Avatar billede junez_hansen Nybegynder
17. september 2004 - 08:17 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Dual skærm

Hej Eksperten, jeg har et Gforce 5200 og prøver nu på at have to skærme, altså min normale computerskærm også¨mit gamle Panasonic fjernsyn, men problemet er at signalet kommer fintnok over i fjernsynet....men det er sort/hvid!?
Er der nogle af jer der kan hjælpe mig?....
Avatar billede mc_goblen Praktikant
17. september 2004 - 08:25 #1
Spørgsmålet har været oppe MANGE gange! Bla her:
http://eksperten.dk/spm/519312

Du kan købe en lille konverter som klarer problemet hos www.av-connection.dk
Avatar billede mc_goblen Praktikant
17. september 2004 - 08:29 #2
Kan se jeg lige har været lidt for hurtig, og er kommet til at linke til en forkert artikkel. - Hvis du ønsker det kan jeg godt prøve at finde en som passer bedre til dit problem! - men ellers... Så har av-connection sådan en konverter som klarer problemet...

Kører du fra output på dit grafikkort også til fjernsynet via SCART eller SVHS?
Avatar billede mc_goblen Praktikant
17. september 2004 - 08:31 #3
Avatar billede junez_hansen Nybegynder
17. september 2004 - 08:31 #4
Mc Goblen....Fra grafikkortet er det et svhs som går ind i et scartstik....
Avatar billede junez_hansen Nybegynder
17. september 2004 - 08:34 #5
Cool nok link...det ka jeg nok godt få brug får engang....em njeg har alle de kabler der ska til.....Ps jeg kan også godt køre signalet over min dvd....Meen der sker noget underligt! fordi hvis jeg går ind i dvd`ens opsætning så er den i farver men signalet fra computeren er stadig i sort/hvid!? :-(
Avatar billede mc_goblen Praktikant
17. september 2004 - 08:44 #6
Altså, på AV-Connection's hjemmeside står der på forsiden:
____________________________________________________-
Har du problmer med at få farve på billedet fra din PC´s TV-udgang?
Så kan det nemlig bare være at det er pga. at dit TV ikke understøtter S-Video signaler gennem scart stikket... Det problem kan nemt fikses med et ColorFix konverter kabel, som findes her. Den mest almindelige er 06-053 (S-Video hun - S-Video han).

Hvis det er et nyere TV og det har mere end en scart indgang, så prøv lige at tilslutte kablet/stikket i en af de andre inden du bestiller, det kan nemlig tit løse problemet.
_____________________________________________-

Ved ik om sådan et konverter kabel kan hjælpe dig?
Avatar billede jake_the_snake Nybegynder
17. september 2004 - 08:45 #7
Sort/hvid problemet kunne tyde på at du har et PAL-TV der modtager NTSC-signaler. Så se om du har en indstilling hvor det kan ændres.
Avatar billede dominodevil Nybegynder
17. september 2004 - 08:46 #8
Det kunne osse være at du har fået sat signalet forkert... hvis nu dit TV er PAL (som vi bruger i EUR), så kan den måske ikke modtage NTSC (Never The Same Color...he he)... prøve at leg lidt med signal typen.. der er jo osse flere salgs... PAL-B og G osv...
Avatar billede junez_hansen Nybegynder
17. september 2004 - 08:47 #9
Mc Goblen - Det tror jeg ikk fordi jeg har nemlig kunne ha farver på mit tv før, det er det der er underligt!.....Nu er jeg lige ved at installere min driver igen for a t se om det virker!
Avatar billede mc_goblen Praktikant
17. september 2004 - 08:56 #10
Nå okay, jamen så kan jeg ikke rigtig komme med flere forslag!

Held og lykke, samt god weekend.
Avatar billede junez_hansen Nybegynder
17. september 2004 - 08:57 #11
Jake the snake - Jamen hvor skulle sådanne indstillinger ligger?
Avatar billede jake_the_snake Nybegynder
17. september 2004 - 09:49 #12
Uden at kende dit grafikkort og driver, men generelt: Egenskaber for skærm -> Indstillinger -> Avanceret -> Output (tv, skærm2 eller noget i den stil)
Det er lang tid siden jeg har rodet med det desværre så det er lidt rustent.
Avatar billede stoffer82 Nybegynder
17. september 2004 - 16:59 #13
Det kan sagtens være din driver der ikke kan finde ud af det længere hvis du har fået en nyere version.
Jeg havde en gammel driver hvor det virkede fint, men med den nyeste kommer der ikke farver på.
Det gør der dog alligevel hvis jeg bruger det lille kabel der omtales...
Men hvis du mener det ikke er det så prøv en lidt ældre driver.