Avatar billede 2802 Nybegynder
17. september 2004 - 21:42 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Tekst af baggrund

Jeg har et logo (sort på hvid), hvor jeg vil fange omridset af det med magic wand, således jeg kan sætte det på en malet baggrund, lave skygger m.m. på det, så teksten ser ud som om det er presset ud af papiret.
Avatar billede weblex Nybegynder
17. september 2004 - 21:48 #1
Og det vil gerne have en opskrift på, eller...?
Avatar billede zhark Nybegynder
17. september 2004 - 21:52 #2
Kan du ikke uploade det, så man kan se hvilke muligheder der er? Du kan evt. maile det til mig så uploader jeg det: pouls@gvdnet.dk
Avatar billede zhark Nybegynder
17. september 2004 - 22:27 #3
Her er logoet: http://home.gvdnet.dk/~pouls/Vis/logo.jpg
Der var en baggrund med RGB grå 152/159/151 - farven var dog ikke "ren" så alt efter hvor man klikkede var der variation!

Weblex> Det er måske noget for dig, at få det logo til at se ud som det er "presset ud" af den grå baggrund, hvis jeg skal rentegne logoet kan det ikke blive så "rystet" som der åbenbart skal være, så jeg giver op :)
Avatar billede spe Nybegynder
17. september 2004 - 23:10 #4
Avatar billede 2802 Nybegynder
17. september 2004 - 23:20 #5
Fedt arbejde, men kan det lade sig gøre at den sorte farve ikke vises, således det er kun baggrundens farver der vises.
Og så må I gerne fortælle hvordan jeg gør det i Photoshop..

:-)
Avatar billede zhark Nybegynder
17. september 2004 - 23:32 #6
Her er et med din baggrund - meeen, jeg ved ikke rigtigt hvad du mener:
http://home.gvdnet.dk/~pouls/Vis/logo-2a.jpg
Skal bogstaverne have bagrundsfarven og resten være hvidt??
Avatar billede spe Nybegynder
17. september 2004 - 23:39 #7
Som her http://www.illustratorworld.dk/eksperten/papirlogo.jpg ?
1.Jeg åbnede dit logo i Photoshop
2. Valgte Image->Adjustments->Invert
3. Select->All
4. Edit->Copy
5. File->New
6. Valgte en størrelse på det nye dokument lidt større end kopien
7. Valgte en lys papirfarve og fyldte dokumentet med den
8. Derefter Filter->Texture->Texturize->Sandstorm (kan undlades hvis der ikke skal være lidt struktur i papiret)
9. I Channelpaletten lavede jeg en ny kanal
10. Satte kopien af logoet ind i den nye kanal (Edit->Paste)
11. Mens jeg stadig havde kanalen fremme valgte jeg Filter->Blur->Gaussian Blur->5 pixels
12. Valgte RGB-kanalen så jeg igen fik mit "papir" frem i vinduet.
13 Valgte Filter->Render->Lighting Effects
14. I dialogboksen indstillede jeg lyset og valgte min kanal som texture channel
og færdig.
Avatar billede zhark Nybegynder
17. september 2004 - 23:48 #8
Ja - det må da siges at være presset ud :)
Avatar billede 2802 Nybegynder
18. september 2004 - 01:11 #9
Hej Spe.

Jeg har forsøgt at gøre hvad du har beskrevet, men jeg kan ikke få det til at se lige så fedt ud som det du laver.

Jeg har uploadet vores frontcover, logo og placeringen af logo på cover.

Hvis du kan få vores logo på coveret med samme effekt som i dit eksempel, så sender jeg dig vores cd til dig... :-)

http://www.b-l-o-w.dk/cover/frontcover placering.jpg

http://www.b-l-o-w.dk/cover/frontcover ren.jpg

http://www.b-l-o-w.dk/cover/logo.jpg

Håber du vil hjælpe..
Avatar billede 2802 Nybegynder
18. september 2004 - 01:13 #10
Jeg ser den ikke har taget hele tekststrengen med i de to første links, men der skal skrives: /frontcover placering.jpg  og  /frontcover ren.jpg
Avatar billede 2802 Nybegynder
20. september 2004 - 21:12 #11
Jeg har selv rodet med det, og det lykkedes ret godt :-)

Tak for hjælpen...
Avatar billede spe Nybegynder
20. september 2004 - 22:09 #12
Selv tak. Fik desværre ikke tid til at kigge nærmere på det men så fik du selv lært lidt :-)