Avatar billede silvaxx Nybegynder
15. september 2004 - 11:42 Der er 3 kommentarer

Print side, uden print-dialogboxen

Hejsa.

Lige et hurtigt spørgsmål som jeg ikke har kunnet løse selv, da jeg ikke er ret stærk i JavaScript.

Er det muligt at printe en given side ud som normalt, dog uden at print-dialogboxen kommer op? - Der hvor man skal vælge sideantal, printer osv..

Jeg gætter på at det skal laves i JS, men er ikke sikker?

Håber nogle har et bud :)
Avatar billede fennec Nybegynder
15. september 2004 - 11:45 #1
Du skal bruge et komponent:
http://www.meadroid.com/scriptx

i fuld udgave for at kunne det, og brugerne skal acceptere det. Det har også noget med sikkerhed at gøre, at der ikke pludselig bliver printet 10000 sider fra et site man kom ind på.
Avatar billede fennec Nybegynder
15. september 2004 - 11:47 #2
... Kan ikke huske om komponenten i gratis udgave kan det, men det kræver minimun at brugeren angiver sitet som "trusted" i sine internet instillinger hvis den kan. Har aldrig prøvet det, da jeg bruger den fulde version.
Avatar billede roenving Novice
15. september 2004 - 17:32 #3
-- og i forlængelse af fennecs svar kan man jo sige: Lad være fra browser-sider !-)

-- hvis du gør det fra en almindelig internet-side, vil jeg registrere dig som spammer, hacker og det, der er værre ...

-- og hvis du skal gøre det på et intranet, skal du få administartoren til at lave konfigurationerne om, så det kan lade sig gøre !o]