Avatar billede geggul Nybegynder
17. september 2004 - 18:00 Der er 8 kommentarer

SATA HDD Fejl Hjelp

Min ene SATA disk mener lige pluselig at den ikke er Formatered. Den har ændret navn til "Lokal disc" hvis jeg prøver at åbne den siger den at den ikke er formatered. Hvis jeg højer kliker på den og tar egenskaber er der 0 Byte på den ingen Navn og Filsysten RAW. Jeg har tjekket den for Sectors og det ser find ud ingen fejl. hva er der sket for den og hvordan kan jeg få min data tilbage.
Avatar billede dingo2 Nybegynder
17. september 2004 - 18:10 #1
Har haft samme problem, og fandt ud af at min controler i HD var stået af.

Men har dog fået afvide at hvis det kun er Controller, kan man få flyttet data over på ny HD.

Men jeg kan jo ikke sige at det er det samme problem du har, kunne være din Windows har lavet noget ged.

Tjek eventuelt hos en forhandler der kan teste om den er 100% ok. Eller tjek via google.dk om der findes et test program til din HD, som kan fortællle dens tilstand.

Dingo2
Avatar billede dingo2 Nybegynder
17. september 2004 - 18:11 #2
hvad er det for en model ??
Avatar billede geggul Nybegynder
17. september 2004 - 18:12 #3
Tak dingo
Avatar billede geggul Nybegynder
17. september 2004 - 18:13 #4
Det er em Maxtar 160
Avatar billede geggul Nybegynder
17. september 2004 - 18:14 #5
Maxtar 6y160mo
Avatar billede geggul Nybegynder
17. september 2004 - 18:17 #6
Jeg kan foresten se størlsen på den i Partition Magic og at den er fyldt helt up
Avatar billede serverservice Praktikant
18. september 2004 - 00:02 #7
Vi har set utallige spørgsmål som ligner dette , hvor disken pludselig ikke kan læses og formatet er raw - ens for disse fejl er at de alle opstår i Xp, det ville selvfølgelig være ok at få et svar på hvad kunne være årsagen.
HAr du kørt nogle opdateringer da fejlen opstod? eller nogle disk software/brænderprogrammer/imageprogrammer?

Jeg kan afsløre at problemerne er belevet løst med gendannelse af filerne, men jo ikke en 100% tilfredsstillende løsning da man aldrig kan gendanne den til oprindelig tilstand.
http://www.dannyboyd.frac.dk/Gendan%20slettet%20data.htm     guide
eller http://www.runtime.org/
Avatar billede nopsen Ekspert
18. september 2004 - 17:24 #8
du kan teste din harddisk for fejl med maxtors eget testprogrem powermax som du kan hente her:
http://www.maxtor.com/portal/site/Maxtor/?epi_menuItemID=3c67e325e0a6b1f6294198b091346068&epi_menuID=976d37cd478c5826433f226075b46068&epi_baseMenuID=976d37cd478c5826433f226075b46068&channelpath=/en_us/Support/Software%20Downloads/ATA%20Hard%20Drives&downloadID=22
den genererer en boot diskette som du booter op på, vælg full advanced test, hvis der er fejl på den, vil der komme en fejlkode og stå at du skal sende den ind til producenten. de sidste nye versioner af programmet understøtter også sata diske.