Avatar billede jan_h Nybegynder
14. september 2004 - 21:55 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Mus fungerer IKKE optimalt i UT2004!

Det drejer sig om musse-problemer i spillet Unreal Tournament 2004, men folk som kender til lign. problemer i andre FPS spil er velkomne til at bidrage med hjælp. Er 99% sikker på problemet er generelt og ikke specifikt i dette spil alene.

Musen kører simpelthen for upræcist og tilfældigt rundt i spillet, I steddet for at følge de præcise og kordinerede bevægelser jeg laver med musen. Desuden er det meget svært at foretage sig hurtige ryk med musen, ikke fordi den skipper men simpelthen ikke reagerer tilsvarende hurtigt.

Det har før kørt glimrende under de samme forudsætninger (samme hardware), men det gør det altså ikke længere (efter jeg formaterede og reinstallerede alt påny).

Her er en liste over det hardware jeg bruger og hvilke drivere der tilsvarende er installeret:

Logitech MX510 (noacceleration.reg + mouseware 9.8 + mwadvanced_enu_exe) // Kører på USB port , ikke PS2
Abit IC7 (chipset driver som fulgte med på en cd-rom i retail pakken)
Sapphire Radeon 9700PRO (Omega 2.5.67 - alt er konfigureret til at køre med LAVEST MULIGE DETALJER i D3D og uden fastwrite)
Creative SB Audigy (AUD_EAX4DRV_031031)

Og lidt software info:
WinXP Home (SP1 + SP2 installeret)
DirectX 9b (har os prøvet 9c)
UT2004 (D3D, 800x600 alt på lowest, 16 bit farver)

Til sidst skal det siges at jeg har gode FPS i UT2004, så det er udelukkende et problem med musen. Og jeg har prøvet mange forskellige grafikkort drivere. Derudover har jeg pillet ved alle indstillinger der kan pilles ved i mussedriver opsætningen inklusiv det lille ekstra program der giver endnu flere indstillings muligheder.

Hvis det kan hjælpe kører jeg med en p4 3.2ghz, 512mb pc3200 ddr ram.

For mig er problemet supervigtigt at få løst, så jeg giver gerne 200points.

/Jan
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. september 2004 - 22:04 #1
hvad er noac
celeration.reg ???
Avatar billede jan_h Nybegynder
14. september 2004 - 22:06 #2
WinXP har indbygget acceleration. Dette har forhindret mange gamere (CS,UT,Q3 whatever) i at spille uden acceleration som de plejede, så der blev hurtigt udviklet en .reg fil som redigerer nogle hexa decimaler i registreringsdatabasen -> og fjerner så accelerationen.
Avatar billede bennylarsen Nybegynder
14. september 2004 - 22:08 #3
Er det en almindelig standardmus, skal du blot frigøre kuglen på undersiden og rense snavset af de små ruller.
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. september 2004 - 22:10 #4
benny> MX510 er en optisk mus ;)
Avatar billede bennylarsen Nybegynder
14. september 2004 - 22:14 #5
undskyld! det overså jeg
Avatar billede jan_h Nybegynder
15. september 2004 - 17:57 #6
Har enda prøvet at rense den optiske sensor med en fugtig vatpind.
Er der virkelig ingen med gode ideer?
Avatar billede jan_h Nybegynder
22. september 2004 - 17:26 #7
giver lige folk en uges chance mere til at svare.
Avatar billede dennisr Nybegynder
23. september 2004 - 08:30 #8
Har ikke umiddelbart oplevet problemet, og sidder også med en MX510, men har du prøvet at ændre indstillingerne i MouseWare mht. acceleration/følsomhed. Evt. sæt accelerationen ned på lav/ingen. Eller du kan prøve at sætte følsomheden ned i windows og modsat i UT2004, ved ikke om det gør noget. Og til sidst har du prøvet med andre underlag?
Avatar billede jan_h Nybegynder
24. september 2004 - 09:01 #9
ja hjælper ikke...
Avatar billede jan_h Nybegynder
26. september 2004 - 12:36 #10
Lukker...