Avatar billede metalspaden Nybegynder
16. september 2004 - 15:57 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

lsass.exe - Systemfejl

Jeg må nok hellere starte med at sige, jeg ikke er en haj til computere, så tingene skal helst skæres lidt ud i pap for mig.

Problemet er at siden i forgårs har jeg ikke kunne tænde min computer. Den sagde noget i stil med dette:
"Filen C:\WINDOWS\SYSTEM32\CONFIG\SYSTEM er enten beskadiget eller slettet.

Du kan forsøge at reparere filen, ved at sætte Windows Installation-cd'en i, og trykke 'r' i første skærmbillede."

Dette gjorde jeg så, men som jeg sagde, er jeg ikke en haj til computere, og forstod ikke helt selv hvad jeg kunne gøre i genoprettelseskonsollen for at løse mit problem. Jeg prøvede med "chkdsk /p /r", hvilket ikke rigtig hjalp, så jeg besluttede jeg ville vente til i dag, og prøve mig på exp.dk.
Men så i morges da jeg tændte min computer, og prøvede at gå ind i genoprettelseskonsollen igen, var der pludselig kommet administratorkode på, hvilket jeg ikke kunne forstå, da jeg aldrig selv har kørt med administratorkode, og i hvert fald ikke satte nogen kode på i går. Derefter prøvede jeg vha. Windows installations-cd'en, at reparere min windows installation, og her opstod endnu et problem! Da jeg havde repareret min windows installation, og genstartede computeren, gik den ind i Windows, til hvor man kan se, og køre med musen, hvorefter der kommer en fejlmeddelelse, som ser således ud:
"lsass.exe - Systemfejl, værdien til adgangskoden er ikke korrekt".

Nogen der kan hjælpe, eller ligefrem ved hvad jeg skal gøre?
Avatar billede metalspaden Nybegynder
16. september 2004 - 16:33 #1
Det skal lige siges, at jeg helst vil undgå en formatering.
Avatar billede hcma Novice
16. september 2004 - 19:57 #2
ang. første fejl: http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#beskadiget

men det hjælper nok ikke, da du jo er ud over dette punkt. Har du mulighed for "systemgendannelse" ?
Avatar billede metalspaden Nybegynder
16. september 2004 - 22:54 #3
hmm nej. men jeg installerede en ny kopi af windows oveni den gamle, så jeg kan smide alle mine filer, som skal gemmes over på en anden hdd.
Avatar billede metalspaden Nybegynder
16. september 2004 - 22:54 #4
og det ser ud til at virke fint.
Avatar billede metalspaden Nybegynder
01. oktober 2004 - 22:46 #5
lukket.