Avatar billede belzebub Nybegynder
17. september 2004 - 23:54 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Fedora2: smartd kan ikke starte op!

Hej!

Jeg har lige installeret Fedora Core 2 her for et par timer siden, og alt kører fint men hver gang den starter op står der [MISLYKKEDES] ud for "Starter smartd...". Hvad er det for noget, og kan jeg fjerne det fra opstarten? (og hvordan gør jeg det...?)
Avatar billede belzebub Nybegynder
17. september 2004 - 23:55 #1
Computeren starter fint op, men der går da nogle sekunder med at prøve at starte det op, og dem vil man jo gerne spare =)
Avatar billede lap Nybegynder
18. september 2004 - 12:28 #2
fjern smartd: "chkconfig smartd off"
Avatar billede belzebub Nybegynder
18. september 2004 - 13:23 #3
Har jeg gjort, men jeg vil gerne vide hvad det egentlig er?
Avatar billede lap Nybegynder
18. september 2004 - 13:24 #4
fra man-siden:

smartd  is  a  daemon  that  monitors the Self-Monitoring, Analysis and
      Reporting Technology (SMART) system built into  many  ATA-3  and  later
      ATA, IDE and SCSI-3 hard drives. The purpose of SMART is to monitor the
      reliability of the hard drive and predict drive failures, and to  carry
      out  different  types  of  drive self-tests.  This version of smartd is
      compatible with  ATA/ATAPI-5  and  earlier  standards  (see  REFERENCES
      below)