Avatar billede macro Nybegynder
16. september 2004 - 19:58 Der er 2 kommentarer

Fideling over trådløst netværk

Hej.

Jeg har netop opsat et trådløstnetværk, og koblet to computere på. Den ene computer er koblet direkte til den trådløse router, mens den anden har adgang over et trådløst netkort.

Alt fungerer indtil videre som det skal omkring af komme på nettet og lignende, men jeg kan ikke få adgang til de delte filer på hver af computerne.

På den computer, som er koblet direkte til routeren, kan jeg se den anden computers arbejdsgruppe men ikke omvendt.

Jeg har været inde på den ene computere og konfigurere specifikke opsætninger omkring, hvem der skal have adgang, og koder mv.

Men jeg kan slet ikke få nogen form for adgang!
Avatar billede fahrenheit Nybegynder
16. september 2004 - 20:51 #1
du kan prøve at skrive dette i explorer: \\ipadresse\delt mappe
eller \\computernavn\delt mappe - det burde da virke.
det kan også godt være at de to computere skal være i samme arbejdsgruppe!

ps. er der firewall på computerne?
Avatar billede macro Nybegynder
17. september 2004 - 20:03 #2
Jeg har selv fundet ud af det. Der skulle blot installeres en ekstra ip protokol og laves et par småændringer i konfigureringen af netværket. Men ellers tak for hjælpen