Avatar billede nordjyden Nybegynder
17. september 2004 - 13:29 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

åbne database i bestemt formularpost

Jeg har 2 uafhængige databaser. I den ene (database1) er der en værdi, som henviser til en post i den anden (database2).
I database1 ønsker jeg en kommandoknap som åbner en formular i database2 med den i database1 angivne værdi i fokus.
Hvordan er det lige man gør det?
Avatar billede jensen363 Forsker
17. september 2004 - 13:31 #1
De kan vel ikke være uafhængige af hinanden, hvis du på baggrund af valg i Database1 vil finde den tilsvarende post i Database2 ???
Avatar billede nordjyden Nybegynder
17. september 2004 - 13:41 #2
så lad os kalde det noget andet :-) - men spørgsmålet er det samme
Avatar billede dominodevil Nybegynder
17. september 2004 - 13:56 #3
Du kan jo lave en macro der hedder "autoexec", den vil nemlig starte så snart at en DB bliver åbnet... derved kan du sætte den til at udfører forskellige opgaver i det samme du starter din DB/Access!
Avatar billede nordjyden Nybegynder
17. september 2004 - 14:01 #4
Jeg kan ikke lige se hvordan autoexec kan benyttes. Du tænker formentlig på at den skal sættes ind i opstart af database2, men problemet er at database2 oftest skal bruges uden brug af database1 (og er vil autoexec ikke kunne benyttes) opslaget fra database1 skal kun anvendes for at få et overbliv over hvad der er registret på samme adresse, men i en helt anden sammenhæng.
Jeg medgiver det hele burde være samlet i en database, men det er det, af mange årsager, ikke.
Avatar billede jensen363 Forsker
17. september 2004 - 14:07 #5
Jeg tror ikke det er sådan ligetil ...
Du har mig bekendt ikke mulighed for at arve Filterværdien direkte imellem to databaser
Avatar billede jensen363 Forsker
17. september 2004 - 14:11 #6
Jeg ved ikke om der er en smartere måde, men jeg ville forsøge med følgende :

  1.  Gemme dine brugervalg i en Temp-tabel
  2.  Sammenkæde denne tabel med den anden
  3.  Lave dine filterkriterier på denne sammenkædede tabel.
Avatar billede nordjyden Nybegynder
17. september 2004 - 14:16 #7
jensen63> lyder meget konstruktivt - vil prøve at arbejde lidt med det, men det bliver ikke før mandag - nu er er heldigvis snart week-end.
God week-end!
Avatar billede jensen363 Forsker
17. september 2004 - 14:24 #8
Og i lige måde ... c",)
Avatar billede nordjyden Nybegynder
20. september 2004 - 12:39 #9
jensen63> godt forslag du kom med der - det virker perfekt. Har dog måtte lave en ekstra kommandoknap på database2 som henter den aktuelle post.
Kast venligst et svar.
Avatar billede jensen363 Forsker
20. september 2004 - 12:40 #10
Svar >  c",)
Avatar billede jensen363 Forsker
20. september 2004 - 12:40 #11
Svar >  c",)