Avatar billede arnehoerlyck Nybegynder
17. september 2004 - 09:11 Der er 1 kommentar

kopiering af fil til webserver (FTP) ændrer roden i kædede data

Jeg forsøger med spørgsmålet igen med flere point, da det er vigtigt for mig at få løst problemet!

Jeg har et regneark, som indeholder kædede data, f.eks. er en celle: ='C:\Dokumenter\Arbejdsplan\[Vagtskema.xls]juni 04'!A2

Når jeg så med FTP kopierer dette regneark til min webserver og derefter åbner arket via internettet - ja så har samme celle fået ændret C (roden) til roden på min del af webserveren i denne stil:
='http://www.----

Hvordan undgår jeg, at roden til de kædede data ændres? Ændring af cellereference til absolut hjælper intet.
Avatar billede bak Seniormester
20. september 2004 - 09:35 #1
Prøv lige følgende:
Åbn begge filer.
istedet for at kopiere med ftp, så vælg "gem som" og under ftp-lokationer vælger du nu din ftp-side
Når filen er gemt og lukket, gemmer du vagtplan.xls på c:

Den fil du har gemt på nettet skulle nu gerne kunne huske at den anden ligger på c-drevet.