Avatar billede egoland Nybegynder
17. september 2004 - 14:05 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

wuauclt.exe

Nogen der kan give mig en fornuftig forklaring på, hvorfor dette program køre i baggrunden ved opstart, for så lidt efter at lukke. Jeg forstår prog. er Win. Update, men jeg kan se at Win. ikke har gang med nogen update. Og desuden er min com. heller ikke sat til at hente opdateringer automatisk. Så hvad laver det her?

Måske skal jeg tilføje, at jeg fornylig forsøgte at hente SP2. Det mislykkedes, af en eller anden grund: jeg blev bedt om først at installere to andre filer. Dette mislukkedes osse, af den grund, at jeg ikke har Word instaleret. Det ene tog det andet og det hele endte som spildt arbejde.

Nå, men tilbage til mit oprindelige spm: kan det være derfor dette prog. starter eller hva'? Hvorfor starter det, hvis der alligevel ikke er noget at hente? Og er der nogen der kan hjælpe med at fjerne dette prog. fra opstart?

Mvh,
Egoland
Avatar billede falster Ekspert
17. september 2004 - 14:09 #1
Der er måske lidt at hente i beskrivelsen her:

http://www.answersthatwork.com/Tasklist_pages/tasklist_w.htm
Avatar billede egoland Nybegynder
17. september 2004 - 14:33 #2
Men min com. er jo IKKE sat til automatisk at opdatere, og alligevel starter wuauclt.exe!
Avatar billede zenorph Nybegynder
17. september 2004 - 16:26 #3
Prøv evt. at kigge under msconfig om den ligger der

Start --> Kør --> "msconfig" --> Fanebladet Start.

Der kan du formodentligt fjerne den fra opstarten.
Avatar billede egoland Nybegynder
17. september 2004 - 19:50 #4
Den ligger ikke på Fanebladet Start, men derimod på Fanebladet Tjenester. Vil det stadig være ok at fjerne fluebenet? - sig nu ja, jeg har nemlig allerede gjort det
:o)

Men det løste problemet - hip hip hurra..
Avatar billede egoland Nybegynder
18. september 2004 - 20:03 #5
nt
Avatar billede egoland Nybegynder
18. september 2004 - 20:03 #6
nt
Avatar billede zenorph Nybegynder
18. september 2004 - 21:10 #7
Kunne ellers lige have smidt et svar :D
Avatar billede egoland Nybegynder
18. september 2004 - 21:33 #8
Hehe... ja man skal være hurtig...

hmmm... regner dog ikke med det svar ville indeholde dårligt nyt, for så havde du vel kastet det ind i din kommentar... øhh ;-o