Avatar billede awat Nybegynder
18. september 2004 - 10:24 Der er 13 kommentarer

Harddisk problem

Jeg vil lige oprette et andet spørgsmål også aktiver jeg dem når jeg er færdig med hele problemet.

Nu har jeg sat en anden harddisk i min computer.
Der er windows på den harddisk.
Men den skriver

Boot from CD :
DISK BOOT FAILURE, INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER.

Og jeg vil gerne komme ind i windows.
Hvad er problemet?
Hvordan kan jeg komme ind i windows?
Avatar billede x4all_dk Nybegynder
18. september 2004 - 10:33 #1
Du har sikkert sat begge harddiske på samme "kabel" og de står begge to som "Master".

Har du prøvet *kun* at have den anden harddisk i din PC og så starte op ?

-- husk at der i BIOS skal være "Auto detection" på IDE harddiske, ellers kan den ikke finde ud af at du har en ny Harddisk i din PC.

-- husk at Aoto-detect skal være på ALLE dine IDE-drevs i BIOS.
Avatar billede awat Nybegynder
18. september 2004 - 10:37 #2
Nej nej jeg har kun sat en harddisk på.
Avatar billede awat Nybegynder
18. september 2004 - 10:38 #3
Og nu har jeg sat min egen på også den anden i også. Så kan jeg komme ind i min egen windows men ind i denne computer viser den anden harddisk ikke.
Avatar billede awat Nybegynder
18. september 2004 - 10:46 #4
Nogen der kan hjælpe jeg står nemlig lige nu og mangler hjælp
Avatar billede awat Nybegynder
18. september 2004 - 10:56 #5
No help??
Avatar billede peet-49 Novice
18. september 2004 - 10:57 #6
administration-diskhåndtering, der gør du den anden disk klar.
Avatar billede peet-49 Novice
18. september 2004 - 11:00 #7
Du kan også fixe den HD, der ikke vil starte- i konsollen, tryk R, tryk 1 for, at logge på windows, tryk enter for adninistrator, skriv fixboot og tryk enter.
Avatar billede awat Nybegynder
18. september 2004 - 11:03 #8
peet49 vil du være venlig og forklar mig det lidt bedre.

takker
Avatar billede awat Nybegynder
18. september 2004 - 11:12 #9
kan i komme med andre svare?
Avatar billede awat Nybegynder
18. september 2004 - 11:21 #10
man kan ikke sæt den til auto i bios man skal vælge en
Avatar billede peet-49 Novice
18. september 2004 - 11:33 #11
Du skal bruge page up/down til, at ændre indstillinger i bios. Husk ESC og F10, ellers husker bios ikke indstillinger.
Avatar billede peet-49 Novice
18. september 2004 - 11:33 #12
Er du helt lost, kan du sætte den til USER
Avatar billede awat Nybegynder
18. september 2004 - 11:40 #13
Den er ligeglad med hvad jeg vælger den skriver hele tiden det der Boot from CD :
DISK BOOT FAILURE, INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER.