Avatar billede danarchy Nybegynder
03. marts 2001 - 12:44 Der er 15 kommentarer og
2 løsninger

DDR-ram???

Hvilken slags ram får jeg mest udbytte af i windows 98:

128 MB DDR

eller

256 MB SDRAM PC133 VCM

Jeg tænker ikke i forbindelse med prisen, udelukkende hastighed/ydelse.

Systemet det skal bruges til er:

AMD T-bird 1200
Asus bundkort (afhængig af ram)
Avatar billede xtom2 Nybegynder
03. marts 2001 - 12:47 #1
Hmm.. jeg vil nok sige de 256 VCM i denne forbindelse, selv om DDR SD-RAM (PC1600/2100) er hurtigst..

Xtom` =)
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
03. marts 2001 - 12:47 #2
Jeg tror faktisk at du vil få den bedste ydelse med de 128 MB DDR ram! Win98 er ikke så god til at udnytte ramstørrelser over 128. DDR-rammen er noget hurtigere end sd-ram selv om det er vcm!
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
03. marts 2001 - 12:48 #3
xtom`:> He he... vi er lidt uenige :-)
Avatar billede hadaps Nybegynder
03. marts 2001 - 12:48 #4
Det kommer an på hvad du skal bruge computeren til !!
Avatar billede xtom2 Nybegynder
03. marts 2001 - 12:55 #5
jdaugaard; yeah :) selvsagt jeg kender begrænsningen i windåze, men alligevel.. jeg tror mit bud holder.. men indrømmet, det blir nok \'a close call\'
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
03. marts 2001 - 12:58 #6
xtom`:> Det kan sgu godt være at du har ret... men jeg tror måske også bare at det er mere fremtidssikret!

DDR-rammen falder (forhåbentlig) snart i pris!

Hvis jeg skulle købe nyt mobo skulle det helt sikkert være med DDR-ram!
Avatar billede xtom2 Nybegynder
03. marts 2001 - 13:01 #7
Helt klart. Dér er vi enige. DDR SD-RAM er nyere og danner standarden.. mens VCM snart kommer i 256 og 512MB blokke, men primært er specialbygget.
Avatar billede danarchy Nybegynder
03. marts 2001 - 13:13 #8
6 svar indenfor et kvarter??? Fedt! Tak for nogle seriøse svar. (I skulle have 30 point hver, men det går jo nok ikke :) )

PC\'en skal primært bruges til spil, så det bliver vel 128 MB DDR. Den hældte jeg også selv mest til, i forbindelse med problemet widows98 vs. 256 MB.
Avatar billede danarchy Nybegynder
03. marts 2001 - 13:16 #9
Men hvis nu man ville proppe 256 MB i widowz98, ville der så være en mærkbar forskel?? (Giver ingen point, men nu har I jo fået hehe)
Avatar billede danarchy Nybegynder
03. marts 2001 - 13:23 #10
Altså 256 DDR (hvis man har råd :) )
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
03. marts 2001 - 13:25 #11
Det tror jeg godt du kan! Jeg bruger selv win2k så jeg skal ikke kunne sige det med sikkerhed! I win2k kan du i hvert fald sagtens mærke forskel!
Avatar billede danarchy Nybegynder
03. marts 2001 - 13:39 #12
jdaugaard>>

Hmm, jeg ved ikke hvor meget du spiller, men jeg bruger 95% af tiden på spil, og jeg er lidt usikker mht. spil og widowz2k (har hørt rygter om ustabilitet). Har du nogle erfaringer, kan du evt. be/afkræfte rygter???
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
03. marts 2001 - 14:41 #13
Jeg spiller CS, Hitman, UT + flere uden den mindste form for probz! Jeg kan kun anbefale win2k!
Avatar billede danarchy Nybegynder
03. marts 2001 - 14:50 #14
Undskyld jeg spørger, men jeg er enormt nysgerrig. Hvilket grafikkort bruger du? Har du problemer med det?? (Hov, nu skal du vist snart ha\' nogle point for alle de svar :-D)
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
03. marts 2001 - 15:01 #15
Jeg har et Geforce 2 fra Asus! Et 7700 deluxe! Ingen problemer overhovedet...
Avatar billede xtom2 Nybegynder
03. marts 2001 - 15:04 #16
Uhh! Et DeLuxe! :) Her hedder det kun Pure.. :P
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
03. marts 2001 - 15:06 #17
He he :-) Det kunne det også ligeså godt være her!

Bruger aldrig de der briller der er med, og kun tv-out en sjælden gang!