Avatar billede ahwaz Nybegynder
16. september 2004 - 16:43 Der er 6 kommentarer

XP fryser fast under opstart

Er der nogen der gider at kigge på disse logfiler?
Her er logfiler:

CWShredder v1.59.1 scan only report
Please understand that a CWShredder 'Scan only' report
might not be sufficient to troubleshoot an infected system.
You can use HijackThis for that:
http://www.merijn.org/files/hijackthis.zip
http://www.spywareinfo.com/~merijn/files/hijackthis.zip

Windows XP (5.01.2600 SP2)
Windows dir: C:\WINDOWS
Windows system dir: C:\WINDOWS\system32
AppData folder: C:\Documents and Settings\Hossein\Application Data
Username: Hossein

Infected Registry value:
HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar
Infected data: file://C:\DOCUME~2\Hossein\LOKALE~1\Temp\sp.html
Found Hosts file: C:\WINDOWS\system32\drivers\etc\hosts (723 bytes, RA)
Shell Registry value: HKLM\..\WinLogon [Shell] Explorer.exe
UserInit Registry value: HKLM\..\WinLogon [UserInit] C:\WINDOWS\system32\userinit.exe,
Found CWS.Mupdate file: C:\sys.reg (274 bytes, A)
CWS.Googlems.2 Domain in Trusted Zone: xxxtoolbar.com
Found Win.ini file: C:\WINDOWS\win.ini (1035 bytes, A)
Found System.ini file: C:\WINDOWS\system.ini (281 bytes, A)

- END OF REPORT -

Logfile of HijackThis v1.98.2

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\Sygate\SPF\smc.exe
C:\WINDOWS\system32\PDesk.exe
C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashmaisv.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe
C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
C:\Programmer\SpywareGuard\sgbhp.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
C:\WINDOWS\system32\mgabg.exe
C:\WINDOWS\system32\wscntfy.exe
C:\WINDOWS\system32\drwtsn32.exe
C:\WINDOWS\explorer.exe
C:\Documents and Settings\Documents and Settings  C\Dokumenter\hijckthis\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.signon.stofanet.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = file://C:\DOCUME~2\Hossein\LOKALE~1\Temp\sp.html
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page_bak = http://signon.stofanet.dk/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,HomeOldSP = about:blank
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,AutoConfigURL = http://signon.stofanet.dk/proxy.pac
O2 - BHO: IE Privacy Keeper - Last IE Window Detector - {1201333E-BAD9-481C-BCF5-6904498CF85B} - C:\Programmer\UnH Solutions\IE Privacy Keeper\IEPKbho.dll
O2 - BHO: SpywareGuard Download Protection - {4A368E80-174F-4872-96B5-0B27DDD11DB2} - C:\Programmer\SpywareGuard\dlprotect.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Program Files\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\programmer\google\googletoolbar4.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programmer\google\googletoolbar4.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Matrox Powerdesk] C:\WINDOWS\system32\PDesk.exe /Autolaunch
O4 - HKLM\..\Run: [avast!] C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ashMaiSv] C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashmaisv.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe"  -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [SmcService] C:\PROGRA~1\Sygate\SPF\smc.exe -startgui
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - Startup: Matrox PC-VCR Scheduler.lnk = C:\Programmer\Matrox Video Tools NT\PC-VCRScheduler.exe
O4 - Startup: SpywareGuard.lnk = C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
O4 - Global Startup: Matrox PC-VCR Scheduler.lnk = C:\Programmer\Matrox Video Tools NT\PC-VCRScheduler.exe
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar4.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: Backward Links - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar4.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Cached Snapshot of Page - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar4.dll/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Similar Pages - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar4.dll/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Translate into English - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar4.dll/cmtrans.html
O12 - Plugin for .pdf: C:\Programmer\Internet Explorer\PLUGINS\nppdf32.dll
O15 - Trusted Zone: *.blazefind.com
O15 - Trusted Zone: *.clickspring.net
O15 - Trusted Zone: *.flingstone.com
O15 - Trusted Zone: *.mt-download.com
O15 - Trusted Zone: *.my-internet.info
O15 - Trusted Zone: *.searchbarcash.com
O15 - Trusted Zone: *.searchmiracle.com
O15 - Trusted Zone: *.skoobidoo.com
O15 - Trusted Zone: *.slotch.com
O15 - Trusted Zone: *.windupdates.com
O15 - Trusted Zone: *.xxxtoolbar.com
O16 - DPF: {74D05D43-3236-11D4-BDCD-00C04F9A3B61} (HouseCall Control) - http://a840.g.akamai.net/7/840/537/2004061001/housecall.trendmicro.com/housecall/xscan53.cab

jeg takker på forhånd
Avatar billede jake_the_snake Nybegynder
16. september 2004 - 17:04 #1
Jeg ved ikke om det er meget hjælp. Det ser ud til du har haft problemer med  about:blank. Kør XP op i last known good configuration.
Og kør CWShredder eller brug nedenstående link som hjælp til selvhjælp:
http://www.securiteam.com/securityreviews/5RP0L0UD5U.html
Avatar billede majsmarken Nybegynder
16. september 2004 - 17:50 #2
Jo du har snavs i din log. Bare at se denne
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = file://C:\DOCUME~2\Hossein\LOKALE~1\Temp\sp.htm
får lamperne til at 'blinke'...

Der skal nok komme en HiJackThis 'freak' og bekræfte resten...

I mellemtiden for en go' ordens skyld:
Hent Spybot og HijackThis:
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm
Installer og kør Spybot, opdater online, scan, afhjælp valgte problemer og genstart.
Derefter kører du Hijackthis > Scan > Save log. Kopier logfilen herind.

Og for anden go' ordens skyld:
Hent denne scanner:
http://www.mwti.net/antivirus/free_utilities.asp
Det er ligegyldigt hvilken af de 7 mirrors du bruger. Programmet er det samme.
Inde i opsætningen sætter du den til at scanne alt
Kør scanneren.
Avatar billede ahwaz Nybegynder
16. september 2004 - 18:29 #3
Hej
Jeg har kørt spybot og gens. og her er logfiler efter hijack:

Logfile of HijackThis v1.98.2

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\Sygate\SPF\smc.exe
C:\WINDOWS\system32\PDesk.exe
C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashmaisv.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
C:\WINDOWS\system32\mgabg.exe
C:\Programmer\SpywareGuard\sgbhp.exe
C:\WINDOWS\explorer.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\WINDOWS\system32\wscntfy.exe
C:\Documents and Settings\Documents and Settings  C\Dokumenter\hijckthis\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.signon.stofanet.dk/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page_bak = http://signon.stofanet.dk/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,HomeOldSP = about:blank
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,AutoConfigURL = http://signon.stofanet.dk/proxy.pac
O2 - BHO: IE Privacy Keeper - Last IE Window Detector - {1201333E-BAD9-481C-BCF5-6904498CF85B} - C:\Programmer\UnH Solutions\IE Privacy Keeper\IEPKbho.dll
O2 - BHO: SpywareGuard Download Protection - {4A368E80-174F-4872-96B5-0B27DDD11DB2} - C:\Programmer\SpywareGuard\dlprotect.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Program Files\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\programmer\google\googletoolbar4.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programmer\google\googletoolbar4.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Matrox Powerdesk] C:\WINDOWS\system32\PDesk.exe /Autolaunch
O4 - HKLM\..\Run: [avast!] C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ashMaiSv] C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashmaisv.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe"  -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [SmcService] C:\PROGRA~1\Sygate\SPF\smc.exe -startgui
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - Startup: Matrox PC-VCR Scheduler.lnk = C:\Programmer\Matrox Video Tools NT\PC-VCRScheduler.exe
O4 - Startup: SpywareGuard.lnk = C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
O4 - Global Startup: Matrox PC-VCR Scheduler.lnk = C:\Programmer\Matrox Video Tools NT\PC-VCRScheduler.exe
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar4.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: Backward Links - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar4.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Cached Snapshot of Page - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar4.dll/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Similar Pages - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar4.dll/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Translate into English - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar4.dll/cmtrans.html
O12 - Plugin for .pdf: C:\Programmer\Internet Explorer\PLUGINS\nppdf32.dll
O15 - Trusted Zone: *.clickspring.net
O15 - Trusted Zone: *.mt-download.com
O15 - Trusted Zone: *.my-internet.info
O15 - Trusted Zone: *.searchmiracle.com
O15 - Trusted Zone: *.skoobidoo.com
O15 - Trusted Zone: *.windupdates.com
O16 - DPF: {74D05D43-3236-11D4-BDCD-00C04F9A3B61} (HouseCall Control) - http://a840.g.akamai.net/7/840/537/2004061001/housecall.trendmicro.com/housecall/xscan53.cab
Avatar billede majsmarken Nybegynder
16. september 2004 - 18:43 #4
Jeg 'prikker' lige til en HiJackThis 'freak' for resten...
Avatar billede ahwaz Nybegynder
16. september 2004 - 18:48 #5
Jeg forstår simpelhen ikke hvad det er du miner med HijackThis´freak´ lidt mere info pleas. Iøvrigt jeg har kørt escan og den fandt ingen virus, kun Total Errors 2.
Avatar billede ahwaz Nybegynder
16. september 2004 - 20:38 #6
Vil du have en hijackthis logfil?