Avatar billede localhost Nybegynder
16. september 2004 - 16:02 Der er 2 kommentarer

Lås/lock af tabel

Jeg har behov at låse/spærre og senere frigive en tabel i MS SQL.

Kan det lade sig gøre og i givet fald, kunne jeg så bede om en simpelt eksempel/syntax til dette (låse og frigive).

Ganske simpelt...
Avatar billede gudjon Nybegynder
16. september 2004 - 16:29 #1
Det kan ikke beskrives bedre end i Books Online, Index med lock eller locking og derefter table-level.

Du skal bare være opmærksom på at du skal låse med SELECT, UPDATE etc., men du kan udstede en "dummy" SELECT der låser tabellen/tabellerne. Niveau af låsning kan du læse om i Books Online.
Avatar billede localhost Nybegynder
08. oktober 2004 - 08:57 #2
Ikke meget af et svar, gudjon ;-)
Men det lader ikke til, at der kommer andre og jeg fandt faktisk mit svar i Books Online, så hvis du vil have point, så læg et svar