Avatar billede mikkel_hr Nybegynder
14. september 2004 - 23:36 Der er 29 kommentarer og
2 løsninger

Roxio brændeprog. hjælp!

Jeg har efterhånden brugt mange måneder på at lære hvordan man laver en film om, så den kan ses på en DVD-afspiller...og det er stadig ikke lykkedes

Men jeg er nu nået så langt at jeg nu skal til at brænde. hurra... Og jeg trode at jeg var ved at være færdig...MEN!
Jeg ville bruge Roxio Easy CD & DVD Creator Home til at brænde, men jeg fik så afvide at min mpeg1-fil var for stor(747 MB...Den skal laves til VCD). Men ifølge denne side http://nickyguides.digital-digest.com/cut-join-mpeg.htm står der følgende: "A 700MB CD-R(hvilket er det medie jeg bruger) will allow us to fit 820MB VCD's or SVCD on it".
Så mit spørgsmål er så: Hvorfor siger den så at den er for stor?
Please help!
Avatar billede norbert Nybegynder
14. september 2004 - 23:42 #1
Nu kender jeg ikke dit brænderprogram, men er du sikker på, at man kan brænde vcd'er med det program?
Avatar billede mikkel_hr Nybegynder
14. september 2004 - 23:47 #2
Ja! Det kan jeg sige dig med sikkerhed!
Har du ellers nogle gode forslag til nogle nemme( og jeg mener virkelig nemme) brænde programmer?
På forhånd tak!
Avatar billede norbert Nybegynder
14. september 2004 - 23:53 #3
Jeg kan da sige, at jeg bruger Nero Burnin' Rom, og har altid brugt det, og det har bare funket :-)
Avatar billede mikkel_hr Nybegynder
15. september 2004 - 00:01 #4
Er det simpelt og lige til at gå til? For da jeg prøvede noget andet nero, så skulle man(vist jeg husker rigtigt) lave nogle filer der hedder noget med video_ts og en masse andre. og det var bare så besværligt. eller tager jeg fejl?
Avatar billede norbert Nybegynder
15. september 2004 - 00:22 #5
Så er det fordi du forsøgte at lave en DVD-film. Du var åbenbart i dvd-brænderprogrammet. Du skal i CD-brænder og vælge vcd. Så kan du godt.
Jeg vil lige prøve at finde nogle links hvor det er forklaret.
Avatar billede norbert Nybegynder
15. september 2004 - 00:30 #6
Hvis du kigger på dette link
http://www.cdfreaks.com/article/115/4
så vil jeg prøve at forklare, hvordan det skal sættes.

Når du åbner nero, skal det faktisk se ud fuldstændigt som billedet.
Der hvor der står CD, der kan du skifte, om det er cd eller dvd. Da det er en VCD, du skal lave, skal den stå som på billedet, nemlig CD.
Længere nede med elevatoren er der et logo der hedder vcd. Den skal du klikke på og sige New, og så skal du trække din mpeg1-fil ind. Og så smider du en cd i drevet og brænder. Prøv først på en sletbar disk, hvis du har en, så du ikke kommer til at fejlbrænde en, som du så bagefter bare skal smide væk.
Avatar billede mikkel_hr Nybegynder
15. september 2004 - 09:34 #7
Tak for dit svar!
Jeg prøver lige og så vender jeg tilbage.Men forløbig tak! :0)
Avatar billede norbert Nybegynder
23. september 2004 - 13:55 #8
Hej igen, fandt du ud af noget her?
Norbert :-)
Avatar billede mikkel_hr Nybegynder
23. september 2004 - 18:46 #9
Hej og tak for din interesse! :0)
Ja, jeg fandt ud af det med Nero,så tak for hjælpen!!
Avatar billede norbert Nybegynder
23. september 2004 - 18:48 #10
Husk at lukke spørgsmålet :-)
Avatar billede mikkel_hr Nybegynder
23. september 2004 - 19:41 #11
øhh hvordan??
Avatar billede norbert Nybegynder
23. september 2004 - 19:42 #12
Ude i venstre side kan du se mit navn, det trykker du på og så trykker du på accepter, så lukker du det :-)
Avatar billede norbert Nybegynder
23. september 2004 - 19:47 #13
Du kan læse mere om det her:
http://www.ebruger.dk/faq/#hvordan_accepter_eller_afvis
hvis Eksperten ellers gider at lade være med at gå ned hele tiden :-)
Avatar billede norbert Nybegynder
09. oktober 2004 - 01:49 #14
Hallo, skulle vi prøve at få lukket her?
Norbert :-)
Avatar billede norbert Nybegynder
14. november 2004 - 23:16 #15
HALLO - skulle vi prøve at få lukket her?
Avatar billede norbert Nybegynder
31. januar 2005 - 14:42 #16
HALLOOO!!!! Hvis du ikke kan finde ud af at lukke, vil jeg da gerne hjælpe dig, men der skal altså lukkes her.
Norbert
Avatar billede mikkel_hr Nybegynder
31. januar 2005 - 17:07 #17
så hjælp mig dog! jeg har prøvet og prøvet og hver gang troede jeg at jeg havde gjort det rigtigt! så hjælp mig med at lukke dette spørgsmål!
Avatar billede norbert Nybegynder
31. januar 2005 - 17:22 #18
OK - ude i venstre side ser du i dette tilfælde mit navn. Det trykker du på. Derefter trykker du på accepter og så skulle den potte være ude.
Ellers må du spørge en gang til :-)
Avatar billede mikkel_hr Nybegynder
01. februar 2005 - 23:21 #19
så har jeg gjort som du skrev. Sorry for besværet!
Avatar billede norbert Nybegynder
01. februar 2005 - 23:23 #20
Men det har ikke rigtigt hjulpet noget. Gad vide præcist hvad det er, du gør galt.
Avatar billede mikkel_hr Nybegynder
01. februar 2005 - 23:33 #21
når jeg trykker på dit navn, så kommer dit navn til at stå i den lille  firkant. og så trykker jeg på Accepter! er det ikke bare det jeg skal gøre?
Avatar billede norbert Nybegynder
02. februar 2005 - 00:54 #22
Jo! Men det er da mærkeligt, at det ikke virker!!!
Avatar billede norbert Nybegynder
02. februar 2005 - 00:59 #23
Prøv selv at lægge et svar og accepter det. Det kan være du kan lukke på den måde. Pointene er jeg ligeglad med. Men vi skal helst have lukket. Ellers må du spørge i co-admin-kategorien.
Norbert :-)
Avatar billede mikkel_hr Nybegynder
02. februar 2005 - 17:29 #24
*test* test*
Avatar billede norbert Nybegynder
02. februar 2005 - 17:30 #25
Prøv at lægge et svar :-)
Avatar billede norbert Nybegynder
02. februar 2005 - 17:31 #26
..i stedet for kommentar :-)
Avatar billede mikkel_hr Nybegynder
02. februar 2005 - 17:32 #27
ohh! :0)

test
Avatar billede mikkel_hr Nybegynder
02. februar 2005 - 17:33 #28
hvad med nu?
Avatar billede norbert Nybegynder
02. februar 2005 - 17:35 #29
Nu er det accepteret :-)
Det hjalp til sidst, selvom jeg ikke fatter, du ikke kunne før. Men nu er alt som det skal være :-)
Og tak for point :-)
Norbert
Avatar billede mikkel_hr Nybegynder
02. februar 2005 - 17:36 #30
hmm...skidt med det! nu funker det!
tak for hjælpen, norbert! ;0)
Avatar billede norbert Nybegynder
02. februar 2005 - 17:42 #31
Velbekomme :-)