Avatar billede lmc Nybegynder
15. september 2004 - 10:50 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Strømforsyning

Jeg har en 250w strømforsyning i min pc, vil det hjælpe meget hvis jeg sætter en 300w i, eller skal jeg højrer op i watt

Venlig Hilsen LMC
Avatar billede locturian Nybegynder
15. september 2004 - 10:52 #1
Hjælpe på hvad? Du får en større udgangs effekt, og du kan dermed sætte et par flere enheder på - Samtidigt øger du nok også støjen...
Avatar billede pillpopper Nybegynder
15. september 2004 - 10:56 #2
Du kan godt sætte en der er større på men så skal du tjekke hvor mange dsb = desibel, den har jo mindre jo bedre.    Men som locturian skrev hvad skal du bruge det til det ville nemlig lette en hel del på svaret, er det fordi den larmer el. hvad?
Avatar billede lmc Nybegynder
15. september 2004 - 10:57 #3
Jeg skal ikke have mere i pc'en, men skal bare have lidt mere knald på de ting der er i pc'en nu. Jeg har tænkt på at købe en der er støjsvag.
Avatar billede locturian Nybegynder
15. september 2004 - 10:59 #4
Dagens griner :) Du får ikke mere "knald" på dit hardware fordi du har en større strømforsyning... Dit harware tager det strøm det skal brug, og nicht weiter.

Men god idé at købe en der er støjsvag - Bare lad være med at tro at mere strøm, er ligmed mere ydelse...
Avatar billede el-installatoer Nybegynder
15. september 2004 - 11:12 #5
Jo jo, men hvis det ikke er en elektronisk transformer kan man da resikere lidt overspænding hvis man kommer for højt op i transformerstørrelse i forhold til forbruget, i værste fald skadelig overspænding...... *BANG*

For din egen skyld LMC - så brug ALTID den strømforsyning som følger med, dog altid afstemt med forbruget.
Elektroniske transformere leverer altid korrekt spænding uanset forbrug, dog kun såfremt forbruget ligger inden for det på transformerens angivne interval (du kan altså godt tilslutte en brugsgenstand med et forbrug under minimum - men så kommer der bare ingen spænding).

Håber du blev lidt klogere.
Avatar billede lmc Nybegynder
15. september 2004 - 13:10 #6
Okay, jeg havde bare fået forståelsen fra eksperten at det vil hjælpe min pc med en større strømforsyning, i det at min pc har det med at gå ned, engang imellem.
Avatar billede lmc Nybegynder
15. september 2004 - 13:17 #7
Det her er hvad der var i min pc, da jeg købte den for 3 år siden. Og hvad der er kommet i den, med tiden.

CPU  AMD Athlon XP 1800+ MHz
Bundkort  MicroStar MS - 6390/B
RAM  256 MB DDR-RAM PC-2100 Elixir NU - 1024 MB DDR-RAM
Harddisk  Western Digital, 40 Gb, U-ATA100, 5400 Rpm.
CD-Rom  Aopen, 52 x SpeeD
DVD-brænder
Grafikkort  Microstar, onbord,64 Mb Ram, delt - NU - Geforce4 5600 - 256MB
Lydkort  On board Ac97
Kabinet  TK6200B / 250W PSU
Floppy  1,44 Mb 3 ½"
Køler  GlacialTech 2310
Tastatur  Chicony Win-98
Mus  Cycon PS/2, Weel
Andet  onboard Realtek 8101L
Avatar billede lmc Nybegynder
15. september 2004 - 13:24 #8
Kan det betale sig at tune den computer???? så den arbejder lidt hurtiger??

LMC
Avatar billede el-installatoer Nybegynder
15. september 2004 - 13:40 #9
jo det kan man godt, men pas på temperaturen. Hvis du skruer på noget (red. indstiller) så skal du overveje ekstra køling. Dette kunne være en ventilator, eller køleanlæg m/kompressor.
Prøv at snakke med en edb-forhandler om yderligere rådgivning.