Avatar billede killerfritten Nybegynder
16. september 2004 - 21:25 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Wireless Netværk

Har et spørgsmål angående noget trådløst netværk. Har tænkt på sammen med en ven at rykke hans computer over til mig for en stund en gang imellem. Problemet ligger i der er rundt regnet 900 meter fra hans hus til mit hus og han skal bruge det til at sidde på hans egen internet samtidig med at han er her. skal osse bruge en router der er kompatibel med netværkskortet.

S.U. hurtigst muligt

Hilsen Fritten
Avatar billede bufferzone Praktikant
16. september 2004 - 21:27 #1
Det er teknisk muligt, men kræver specielle antenner at sætte op. jeg har skrevet en artikle om emnet. jeg finder lige linket
Avatar billede bufferzone Praktikant
16. september 2004 - 21:27 #2
Avatar billede bufferzone Praktikant
16. september 2004 - 21:40 #3
Se f.eks. disse fra d-link. der er meget rimelige prismæssigt

http://www.dlink.dk/products/PCategoryant.asp?ProductCategory=Antenn

Denne kunne nok bruges
http://www.dlink.dk/products/details.asp?Nr=299
Avatar billede serverservice Praktikant
16. september 2004 - 22:56 #4
her er også en liste som kan hjælpe ved valg af antenne.
http://support.dlink.com/faq/view.asp?prod_id=1060
Avatar billede killerfritten Nybegynder
17. september 2004 - 01:29 #5
er desværre ikke lige den store expert mig selv. hvorfor er det så indviklet? kan de ikke bare lave en router der har STOR rækkevidde? men altså. med den antenne vil den kunne række ca 900 m? og hvor skal den installeres?
Avatar billede krogsager Nybegynder
17. september 2004 - 04:43 #6
Du (eller din kammerat) skal bruge et AP (Access Point) med ekstern antenne (eller en Router med indbygget AP) samt han skal ha' et Wireless kort i sin PC, også med ekstern antenne.
Det der er vigtigt i denne sammenhæng er at du på grund af afstanden (900 meter) ikke kan bruge Access Points, Routers eller Wireless kort med indbyggede antenner.
Så antennerne skal installeres på hos din kammerat (tilsluttes hans AP) og hos dig (tilsluttes hans PC).
Avatar billede killerfritten Nybegynder
17. september 2004 - 12:22 #7
tjekker med min ven. han er lidt mere hardware nørdet en jeg er :) han finder det sikkert morsomt jeg er så dum
Avatar billede killerfritten Nybegynder
19. september 2004 - 16:46 #8
jeg takker for jeres hjælp. vil se om jeg kan få netværket op og stå