Avatar billede dominodevil Nybegynder
17. september 2004 - 15:07 Der er 21 kommentarer

Fra Indæt Billed til Indsæt Hyperlink

Et måske svært spm!

Sidder med en WYSIWYG Editor (www.bredan.dk/admin/texteditor/editor.asp)

Jeg har ved indsætning af billeder, fået den til at kigge i en access database, for at indsætte et billed derfra....

Man kan osse indsætte en hyperlink, men vil gerne have lavet lidt noget i samme stil!

lige i øjeblikket skal skrive navnet på selve stien til siden man vil linke til, men jeg vil gerne at man kan få en dropdownbox, hvori at alle de interne links er... så det er nemmere at linke internet på siden!!!!

Hvordan skal jeg gøre???
Avatar billede tobocom Nybegynder
17. september 2004 - 15:22 #1
Kan ikke tilgå siden
Avatar billede dominodevil Nybegynder
17. september 2004 - 15:29 #2
Avatar billede dominodevil Nybegynder
17. september 2004 - 15:37 #3
Og jeg vil gerne have lidt i samme stil som når man indsætter et billed (lige til venstre for knapper indsæt hyperlink)!

Dropdown Boxen skal bare have selve sider istedet for bilederne!
Avatar billede dominodevil Nybegynder
17. september 2004 - 15:37 #4
For at gøre det hele lidt nemmere så kan du downloade det hele her:
www.bredan.net/texteditor.rar
Avatar billede tobocom Nybegynder
17. september 2004 - 15:51 #5
Har du mulighed for at Zippe den i stedet, har ikke win rar
Avatar billede dominodevil Nybegynder
17. september 2004 - 19:06 #6
Avatar billede tobocom Nybegynder
18. september 2004 - 18:24 #7
Jamen du kan da bruge FileSystemObject til at scanne alle mapper for asp filer og lægge dem i en combobox (Select) inden editoren indlæses.
Avatar billede dominodevil Nybegynder
18. september 2004 - 22:38 #8
Ok.... og hvor gør jeg liiiige det?
Avatar billede dominodevil Nybegynder
18. september 2004 - 22:41 #9
Det dur jo egenligt heller ikke, da filerne slet ikke eksissterer!! De ligger jo bare som HTML i en Access DB!
Avatar billede tobocom Nybegynder
19. september 2004 - 03:27 #10
Kan du ikke sende databasen, den var ikke med i den zip fil, så skal jeg lave en løsning. Det er egentlig det samme som at scanne mapperne md filesystemobject i stedet for henter du id'erne ud fra databasen og lægger dem i en select.
Avatar billede dominodevil Nybegynder
19. september 2004 - 08:45 #11
tabellen hedder: pages
og så er der ID, name... det er som alt der skal hives du derfra!
Avatar billede dominodevil Nybegynder
19. september 2004 - 09:07 #12
Du kan da hente databasen her: www.bredan.net/db.mdb
Avatar billede dominodevil Nybegynder
20. september 2004 - 20:11 #13
Har du fundet ud af noget???
Avatar billede tobocom Nybegynder
20. september 2004 - 20:38 #14
Ja, men det er en større opgave, da jeg først skulle finde sammenhængen i den flok af include filer i include filer. Jeg har lavet selve ASP delen, men så skal der jo også en større JavaScript del til.
Avatar billede dominodevil Nybegynder
20. september 2004 - 21:46 #15
Ok... troede ikke det var så svært.... du kan evt tage iden fra der hvor man indsætter et billed???
Avatar billede tobocom Nybegynder
21. september 2004 - 02:01 #16
Nej det er såmen ikke nødvendigt, men jeg har lidt problemer med ASP'en da der er noget i alle de include filer der konflikter med det jeg har lavet. det er såmen nemt nok, men det er bygget på en sådanne måde med include filer i include filer og man ikke selv har lavet det og der ingen kommentar er, gør det næsten håbløst.
Avatar billede dominodevil Nybegynder
22. september 2004 - 08:28 #17
Ok...
Avatar billede dominodevil Nybegynder
22. september 2004 - 14:55 #18
Men tror du at kun kan knække den?
Avatar billede tobocom Nybegynder
22. september 2004 - 19:46 #19
Det kan jeg men det vil koste ret meget tid, da jeg er nød til at strukturer sammenhængen af de include-filer og deres funktionalitet. Jeg må ærlig tilstå at det bliver et større projekt som jeg helst ikke vil spytte mere tid efter.

Jeg vil foreslå at du enten få kommenteret kode eller lavet en struktur betegnelse over sammenhængen af include filerne, for det er alt for tidskrævende af en ude fra og gennemskue og om 1 år når du ikke selv har rodet med koden et stykke tid, kan du ikke selv huske sammenhængen.
Avatar billede dominodevil Nybegynder
23. september 2004 - 08:57 #20
Hmmm.... så kan du ikke hjælpe eller?
Avatar billede tobocom Nybegynder
24. september 2004 - 00:27 #21
Jeg vil være ked af at skulle trække så meget tid ud lige i øjeblikket har et par deadlines jeg skal nå inden 1. november på 2 store projekter. Så nej jeg beklager ikke i øjeblikket.