder
05. oktober 1999 - 19:50 #165
Hva kan jeg sige... jeg skriver stil.

Hygge
Hvid

btw. ske for nu ikke at kommentere dit indlæg vil jeg i stedet spørge. Har jeg ikke hele tiden lagt væk på at jeg er dybt enig med Strits definition på meningen med livet ? (se oven for)
Avatar billede skg Nybegynder
05. oktober 1999 - 19:57 #166
hvid : helt klart... men stadigvæk er det kun kommentarer!

jeg syntes sgu oxo strit har en del ret i hvad han siger, men der er sgu andet man kan lave - så som ASP, skoleting, osv osv

og hvorfor er den her skrivebox så lille...

Livet har nu engang givet sig selv en mening, og det er reproduktion, som med et andet ord oxo kan udtales: sex (der findes mange andre ord for dette).

Hvis man går ud fra dette kan man sagtens få mange af de andre brikker i det puslespil vi kalder livet, til at passe sammen.
Avatar billede dreamer Nybegynder
06. oktober 1999 - 11:27 #167
Hej Dav

Vi går i skole det meget af livet og derefter kommer vi ud i det pulserende erhversliv. Til sidst ender vi så som pensionister på et plejehjem et eller andet sted. Derfor kan man egentlig sige at det at bidrage til samfundets forsatte udvikling kunne være meningen med livet. Vil det så sige at vi er samfundes slaver ?

Om dette er tilfældet skal jeg dog ikke kunne konkludere, men det er da et forslag.

MVH
Dreamer
Avatar billede skg Nybegynder
06. oktober 1999 - 11:32 #168
dreamer : så det du siger at det er meningen med livet at gøre det muligt for flere generationer at leve.

kort sagt: sex
Avatar billede dreamer Nybegynder
06. oktober 1999 - 11:35 #169
Ja, det er en del af det. Bare fordi vi laver nogle børn betyder det jo ikke at de overlever, det jeg siger er at vi alle skal hjælpe samfundet med at udvikle sig, det kan f.eks. blive gjort ved at hjælpe med at opføre bygninger, skaffe mad, forske omkring sygdomme eller lære fra os i form af skole gang.

Rune
Avatar billede one Nybegynder
06. oktober 1999 - 23:04 #170
hørt det er en god ting!

Andreas

men så ender vi jo med at dø af aids istedet!
Avatar billede dreamer Nybegynder
07. oktober 1999 - 08:07 #171
tja, tjo, der er jo noget der hedder beskyttelse
Avatar billede jonaskvl Nybegynder
07. oktober 1999 - 17:19 #172
Jeg er enig med SKG .. meningen med livet er sex.. alt andet er blålys..
Avatar billede one Nybegynder
07. oktober 1999 - 21:26 #173
ja men  hvis meningen med livet er sex??......hvorfor ?  for at få børn og få livet til at leve.....det kan man jo ikke med beskyttelse!!!!
huum...
nåå men ses der'

Andreas
Avatar billede painelf Nybegynder
07. oktober 1999 - 21:42 #174
Man har altså ikke nogen mening med livet når man holder op med at dyrke sex? I det tilfælde glæder jeg mig usigeligt til at komme på plejehjem ..

Jeg tror ikke meningen med livet er sex, af den simple grund at vi ikke gør det hele livet ..

Man gør det vel kun fra puperteten til man begynder at blive gammel (med vilje uklart formuleret) ...
Avatar billede painelf Nybegynder
07. oktober 1999 - 21:44 #175
Hvad så når man ikke kan dyrke sex længere? Derefter ville der ikke være noget at leve for? Og hvad med mænd der lider af potensproblemer? De holder jo heller ikke op med at leve af den grund?
Avatar billede painelf Nybegynder
07. oktober 1999 - 21:47 #176
Jeg tror ikke der er nogen mening med livet.

Kender nogen det anisotropiske princip? Det forklarer den manglende mening med livet ... og det vil jeg fremover sætte min lid til, når det gælder (manglende) mening med livet...
Avatar billede jonaskvl Nybegynder
07. oktober 1999 - 21:48 #177
Gamle mennesker dyrker også sex.. ihvertfald hvis de har en partner.. og bare fordi vi ikke gør det hele livet kan det sagtens være meningen med livet..
Avatar billede jonaskvl Nybegynder
07. oktober 1999 - 21:52 #178
Det vil sige hvis der er nogen der ikke kan gøre det, KAN det ikke være meningen med livet..

Nej jeg kender ikke det anisotropiske princip men du må gerne forklarer det..
Avatar billede one Nybegynder
07. oktober 1999 - 21:53 #179
prøv at hør her  vi bliver født ind til en verden som vi ikke eksisterede i før  alle mennesker skal dø  vi bliver født til at dø  derfor    meningen=døden!!!

Andreas
Avatar billede painelf Nybegynder
07. oktober 1999 - 21:53 #180
"og bare fordi vi ikke gør det hele livet kan det sagtens være meningen med livet.."

Manglende kilde ...

sorry - blev lidt provokeret af det der "sagtens" du havde smidt ind der.
Avatar billede painelf Nybegynder
07. oktober 1999 - 21:55 #181
Jonas hmm, nej - men der er jo stadig masser af mennesker der ikke dyrker sex, selvom de har en partner, eller det ikke ville kræve så meget at finde en.

Pointen er at de fleste kan, men en del så alligevel vælger ikke at gøre det.
Avatar billede one Nybegynder
07. oktober 1999 - 21:56 #182
vi bliver jo ikke sat på jorden  for noget specielt formål    den eneste ting som er sikkert inden du bliver født er at du før eller siden vil dø!

Andreas  så her er meningen!
Avatar billede jonaskvl Nybegynder
07. oktober 1999 - 21:57 #183
Meget konstruktivt ralph.. tak for dit indlæg..

jeg er uenig, der mangler ikke en kilde.
Avatar billede painelf Nybegynder
07. oktober 1999 - 21:58 #184
One: Forklaring ikke godtaget .. hvis meningen er at forsvinde herfra, hvorfor skal vi så være her fra starten af?

Kunne vi ikke bare skippe den her periode?
Avatar billede one Nybegynder
07. oktober 1999 - 22:00 #185
jo faktisk  for hvis du kigger efter  hvad har du så haft mest af  med eller modgang?

vi kan jo heller ikke gøre for at vi bliver født  det er måske fordi at far og mor ikke kendte til  kondom og de pokkers andre ting!
Avatar billede jonaskvl Nybegynder
07. oktober 1999 - 22:02 #186
Ralph: hvor ved du fra at der er mange mennekser der ikke dyrker sex selv om de har en partner?

Fordi nogle fravælger det, betyder det så at det ikke var meningen at de skulle havde gjort det?

One: Bare fordi det er sikkert behøver det ikke være meningen med livet.. når jeg går på indkøb er det sikkert at jeg kommer udenfor men det er ikke meningen med at gå på indkøb..
Avatar billede painelf Nybegynder
07. oktober 1999 - 22:03 #187
Ok, jeg slog lige det der "Antropiske Princip" op. Det bruges som regel som forklaring på hvorfor universets startparametre var lige som de var ... og tillod intelligent liv.

Ifølge det antropiske princip, er der ingen mening med livet, livet eksisterer fordi DET KAN!

Startbetingelserne i universet var rigtige, og hen af vejen er der så sket nogle små uheld på atomar skala (mutationer og lign.), der har ført til udviklingen af liv.

Vi eksisterer fordi vi kan.

Forestil jer et univers hvor tyngdeaccelerationen var blot en lille smule større. Solen ville være meget mindre, og kunne ikke opretholde liv på jorden - det samme ville ske mange andre steder i universet.

Betingelserne for at der kunne være liv til stede ville ikke være opfyldt - MEN! Så ville der jo heller ikke være noget liv til at undre sig over hvad meningen med det hele er.

Vi eksisterer altså fordi vi KAN.

Håber i fik fat i bare en smule af det, ellers må i sige til.
Avatar billede bonkerz Nybegynder
07. oktober 1999 - 22:03 #188
Jeg tror Berno kunne finde menninegn med livet i et forum som det her ;)
Avatar billede painelf Nybegynder
07. oktober 1999 - 22:06 #189
Jonas, jeg skrev "en del".

Jeg har fået det indtryk at "en del" folk der bliver gift, får børn osv., holder op med at dyrke sex selvom de er i et parforhold. Fordi de ikke prioriterer det højt nok, simpelthen.

Og er det jeg spørger: Hvorfor nedprioritere det vi er blevet sat her for at gøre?
Avatar billede jonaskvl Nybegynder
07. oktober 1999 - 22:08 #190
Ja ok ralph.. men at diskuttere meningen med livet er jo meget mere end den videnskabelige side .. hvis man tror på skæbenen eller på gud skulle man jo tro at de havde en mening med at man er her ..
Avatar billede painelf Nybegynder
07. oktober 1999 - 22:11 #191
Hmmm. Tror du på Gud eller skæbnen?

Har du BRUG for et formål med at være her?

(Ikke ment nedsættende)
Avatar billede jonaskvl Nybegynder
07. oktober 1999 - 22:12 #192
Du skrev faktisk "masser af mennesker" og derefter "en del" så jeg går ud fra jeg selv må bestemme.. ikke fordi den ene er mindre difus end den anden ..

Hvorfor nedprioritere, jeg vil sige at frekvensen er ligegyldig .. hvis man gør det én gang, fint. Hvis man gør det mange gange.. bedre..
Avatar billede painelf Nybegynder
07. oktober 1999 - 22:15 #193
Nu ER der jo unægteligt også en del mennesker at tage af .. så jeg tror ikke betegnelsen "masser" er helt ved siden.

6 milliarder d. 10 oktober ..
Avatar billede jonaskvl Nybegynder
07. oktober 1999 - 22:15 #194
Jeg tror på det antropiske princip.
Avatar billede painelf Nybegynder
07. oktober 1999 - 22:17 #195
Men altså. Det lyder lidt forkert i mine ører at sex er meningen med livet, taget i betragtning at folk generelt ikke dyrker det mere, OG at det er/har været så tabubelagt ..
Avatar billede bonkerz Nybegynder
07. oktober 1999 - 22:19 #196
...nu da Ralph flyder over med fremmedord vil jeg oss' lige bidrage :P
Jeg mener der er et fænomen der hedder erimitære-systemer (stavning stavning :), det er  - så'en ret basalt set - når man tager de enkelte del af et system (som fx liv...), og opløser dem i meget meget små dele og derefter analyser dem hver for sig. Egentlig burde de slet ikke give det de gør når man lægger dem sammen, fx hvad er der så specielt hvad netop de atomer og molekyler der er i vores krop, der gør at de kan danne liv ? (læs: intellibent liv ;).
Det kan jo være fordi vi ik' forstår de enkelte del godt nok osv., og måske er det også det der holder os fra at opdage den sande, stor, rigtige menning med livet...Et eksemple på dette kunne jo være bakterierne i vores krop, VI mennesker kan se dem, men vi tvivler på at de kan se os, og at de kan opfatte at de er del af en meget større helhed, det samme (mener jeg) kunne måske også være tilfældet med os? ...måske er vi dele af en stor ostehat eller noget andet :) .
..Pointen er, at vi ikke er klar ovet dette...og nok heller ik' bliver det...lige med det første  anywayz ;)

Da Grøfle Pråjækt - Soon at http://www.groefle.net/ -
"All right, vampire killers... let's kill some fucking vampires."
Avatar billede jonaskvl Nybegynder
07. oktober 1999 - 22:19 #197
"taget i betragtning at folk generelt ikke dyrker det mere" .. siden hvornår er de holdt op?..

"at det er/har været så tabubelagt" fordi folk ikke kan affinde sig med det gør vel ikke at det ikke kan være det de er sat i verdenen for at gøre..
Avatar billede painelf Nybegynder
07. oktober 1999 - 22:20 #198
Avatar billede painelf Nybegynder
07. oktober 1999 - 22:23 #199
Øhhh, doh.

generelt ikke dyrker det mere (end de gør)

Altså en sammenligning, ikke en konstatering

Forstå hvad jeg mener!
Avatar billede bonkerz Nybegynder
07. oktober 1999 - 22:25 #200
btw...det her er totalt unfair...jeg sidder her på min bærbar og nu lagger Outlag og NN den ihjel...den er 3 minutter om at reloade den her tråd alene hehe...

PS. Menningen med livet: at få ramdoubler til at ha' en praktisk effekt :)

Da Grøfle Pråjækt - DGP -
"This is the nineties. You don't just go around punching people. You have to say something cool first."
Avatar billede jonaskvl Nybegynder
07. oktober 1999 - 22:25 #201
Hvor meget dyrker folk da sex?
Avatar billede painelf Nybegynder
07. oktober 1999 - 22:26 #202
Bonkerz, interessant!

Jeg kan ikke umiddelbart finde på noget at sige til det ... men du er jo også så klog ;)
Avatar billede painelf Nybegynder
07. oktober 1999 - 22:27 #203
Jonas, aner det ikke ...

Men altså .. ikke hele tiden .. og konstant!

Det jeg siger er at folk ville gøre det mere og være mere åbne omkring det, hvis det var meningen med livet.
Avatar billede jonaskvl Nybegynder
07. oktober 1999 - 22:28 #204
Så .. for at det skal kunne være meningen med livet skal det kunne opfylde følgende krav ..

Alle skal kunne gøre det, ligemeget hvad de har gjort ved dem selv, hvor handicappede de er eller om de er fuldkommen hjernedøde..

Det skal være noget ALLE folk gør tit? og det skal være noget de gør fra de popper ud af mors skød til de bliver begravet..

hvor mange ting opfylder de krav?
Avatar billede painelf Nybegynder
07. oktober 1999 - 22:31 #205
Hold nu op ... det ved jo godt at det ikke er det jeg siger...
Avatar billede jonaskvl Nybegynder
07. oktober 1999 - 22:34 #206
Jeg tror vi er blevet lavet sådan at vi bliver født, vokser op og lærer hvad man skal gøre for at overleve og tiltrække en partner så bliver man pumpet fuld af hormoner i puberteten så mange tænker RIGTIG MEGET på det og så lykkes det vel før eller senere men når det så er fuldført kan man bare gøre hvad man vil fordi missionen er fuldført man har gjort hvad man er bestemt til og det var det..

Der er nogen som ikke kan forholde sig til det .. surt show, that's life og sådan .. der er nogen der ikke kan gøre det .. well de fleste får det gjort .. og der er sikkert med regnet en hvis spild procent..
Avatar billede jonaskvl Nybegynder
07. oktober 1999 - 22:36 #207
ok.. den var lidt svær at læse.. men det så godt ud da jeg skrev det.. sorry
Avatar billede bonkerz Nybegynder
07. oktober 1999 - 22:36 #208
Ralph: nu håber jeg du hentyder til mit indlæg om erimitære-systemer :)

...(nogen der har forstand på den slags, og som ved om det er rigtig stavet btw...eller har jeg fugget nu igen ?? :)

Da Grøfle Pråjækt - DGP -
"Anyone who spends a significant amount of time with me finds me disagreeable."
Avatar billede painelf Nybegynder
07. oktober 1999 - 22:41 #209
"Jeg tror vi er blevet lavet sådan at vi bliver født, vokser op og lærer hvad man skal gøre for at overleve og tiltrække en partner så bliver man pumpet fuld af hormoner i puberteten så mange tænker RIGTIG MEGET på det og så lykkes det vel før eller senere men når det så er fuldført kan man bare gøre hvad man vil fordi missionen er fuldført man har gjort hvad man er bestemt til og det var det.. "

Kan det ikke ha' været den mening livet gav sig selv? Op gennem historien kan det ha' været MEGET svært at ha' overlevet på andre måder ..
Avatar billede painelf Nybegynder
07. oktober 1999 - 22:43 #210
Interessant koncept at folk (i istiderne f.eks), på alder med os 18-20 år, FORLÆNGST ville ha' fået børn og familie ...
Avatar billede jonaskvl Nybegynder
07. oktober 1999 - 22:43 #211
Jeg er forvirret.. har jeg sagt det ikke kunne være det?
Avatar billede painelf Nybegynder
07. oktober 1999 - 22:51 #212
Nej.

Hvad er det der forvirrer dig?
Avatar billede one Nybegynder
08. oktober 1999 - 05:05 #213
dødødødødødødødødødødødød er meningen FAT det

Andreas  desuden er døden nær!!  (=

ca 2 md.
Avatar billede bonkerz Nybegynder
09. oktober 1999 - 16:40 #214
Sad lige og blev lidt små photosopisk - det sker når man har photoshop åben, og man føler sig kanon kreativ...men intet sker...så man begynder at lave noget helt 3. hehe ;) - Nå, onwards, Jonas sagde for et par posts siden at:
>>Så .. for at det skal kunne være meningen med livet skal det kunne >>opfylde følgende krav ..

>>Alle skal kunne gøre det, ligemeget hvad de har gjort ved dem selv, hvor >>handicappede de er eller om de er fuldkommen hjernedøde..

>>Det skal være noget ALLE folk gør tit? og det skal være noget de gør fra >>de popper ud af mors skød til de bliver begravet..

>>hvor mange ting opfylder de krav?

...så var det jeg lige jeg kom til at tænke på, livet i sig selv er det eneste der opfylder de krav, sååå måske er menningen med livet: selve livet...erhm...altså at det findes, og at det i sig selv et temmelig sejt mirakel (for nu at bruge en kliché eller fem :).
Så'en lidt alá: "Fordi-vi-kan-begrundelse" eller "Life needs no reason, life is...so life does, we don't need no sticking reason, we r0ck !" - se DET er jo smukt...på et eller andet plan :)

...nå, gad vide om det satte gang i debatten igen :P

Da Grøfle Pråjækt - DGP soon @ http://www.groefle.net -
"Quote me as saying I was misquote"
Avatar billede bonkerz Nybegynder
09. oktober 1999 - 16:59 #215
...ups, jeg tror jo egentlig oss' det var det der blev sagt under det "Antropiske Princip"-tingen førhen i tråden, ak den slags sker når man man ku' skimmer de lange indlæg...øv... :)

Da Grøfle Pråjækt -DGP soon @ http://www.groefle.net -
"...Like a blind man at an orgy, I was going to have to feel my way through"
Avatar billede cyberesben Nybegynder
09. oktober 1999 - 17:05 #216
FUCK HVOR ER I NØRDEDE AT I GIDER AT SKRIVE FLERE 100K TEKST OM DETTE FIS HEHEHEHEHHEHEHE
Avatar billede one Nybegynder
09. oktober 1999 - 17:43 #217
jeg synes det er fedt!  og  hvem er en nørd ESBEN?  jeg nævner ingen navne!

Andreas
Avatar billede bonkerz Nybegynder
09. oktober 1999 - 23:14 #218
Hey, det er fedt at være nørd, endnu bedre at være it-nørd :)

..."nørd" betyder jo bare man går op i noget (vælger jeg at tror :P), tænk på alle de fede ting vi har fået udført af seje nørdede folk der gik op i et emne, alá Picasso, "Mahatma" Gandih, Einstien, Bohr, Muhammed Ali osv. osv. (ja, vi har vel alle set de der Mac reklamerne hehe ;).
Det kunne da være fedt, hvis denne tråd var de først spæde trin på vejen til evig berømmelse og anerkendelse...ak ja... :)
Nja, jeg tror egentlig bare det er en go' chance for at slippe af med en masse braller-værk uden at bliv låst inde på Stk. Hans, og samtidigt ha' det små-sjovt og virke dybt "interlæktuæl" overfor totalt fremmed hehe :)
Plus som it-nørd er man jo stort set sikret et fedt job og/eller en fede løn, så til den tid går vi ud og har det sjovt når alle slaver over et eller andet skod job, så det udligner sig vel med den tid vi bruger på det her forum :)

Da Grøfle Pråjækt - fear your reality - http://www.groefle.net -
"You must admit she is rather mannish. Really, if that is a woman she must have been beaten with an ugly stick."
Avatar billede naesager Nybegynder
24. maj 2000 - 13:49 #219
nå skal der ikke gang i dette spm igen?
Avatar billede painelf Nybegynder
24. maj 2000 - 15:06 #220
pis - jeg havde lige skrevet en lang kommentar, men så dukkede den aldrig op?
Avatar billede skg Nybegynder
16. juli 2000 - 01:10 #221
*KT*
Avatar billede painelf Nybegynder
25. oktober 2000 - 23:26 #222
Jeg stirrer begærligt på dig. Du er kun iført et løst skørt og dine store bryster svajer indbydende mens du går hen imod mig. Du lægger armene om halsen på mig og kysser mig lidenskabeligt på munden. Jeg trækker dig ind til mig og mærker dine bryster trykke sig mod min krop.
Da jeg kærtegner dig ned over ryggen kan jeg mærke at du ikke har nogen trusser på under skørtet. Vi kysser længe og pludselig kan jeg genkende smagen af [CENSUR].
\"Jeg tror søreme du har været i gang med at lege med din [CENSUR],\" siger jeg.
\"Mmmm... det har jeg nemlig... og hvor var det godt at du kom hjem, for så kan jeg også lege med [CENSUR].\" Du begynder at knappe min skjorte op. \"Jeg blev så dejligt lysten på vej hjem. Og så satte jeg mig i sofaen og tænkte på hvor dejligt det ville være at tage [CENSUR]og [CENSUR].\" Du krænger skjorten af mig og kærtegner min brystkasse. \"Åh, du er så dejligt bredskuldret.\" Du lader dine hænder glide ud over mine skuldre, ned langs mine arme ned til bukserne, som du begynder at knappe op. \"...Og så begyndte jeg at gnubbe [CENSUR], for da var den allerede blevet [CENSUR].\" Du trækker mine bukser af og tager mine underbukser med på vejen. \"...Og så var jeg lige gået ind og havde hentet min [CENSUR], og så kom du ind ad døren.\"
Du tager om min [CENSUR]. Den er stor og tyk og halvstiv. Du [CENSUR] lidt frem og tilbage over [CENSUR] og jeg kan mærke [CENSUR] i din hånd. Jeg stønner nydende. Du kysser mig på munden igen.
\"Åh, jeg elsker din [CENSUR],\" mumler du. \"Lige om lidt skal du [CENSUR] men først skal jeg lige smage på dig.\"
Avatar billede painelf Nybegynder
25. oktober 2000 - 23:26 #223
Jvfr. tidligere indlæg omkring cybersex i dette forum.
Avatar billede mr_white Nybegynder
25. oktober 2000 - 23:44 #224
Umiddelbart formoder jeg at forrige indlæg nærmere går under betegnelsen telesex (jf. Kommentar fra alfar 19/04 1999 22:45:12)

.... Meen jeg mener nu stadig at konceptet med at sove er det bedste (jf.  Accepteret svar fra strit Point : 60 19/04 1999 23:29:14) bud (altså næst efter Coca Cola)

På den anden side må man jo nok erkende at diskutionen døde lidt hen det sidste års tid. Hvorfor jeg bliver nødsaget til at spørge om tingene har ændret sig?

Er der kommet en ny mening med livet inden for det sidste år? eller er alt ved det gamle?

/Hvid

Avatar billede painelf Nybegynder
26. oktober 2000 - 00:10 #225
Jeg tror personligt at på den kosmiske skala, som de klogeste hjerner vel for tiden skyder til at strække sig udover 15 milliarder år, betyder et helt år fra eller til UBESKRIVELIGT meget!

Jeg mener - universet er blevet 0,00000000007% ældre, og i det enorme tidsrum må der jo være sket en hel del.

Bare på vores egen lille ubetydelige planet, har der i løbet af det sidste år været masser af hændelser der har gjort at man har måttet skrotte alt og begynde helt forfra med en ny mening med det hele. (Det lyder sgu\' lidt som en bestilling i en pølsevogn: \"Jeg vil gerne ha\' en mening med det hele, tak!\")

Jeg nævner i flæng følgende eksempler i omvendt kronologisk rækkefølge: Child Care Action anmeldte South Park (http://www.capalert.com/capreports/southpark.htm), der blev slettet en post i databasen på roskilde-stjernebutikker.dk (http://www.roskilde-stjernebutikker.dk/matas-paa-banen/), Per Stig Møller opklarede karaktermordet på Kaj Munk (http://nyhederne.tv2.dk/tema.php3?id=217) og sidst men ikke mindst blev der skrevet lige så meget dårlig poesi i år som i hele det 19. århundrede! (http://users.linex.com/dave/poem.html)

Så vi kan nærmest nok ligesågodt viske tavlen HELT ren, og få den nye mening med livet® frem. Men det er jo også bare min personlige mening.

Jeg tror vi skal prøve at tænke i følgende baner: nul-emissions døråbnere, Nietzsches overskæg og de kaktuslignende isformationer man har observeret på Saturns måne Titan.
Avatar billede painelf Nybegynder
26. oktober 2000 - 00:20 #226
Siden der endnu ikke er andre der har taget tråden med cybersex op, skal jeg bare meddele:

Min [CENSUR] er kraftigt nedadgående! Jeg kan jo ikke bare holde den stående forevigt, uden en smule stimulans vel? Så come on manse ..
Avatar billede mr_white Nybegynder
26. oktober 2000 - 00:27 #227
[CENSUR] ... hmmmm...

Tja... det rejser jo unægteligt straks spørgsmålet:
er [CENSUR] meningen med livet?

....
Kunne man evt. tage Jeopardy versionen i stedet. Det kunne jo evt. stimolere andre former for kreativ sans .. men som sagt vi er jo kommet 0,00000000007% nærmere enden end sidst. Eller var det måske nærmere væk fra begyndelsen?... Men det var egenligt det her vi kom til:

Dette er meningen med livet! (husk nu .. det køre på tid)
Avatar billede painelf Nybegynder
26. oktober 2000 - 00:40 #228
For lige at vende tilbage til citater:

\"This is your life - and it\'s getting 0,0000000323% shorter every second.\"

Nej, men seriøst .. som jeg får har argumenteret for, så tror jeg stadig ikke at hverken [CENSUR] eller [CENSUR] er meningen med livet - men at det forholder sig direkte omvendt: Det er livet der er meningen med [CENSUR]!
Avatar billede painelf Nybegynder
26. oktober 2000 - 00:41 #229
For folk der har det lidt svært med [CENSUR]: http://hjem.get2net.dk/scoretricks/

Så dér!
Avatar billede jaclen Nybegynder
26. oktober 2000 - 00:46 #230
bare sådan lige noget der faldt mig ind... er diskutionen ikke faldt lidt over på noget fuldstændig andet end det, den endelig handler om
Avatar billede painelf Nybegynder
26. oktober 2000 - 00:49 #231
BTW, mr_not_entirely_black, nu vil du have spørgsmålet til svaret?

Ifølge en vis bog jeg tilfældigvis er igang med at (gen)læse, er spørgsmålet \"42?\"

Nu plejer bogstaverne \"hv\" jo (i nævnte rækkefølge) at være de først i et spørgsmål. Hvordan man hæfter disse på førnævnte tal kan jeg ikke finde ud af, men tillad mig at konkludere at det bliver en usædvanlig oplevelse at udtale.

Iøvrigt: DKG har (ganske som man kunne forvente!)endnu ikke vist sit kønne, guddommelige ansigt.

Avatar billede painelf Nybegynder
26. oktober 2000 - 00:57 #232
\"Meningen med livet\" er på visse måder som et sort hul.

Du kan i høj fart (her taler vi noget nær lysets hastighed) foretage en harmonisk bevægelse omkring det - men kommer du for tæt på eller går du i stå bliver du suget ind.

Hvorledes Einsteins generelle relativitetsteori (som jo træder i kraft ved disse ekstreme forhold)indvirker på diskussionen om meningen med livet er svært at sige, men der er under alle omstændigheder ikke noget at sige til at diskussion nødvendigvis må blive lidt ude i ... periferien.
Avatar billede painelf Nybegynder
26. oktober 2000 - 00:58 #233
Ovenstående var til Jaclen, der synes vi bevæger os for langt væk fra \"sagen\".
Avatar billede jaclen Nybegynder
26. oktober 2000 - 01:11 #234
Ikke fordi jeg vil kritisk over for min egen alder.. men jeg tror at det er svært at finde ud af hvad meningen med livet er i så ung en alder som jeg (19år 8 måneder 7 dage).
  måske er det slet ikke meningen at man skal tænke på hvad meningen er med livet, og i stedet for bare leve det... tage tingene som de kommer og bearbejde dem så vidt muligt bedst.. men det er nok bae mig der har fat i noget forkert :)
Avatar billede alfar Nybegynder
26. oktober 2000 - 09:04 #235
Hæh... DKG havde glemt sit password... men kom i tanker om det igen, såeh... Whee!

Painelf, spørgsmålet er jo ikke 42 - svaret på \"Livet, universet, og alt det der\" er 42. Deep Thought fandt svaret og konstruerede en ny computer, der skulle finde spørgsmålet.

Jeg tror i øvrigt ikke, meningen med livet har noget med at dø at gøre. For mig er \"meningen med livet\"=\"det formål, vi er her for at opfylde\" - Sex er et bedre bud, men det kan da ikke være alt? Måske har forskellige mennesker forskellige formål, hvilket også ville forklare folks forskellighed?

Til gengæld tror jeg, som jaclen, at de fleste mennesker ikke har brug for/lyst til at kende meningen med deres liv. Formentlig fordi det ville være så deprimerende for dem, at de ikke ville kunne opfylde deres formål?

/Alfen
Avatar billede alfar Nybegynder
26. oktober 2000 - 09:07 #236
I øvrigt, Pain, har du så nogensinde tænkt på sorte huller som noget i stil med hullet i bunden af badekar?
Bliver man så ikke nærmere suget ud af universet?

/Alfar
Avatar billede painelf Nybegynder
26. oktober 2000 - 11:08 #237
Jo, ud i den store altomfavnende kloak.

Mnæææ ... men har du nogensinde hørt om hvide huller? Steder i rummet hvor der ser ud om som om der spontant opstår energi og masse?

Så kunne der jo være et ormehul mellem de sorte og de hvide huller ... så man bare bliver spyttet ud i et stort badekar på den anden side.

Bare en tanke.

Nej .. det der med at \"dø\" det holder simpelthen ikke. Ihvertfald ikke som meningen med livet! Damn jeg er gået sukkerkold.

Jeg er godt klar at min post omkring 42 og de store spørgsmål ikke var helt faktuel, men posten handlede egentligt også mere omkring påhæftningen af bogstaverne (i nævnte rækkefølge) \"hv\" på førnævnte tal, og hvorledes man kunne udtale det. Resten var udelukkende en biting. Larm\'bulancen!
Avatar billede alfar Nybegynder
26. oktober 2000 - 13:55 #238
Jeg har ikke tænkt over dem, men det lyder interessant - for at blive i badekarsterminologien, kunne man sammenligne disse med vandhaner - så \"vandet\" løber ud af de sorte huller, ud i kloakken, hen i rensningsanlægget, hvorefter det så bliver puttet i vandledninger og komme ud af hanerne?

Måske er universet en brusekabine? :o)
Avatar billede painelf Nybegynder
26. oktober 2000 - 14:11 #239
Hvis universet er en brusekabine kan der nok ikke være nogen tvivl om hvad meningen er ...

Med mindre man går ind for at fremhæve de alternative anvendelsesmuligheder en brusekabine har?
Avatar billede rfogh Nybegynder
26. oktober 2000 - 14:51 #240
Hvorfor er www.groefle.net ikke blevet til noget? Det kunne da blive det fedeste med din humor, bonkerz...
Avatar billede painelf Nybegynder
27. oktober 2000 - 15:19 #241
Okay, det var nok et rimli\' antiklimatisk indlæg ..

Her har diskussion virkeligt nået sit foreløbige lavpunkt, og jeg foreslår derfor vi nedsætter en komite der kan undersøge hvordan vi kommer op af den bjergdal vi er blevet hensat i, af Hr. Foghs kommentar.

Skriv til mig hvis du har medlemsforslag til komiteen. (med-lem? kom-i-teen? fucked up)
Avatar billede rfogh Nybegynder
27. oktober 2000 - 15:28 #242
Rundstyk... Et ny spm. kunne måske hjælpe...

Hvad er pi (angives m. 51 millioner decimaler...)?
Avatar billede bonkerz Nybegynder
30. oktober 2000 - 09:47 #243
Haaaarj guts! :)

Pyyyha... dum ide at slå den \"uha-sende-mig-en-mail-når-nu-pain-alfar-og-hr_jeg_er_altså_ik\'_medlem_af_KKK_bare_pga._mit_nick-går-amok-funktion\" til når man nu ik\' tjekker mail i weekenden... nøøøj i kan spamme :)

Jeg ku\' godt lige tænke mig, at vide om i gutter (gutter = rendesten på englæsh, no?)har fundet meningen i Århus? - jeg tror faktisk det er ganske muligt... jeg mener, byen virker i forvejen så langt forud for sin tid, at den sikkert er noget hele vejen rundt og tilbage igen (og strandet i 1714 så...), at den li\'som på et-eller-andet-kosmisk (ko-misk?) plan li\'som har affundet sig med livets skæbne... - med andre ord, hvo\'en går det? :)

Personligt synes jeg rfogh\'s indlæg var glimrende hr Smerte... jeg har vist tidligere postuleret at www.Grøfle.net meget vel kan være meningen med livet, vi har trods alt samme markedsførings-teknink som en hvis hr Jesus... vi springer bare alt det der lave-sko-og-lære-folk-om-medmenneskelighed-og-bli\'-korsfæ(e?)stet-del over og hopper direkte til genopstandelse og amerikanske tv-præster og talkshows...
Yæz, thatz where the big bucks (dådyr) are...

nåmen... det virker som om i er gået lidt sukkerkolde igen... kom nu guts... la\' ik\' lidt modvind på Gammelkøge Landvej slå jer ud...

Hygge... og PS. Grøfle.net er på vej i en kvadratisk, praktisk og chokolade-agtig version...

Da Grøfle Pråjækt - DGP -
\"Grøfle, to whom sarcasm was merely a seven letter word beginning with S.\"
Avatar billede rfogh Nybegynder
30. oktober 2000 - 17:10 #244
bonkerz>> Det citat har du brugt før... Må vi se nogle nye???
Avatar billede mr_white Nybegynder
30. oktober 2000 - 17:23 #245
... her fristes jeg til at komme med et lille citat fra en kendt Ostebulen mp3:

...Lamer

ps. wb dlk
Avatar billede rfogh Nybegynder
30. oktober 2000 - 20:00 #246
I know... Men jeg venter stadig...
Avatar billede jzh Praktikant
30. oktober 2000 - 20:05 #247
Dette emne sucks!

- Jzh
Avatar billede rfogh Nybegynder
30. oktober 2000 - 20:13 #248
Hehe vi spammer allesammen!!!
Meningen med livet???
Det er da for sejt!!!

Jeg holder personligt på MAOAM og bibelcitater...
Avatar billede strit Nybegynder
23. november 2000 - 14:49 #249
Nej æv, nu kommer man langt om længe herind, bruger ca. 1½ time på at læse det hele igennem, bare for at finde ud af, at det er ca. 24 dage siden, der sidst skete noget.

Men denne læsning har da heldigvis givet mig andet end et lille look tilbage i livet. Efter at have læst alle disse advaceret formuleringer fra diverse guder og studenter, har jeg på ingen tid kunne få Fritz (en lærer) til at holde mund, i det at jeg kunne slynge ord ud, da fik ham til at standse op, og gå i stå i en ubeskrivelig lang tid.

Ja nu tænker nogen af jer sikkert, HA, en ubeskrivelig tid, den findes ikke, og det har i måske ret i, eller hvad?
For at denne tid ikke mere er ubeskrivelig vil jeg gerne beskrive den, meget simpelt endda:
denne ubeskrivelige tid, kan nemlig beskrives som tiden jeg har brugt, fra jeg startede dette indlæg og indtil ................................... nu, her kom Fritz nemlig tilbage fra sin stilstand, efter at jeg adresserede ham, med et simpelt udbryd af ordet \"Fritz\".

Okay, så burde jeg jo ikke kalde den tid ubeskrivelig, og bare for at komme nogen af jer i forkøbet vil jeg gerne undskylde for dette forkelte ordvalg, og samtidig vil jeg meddele at jeg ikke vil trække det tilbage, da det var et ord der faldte mig ind, da jeg først skulle fortælle om den tid, og som jeg derfor mener har sin rette plads der. Samtidig ville alt dette jo også miste sin værdi, hvis jeg bare havde rettet min fejl.

Nå men tilbage til emnet: Meningen med livet.

Hmm, jaaah, der er flere som jeg egentlig gerne vil støtte op om:

Vi har hver vores mål med livet. OK
Antropiske Princip. (vi lever fordi vi kan).OK
Sove, jaaaah jeg kom jo selv med den, og jeg dyrker stadig denne mening meget stort, så den støtter jeg stadig stort op om.

For at komme med lidt andet, vil jeg også gerne høre, om en døv kan være Phonofil?

Avatar billede one Nybegynder
24. januar 2001 - 02:23 #250
Hold da op det er over halvandet år siden jeg havde en kommentar herinde.

Meningen med livet er jo noget stort at diskutere og det har vi da sørme også gjort,  der er jo en teoretisk mening  og en filosofisk,

Den teoretiske er jo forklaret nemlig at vi kan leve så derfor gør vi det,  men den filosofiske forklaring synes jeg endnu ikke der er kommet nogen ordenlige tanker om, det er alt sammen en gang pladder for at blive hørt, jojo jeg har da haft min omgang sjov med dette spørgsmål men man er jo allesammen blevet ældre og tænker mere seriøst,

Jeg tror at meningen med livet netop er at havde det sjovt, at blive hørt  at få andre til at ha det sjovt, at bruge mange år på at lære at leve som man nu er blevet opfostret til.

Ja det er jo ikke en konkret mening  men man kan vel heller ikke være konkret når det kommer til filosofi,

rent ud sagt tror jeg at meningen med livet er hvad vi gør den til intet andet.

Andreas
Avatar billede painelf Nybegynder
13. august 2001 - 16:21 #251
En teoretisk og en filosofisk mening? Øhmn.

Jeg har også en teoretisk mening om hvorfor der er fisk i Amazonas der kunne tænke sig at kravle op i dit urinrør.

Hvad er en teoretisk mening? Mener du en logisk forklaring? En videnskabelig teori?

Jeg anerkender ikke andres eksistens, og må derfor aflede at meningen med livet er ... mig.

(aaaarj, jeg laver bare sjov)
Avatar billede painelf Nybegynder
13. august 2001 - 16:25 #252
Kære Andreas.

Du har måske fanget den sarkastiske røst i mit sidste indlæg. Det beklager jeg - jeg har fortrudt mit forsøg på at nedgøre dig. Jeg ved ikke hvorfor jeg er så vred, men lægerne prøver at hjælpe mig.

Undskyld.
Avatar billede painelf Nybegynder
13. august 2001 - 16:26 #253
Kære One.

Undskyld jeg kom til at kalde dig Andreas.
Avatar billede dah Nybegynder
18. september 2001 - 12:34 #254
En god ål er en lang ål....det er meningen med livet..
ps : grøndland findes ikke det er medie opbygget !! =)
Avatar billede rfogh Nybegynder
18. september 2001 - 16:09 #255
Nej, grønDland findes ikke :]
Avatar billede jadetermig Nybegynder
06. december 2001 - 17:55 #256
Der er måder hvorpå man i vor tid kan blive forelsket i hverandre...!!
Meningen med livet kan være mange ting... Nogle forslag?? Jeg fatter det ikke.... altså meningen! :( Er der overhovedet en mening eller er det bare noget man siger??? Hvorfor siger man det så?? En fri debat er meget fri ja ja MEGET fri selvom den styres med hård hånd.... kommer du i morgen?? Det er bare noget man siger! Ved nogen om man mener det?? Andet end en selv!! Jeg ved det ikke.. ved I? Tak og farvelllllllllller! :D
Avatar billede rfogh Nybegynder
06. december 2001 - 18:50 #257
Ved du det selv??
Avatar billede jadetermig Nybegynder
06. december 2001 - 21:45 #258
nææ æ
Avatar billede rfogh Nybegynder
06. december 2001 - 21:48 #259
\"Søg og du skal finde\" ;)
Start på google - det er altid et godt udgangspunkt ;)
Avatar billede hottehans Nybegynder
18. juli 2002 - 11:17 #260
jeg holder på at bryster er meningen. det er deres skyld vi føler os tiltrukket af det modsatte køn, og på den måde  bliver der børn! desuden bruger vi deom hele liveet!
Avatar billede mr_white Nybegynder
19. juli 2002 - 17:55 #261
Hejsa hottehans :)

Hvis du nu (som jeg formoder du ikke har) havde laest traaden igennem ville du vide at Alfar allerede 19/04-1999 22:45:12 (hvilket imho maa siges at vaere et par dage siden) kom med foelgende statement:

Bryster kunne jo faktisk være meningen med livet, ...

Dette var dog kun en mindre ting i en stoerrere sammenhaeng hvorfor Alfar ikke gav sig selv point for svaret. Dette skete i midlertidigt da strit kom med foelgende syn paa sagerne:

På det tidlige nævnte synpunkt om at man har flere dårlige oplevelser i den vågne tilstand i forhold til den sovende, Så kan man jo sige, at hvis man nu bare sørge for altid at sove, så har man jo ingen dårlige oplevelser i sin underbevidsthed, og man kan derfor ikke have en dårlig drøm.

(hvilket han samtidigt blev beloennet for)

Anyway .. bottom line er at jeg egenligt bare lige ville svine hottehans til for hans (imho) ikke saerligt dybe/veluddybede kommentar.

Jeg vil dog have i mente at jeg allerede en gang foer i denne diskution er blevet skaeldt ud for at burge foelgende formulleringer om one af painelf:

"du er popsmart", "du springer over hvor gærdet er lavest", "drop den kliche" og  "du kan ikke læse", "du læser så langsomt at du skal bruge en hel dag på at læse den her side"

Og derfor vil jeg bare noeges med at sige:

SVIN

Hygge
Hvid :)

ps. kan nu stadig godt lide at sove... saa hvis ingen kan dementere denne paastand om meningen med livet vil jeg forudsat beholde dette syn paa verden.
Avatar billede hottehans Nybegynder
24. juli 2002 - 12:52 #262
jamen godda mr FUCKIN white... først må jeg lige pointere at jeg IKKE skrev det du citerer! HVOR FANDEN HAR DU DET BULLSHIT FRA???

ENDVIDERE SÅ HAR JEG LÆST HELE TRÅDEN, OG DERFOR GAV JEG BLOT MEDHOLD I AT BRYSTER VAR ET GODT BUD. SÅ FUCK DIG SELV

SVIN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Avatar billede bonkerz Nybegynder
20. august 2002 - 19:22 #263
Jeg savner den her tråd *snøft*
Avatar billede mr_white Nybegynder
20. august 2002 - 19:24 #264
Me to ... men jeg kom vist til at pisse hottehans lidt af ... saa jeg ved ikke helt om jeg toer komme tilbage *hulk*
Avatar billede mr_white Nybegynder
20. august 2002 - 19:30 #265
ps. maaske guruerne (http://truemeaningoflife.com) kan hjaelpe med sagen.
Avatar billede painelf Nybegynder
27. august 2003 - 20:06 #266
Meningen med livet findes i et træbord. Jeg vil mumle ustabilt.
Avatar billede mr_white Nybegynder
27. august 2003 - 20:09 #267
First-Post!!!
Avatar billede mr_white Nybegynder
27. august 2003 - 20:10 #268
... altsaa i aar :)

Forresten, hvor meget koster denne fisk ?
Avatar billede painelf Nybegynder
27. august 2003 - 20:13 #269
Hottehans? Hotbrorsen-- det er noget der vil frem i verden. Men hottehans? Men 26/10-2000 00:46:35 siger jo det hele - og han har ret. Derfor..

Så var der ham der hed Epicurus. Han mente at erkende at meningen med livet er "pleasure". Dvs. positive sanselige oplevelser. Så han oprettede nogle Epicurianske skoler hvor folk gav sig hen til ren nydelse.. og filosofien derom (i perifirært). Og hvad fandt de så ud af? Meningen med livet:

1. Tanker at tænke
2. Venner at diskutere dem med
3. Økonomisk frihed (i det omfang at man bygger sin egen bolig og dyrker sin egen mad)

Nogen der er med på en hytte i Sverige? (PS. Dette gælder kun mine venner)
Avatar billede painelf Nybegynder
27. august 2003 - 20:14 #270
Next-first post?
Avatar billede mr_white Nybegynder
27. august 2003 - 20:37 #271
Umiddelbart mangler jeg jo en difinition af ordet "venner". Hvilken tid snakker vi om? Venner du har nu, eller venner fra din folkeskole. Eller skal de have kendt dig over en bestemt periode for at taelle?

Kunne man foreksempel forestille sig at folk der mener at de kan blive dine venner vil kunne ringe og faa lov til at proeve fx. i en maanedes tid, og at de der efter vil have chancen for at flytte sammen med dig i en lille trae hytte i sverige hvor i kan dyrke jeres mad sammen?

Hvorfor lige sverige? Har det noget at goere med muligheden for at faa billig 28 mbit linier. Eller var det bare et abitraert valgt land?

Noget andet er at, jeg ikke er sikker paa at deres udlaeg til meningen med livet egenligt holder.

1. Tanker at taenke.
Er dette ikke lidt et redundant krav i forhold til ja baade nr 2 og 3. For at foere en diskution maa man vel kunne taenke.
Og den oekonomiske frihed, for at kunne have et koncept omkring frihed og foele den maa men vel taenke tanker omkring det ellers opdager man den jo ikke?

Naa men bortset fra det mener jeg ikke at konceptet med ren nydelse holder. Hvis du bliver foedt i en verden hvor alt er rart vil du ikke have nogen ide om hvad rart er, og det vil bare foeles almindeligt for dig.

Jeg ville maaske naermere gaa i den anden retning, og foreslaa at man burde faa et sindsygt haardt arbejde (eller lignende), som enten praessede en fysisk eller psykisk paa en eller anden maade. Evt. bare ved at man blev holdt vaek fra kaerresten. Saa naar man kommer hjem til et bare mildt standard hjem vil hvor man kan slappe lidt af, foeler man pludsligt at man har det vildt godt.

Efter konceptet med at banke hovedet ind i muren ... fordi det foeles saa rart naar det holder op med at goere ondt.
(har oplevet folk i min omgangskreds jeg mistaenker for at bruge samme taktik ved fx. at gaa til spaenning)

Jeg er selv mere eller mindre gaaet over til at min mening med livet er at laere. Saa jeg er egenligt lidt pissed over at jeg ikke bare kan blive evigheds student paa uni mere. (men ok .. saa kan jeg jo tage min egen medicin og nyde det imen jeg kan)

Blop
hvid
Avatar billede mr_white Nybegynder
27. august 2003 - 20:38 #272
Painelf> ja ja ja s... jeg giver mig .. du kom foerst,

Saa proever jeg sku bare igen til naeste aar .. sku :P
Avatar billede mr_white Nybegynder
27. august 2003 - 21:30 #273
... Fortsaettelse af svar til 27/08-2003 20:13:47 (meningen med livet vs. Painelf's argument om andres udtale)

Ham der Epicurus ... kom frem til nr 1 som jeg aldrig fik omtalt.
nemlig at meningen med livet skulle vaere at taenke tanker.
- Vi kender jo alle til stunden hvor vi nettop har set en lille season eller mere af div tv'serier en eftermiddag. (frindes, tng, voyager, etc.) I ren nydelse sidder man saa der uden at taenke. Min paastand er nu at det at taenke naermest kun vil kunne oedelaegge denne extace.

Hvis vi gaar efter at have det godt. Maa vejen saa ikke vaere at forsoege at leve et lidt under middelrart liv, saa man oftere oplever at have det bedre end normalt. Saa summen af gode oplevelser foeles stoerrere end hvis man heletiden har det godt uden at vide det.

uhm var det bare et modbevis eller virker min korttids hukommelse bare ikke laengere?
Avatar billede painelf Nybegynder
28. august 2003 - 00:16 #274
Det sidste minder mig om at straf er mest effektiv hvis det kun uddeles lidt under halvdelen af gangene. Så kan man snyde sig selv til at tro at - naah, jeg slipper nok den her gang. Men det gør man ikke. Og så gør det mere ondt end hvis man *ved* at straffen kommer, fordi den *altid* kommer. Så ja, det tror jeg der er noget fremtid i.

Sverige -- fordi det er svært at finde nogen steder i Danmark hvor der er længere end 800 meter til den nærmeste nabo. Men de steder er 28mbit linierne nok svære at løbe ind i.

Nå, men, det er altså heller ikke dig der har brugt en masse år på at studere nydelse (det lyder nærmere som om du har været ovre i noget selvpineri), og bare rolig - det holder. Bare rolig, det holder!
Avatar billede mr_white Nybegynder
28. august 2003 - 00:29 #275
hvad holder?
Avatar billede betz Nybegynder
13. maj 2007 - 16:28 #276
!