Avatar billede kreller1 Nybegynder
16. september 2004 - 14:56 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Windows Fejl!

Ja som overskriften lyder. Jeg har en fejl i windows. Min skærm bliver efter et stykke tid blå, og så står da at computeren bedes slukkes da følgende fil mangler eller er beskadiget: IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL det er så skide træls..
Har prøvet at reparere..!:'(
Avatar billede ptracy Nybegynder
16. september 2004 - 14:57 #1
Windows version?
Avatar billede kreller1 Nybegynder
16. september 2004 - 15:16 #2
XP hvis det er, den du mener
Avatar billede peet-49 Novice
16. september 2004 - 16:13 #3
Det er typisk driverfejl.
Avatar billede kreller1 Nybegynder
16. september 2004 - 16:16 #4
Ja og hvad skal jeg så gøre?
Avatar billede nopsen Ekspert
16. september 2004 - 16:45 #5
installer alle de korrekte drivere til maskinen,hvis du ikke ved hvilke du skal bruge, så skriv navn og model på dit bundkort herinde, så kan du få et link til dem.
Avatar billede halifax Nybegynder
17. september 2004 - 01:05 #6
Du skriver ikke, hvilken fil mangler eller er beskadiget. Står sikkert foran IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

Skriv hele fejlmeddelelsen ned her - det vil hjælpe noget bedre.
Avatar billede nielsbo Nybegynder
11. oktober 2004 - 14:53 #7
Jeg har samme problem og har læst næsten alle posts herinde omkring det... Problemet er bare at problemet ved mig også opstår under windows installationen!!!

Det må da næsten være bios eller noget af mit kære hardware jeg skal have fat i ...?
Avatar billede mini-me Nybegynder
11. oktober 2004 - 14:55 #8
Det er højest sandsynligt at det er fejl på jeres RAM! check dem ved at benytte flg. program http://www.memtest86.com/memt30.zip -- Når i så har fundet fejlen returnere i jeres ram til producenten og køber nogle kvalitetes ram ;-)
Avatar billede halifax Nybegynder
12. oktober 2004 - 03:30 #9
MS artikel om: Stop 0x0000000A or IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
http://www.microsoft.com/resources/documentation/Windows/XP/all/reskit/en-us/Default.asp?url=/resources/documentation/Windows/XP/all/reskit/en-us/prmd_stp_fvlq.asp

Denne fejltype tler mest om en fejl ved driver, system service eller firmware.

Og denne type:  Stop 0x000000D1 or DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
http://www.microsoft.com/resources/documentation/Windows/XP/all/reskit/en-us/Default.asp?url=/resources/documentation/Windows/XP/all/reskit/en-us/prmd_stp_fvlq.asp

Stop 0xD1 messages can occur after installing faulty drivers or system services. If a driver is listed by name, disable, remove, or roll back that driver to confirm that this resolves the error.

kreller1 - giv mere info om fejlmeddelelsen end kun IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

@mini-me, der er for lidt info til blot at kunne sige, det er en RAM fejl. Du virker heller ikke selv sikker. Du skriver "er højest sandsynligt". Så læg en kommentar i stedet for et svar.
Læs evt. Eksp. FAQ http://expfaq.1go.dk/ - især
"Jeg vil gerne deltage i et spørgsmål, hvordan gør jeg?
Hvis du lige har løsningen på problemet, så laver du dit indlæg som et svar.
Hvis du skal have spørgsmålet uddybet, eller bare kommer med et muligt løsningsforslag laver du det som en kommentar."
Avatar billede nopsen Ekspert
12. oktober 2004 - 16:20 #10
som jeg skrev var det nok driverne det var galt med, men vi mangler at høre noget fra opretteren af spørgsmålet.