Avatar billede clisse Nybegynder
17. september 2004 - 19:10 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

WinXp VPN server og cybercity

Hejsa..

Jeg er lidt lost i alle de svar jeg har læst her inde...

MiN opsætning:
På en WinXP pro maskine har jeg sat den op til at jeg skal kunne gå med en VPN client...
I min router fra Cybercity. En Cisco 678, har jeg åbnet port 1723 for TCP trafik..

Når jeg prøver at logge på den med en WinXp VPN client udefra, når den til at: Kontrollere brugernavn og adgangskode... Så står den der et minuts tid og melder så fejl 628...

Er der en port mere der skal åbnes i routeren???
Kan det overhovedet lade sig gøre uden nyt hardware???

Mvh
Claus
Avatar billede bufferzone Praktikant
17. september 2004 - 19:16 #1
efter hvad jeg kan se på technet, er det et pasword problem. Er du helt sikker på at det password der opgives er korrekt?
Avatar billede clisse Nybegynder
17. september 2004 - 19:38 #2
Ja, jeg er 100% på at passwordet er korrekt..

Jeg synes bare jeg har læst en del om en Protocol 47 som også skal nat'tes.. Som Cisco 678 ikke tilsyneladen kan...

Det skal så også tilføjes at jeg har sat den til at køre PPtP.. Da det så ud til at være det nemmeste at få til at virke....

Mvh
Claus
Avatar billede bufferzone Praktikant
17. september 2004 - 19:52 #3
Man natter hverken protokoller eller porte, man natter ip adresser. VPN ligger jo uden for port begrebet, idet du kan køre samdtlige porte gennem VPN.

På mig lyder det mest som en eller anden konfigurations fejl, der betyder at den ikke får oprettet tunnelen ordentligt.

Kører du med Pre shared key eller certifikater
Avatar billede clisse Nybegynder
17. september 2004 - 20:21 #4
Jeg har nattet port 1723 til min inderside IP 192.168.0.4 som er min server...

Min router kan ikke håndtere VPN i sig selv..

jeg kan ikke finde det du henviser til.. pre shared key eller Certifikater...

Jeg synes jeg har lavet opsætningen så "åben" som muligt for at være så sikker på det skulle virke...

Mvh
Claus
Avatar billede bufferzone Praktikant
17. september 2004 - 20:33 #5
OK det kan man selvfølgelig, men jeg er ikke sikker på at du kan håndtere VPN via en mappet port, det undersøger jeg i løbet af i morgen og vender tilbage, jeg har kontakt til nogle rigtig gode VPN specialister
Avatar billede clisse Nybegynder
17. september 2004 - 20:50 #6
Det lyder godt.. Tak.
Avatar billede clisse Nybegynder
06. oktober 2004 - 17:34 #7
Fandt selv løsningen..

set nat entry <lokal ip> 0 <ekstern ip> 0 47