Avatar billede rotterdam Nybegynder
17. september 2004 - 08:41 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til Jetadmin (Printserver IP)

Hejsa, nu har jeg simpelthen været så uheldig at jeg har fået en opgave jeg simpelthen bare ikke forstår, og håber derfor i kan hjælpe mig. Jeg er simpelthen så fræk at jeg skriver hele min opgave ind, så håber jeg en af jer har forstand på det (hvilket nogen jo nok har :o)

Here we go:

Konfigurer printserveren med en fast IP adresse. Og få en printer til at virke som netværksprinter v.h.a. printserveren. Du skal nok bruge programmet JetAdmin e. lign. som kan downloades fra HP's hjemmeside.

Beskriv fremgangsmåden så udførligt at en anden ved hjælp af din vejledning kan gøre det samme.

Når du har fået det hele til at virke, skal printserveren konfigureres om med en anden IP adresse, og sættes til det administrative netværk med en anden printer. Det aftaler vi nærmere når du er færdig.

Jeg håber virkelig nogen kan hjælpe, jeg har hentet programmet JetAdmin og skal konfigurere sådan en lille box der hedder JetDirect 170X...

Håber virkelig nogen kan guide mig nogenlunde igennem,

Mhv Mikkel
Avatar billede jps6kb Novice
17. september 2004 - 08:44 #1
Jeg bruger bl.a. JetAdmin til at opsætte USB printservere, men det er da så'n ret ligetil. Der er en guide i Admin'en du kan bruge... både til at opsætte og ændre bl.a. IP.

Når du har tildelt en fast IP til den, kan du endvidere tilgå den i en browser ved at skrive http://[ip] ... altså ex. http://172.18.0.58
Så får du et webinterface admin frem.

Jeg tror det skulle være nok til at du kan se logikken i det... ellers må du lige præcisere hvad du er i tvivl om ;)
Avatar billede rotterdam Nybegynder
17. september 2004 - 08:55 #2
Hehe, øhm... jeg er lidt i tvivl om det hele... fuldstændig på herrens mark, men jeg vil lige prøve at finde den guide du snakker om! thx for hjælpen indtil videre :o)

Forresten ved jeg godt jeg kan være lidt svær at hjælpe, men det er lidt svært at formulere sig om noget man ikke aner noget om :0/
Avatar billede rotterdam Nybegynder
17. september 2004 - 08:59 #3
Nåja, bare lige for at være helt sikker på jeg har hentet det rigtige program. Det der jet admin, når man åbner det, så ligner det sådan en "hjemmeside" ved godt det er groft sagt, men den åbner browseren... Ik :o/
Avatar billede rotterdam Nybegynder
17. september 2004 - 09:20 #4
Øhm, og lige en ting mere, før man kan finde boxen... skal man så have en printer sat til?
Avatar billede jens_vejmand Nybegynder
17. september 2004 - 20:34 #5
Hvilken printer har du. kan du ping JetDirect 170X på IP adressen
Avatar billede jps6kb Novice
18. september 2004 - 09:23 #6
Nej, du skal ikke have en printer sat til. JetAdmin programmet søger selv efter enheder på netværket... admin programmet kender ikke til printere... kun dens egne servere... så du burde kunne finde din printserver i programmet og så gå guiden igennem for at sætte den op.
Avatar billede brianman Nybegynder
14. november 2004 - 03:05 #7
HP Web Jetadmin er alt for tung blot til at sætte IP adresse op på en printserver, og vildt overkill.

Den hurtige og nemme måde at indstallere en HP Jetdirect Printserver, samt sætte IP op på den, er ved at hente "HP Install Network Printer Wizard". Bare søg efter den på HP's hjemmeside (findes kun til download på engelsk).

Den kan sættes til enten at søge på hele netværket efter Jetdirect enheder den kan sætte op, eller man kan give den en MAC (hardware) adresse, eller IP adresse at sætte op.

Hvis man ikke har adgang til dette værktøj (ikke må installere ekstra software) bliver du nødt til at gøre det af lidt længere omveje.

Det første du gør er at sørge for at printserveren er tilsluttet en printer, samt netværket.
Kontroller at den har forbindelse til printeren, og netværket, ved at trykke på den lille testknap der sidder på printserveren. Den vil nu sende en side til printeren, med dens nuværende opsætning.
Hvis der ikke er en nogen form for autokonfigurering af IP adresser på netværket (såsom BOOTP/DHCP) vil printserveren indstille sig til sit standard IP som er 192.0.0.192.

Du kan nu enten ændre IP adressen på din computer til at være på samme subnet som printeren (192.0.0.*), eller du kan tilføje en rute til din computer, som gøres nemt i Windows 2000 og Windows XP med kommandoen "route".
route add 192.0.0.192 1.2.3.4
Hvor 1.2.3.4 er IP adressen på din computer.

Nu kan du gå ind på Jetdirect boksens EWS (Embedded Web Server) med din browser, og konfigurere den derfra.