Avatar billede ebz Nybegynder
14. september 2004 - 21:42 Der er 17 kommentarer

XP kan ikke finde min nye LaCie D2 HD!!

Jeg har netop købt en ny LaCie D2 HD.Se mere her: http://www.lacie.com/products/product.htm?id=10016
Den har Firewire 400, Firewire 800 og USB stik. Jeg har prøvet både Firewire 400 og USB man XP kan ikke finde HD'en. Jeg ved at den skal formateres først, men hvordan kan jeg gøre det når computeren ikke kan finde den?!
Jeg HAR spurt LaCies kunde support og de svarede følgende:

Hello,in order to use the disk on Windows XP it needs to be initialized and formatted.
Go into the Disk Management (Right-click on My COmputer, choose Manage and look for the disk under Disk Management) when the disk are recognised the initializing process should start.

Regards,
Technical Support

Problemet er bare at den, så vidt jeg kan se og hvis jeg ellers er det rigtige sted, aldrig dukker op! Jeg har både et firewire PCI kort og et indbygget på bundkortet! Desuden burde firewire support være indbygget i XP! Til at starte med var den til og med vist i "Enhedshåndtering" med rigtig navn og det hele. Det sagde desuden at den var aktiveret og at driveren virkede. Men det er dog pludselig forsvundet?

Jeg ved drevet virker, da jeg har testet det på en Mac, der virkede det med det samme da jeg satte stikket i Firewire porten! Drevet reagere også ved at tænde og starte op når jeg sætter firewire stikket i PC'en!

Jeg har desuden prøvet at instalere "LaCie Device Updater" men den kan ikke finde noget som helst?!

Hvad skal jeg gøre? Nogen der har erfaringer med noget lign?
Avatar billede peet-49 Novice
14. september 2004 - 21:43 #1
Administration-diskhåndtering, der gør du den klar.
Avatar billede ebz Nybegynder
14. september 2004 - 21:52 #2
>peet49
Ja jeg er inde i Computer administration> Diskhåndtering

Der er intet andet end hvad der ellers skulle være!  =(
Avatar billede haverslev Novice
14. september 2004 - 22:07 #3
Genstart pc`en med HD sat til med strøm og det hele - de har et problem ala stand-by.
Så skulle du kunne se den igen.
Dvs. at HD`en er ikke meget for at starte, når pc´en er gået i stand-by
Avatar billede ebz Nybegynder
14. september 2004 - 23:14 #4
HD'en køre, man kan høre at drevet snurre... men den kan bare stadig ikke ses i Computer administration> Diskhåndtering
Nothing Nada!!

=(
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
15. september 2004 - 00:19 #5
Prøv at opdatere dine bundkortsdrivere, især dem der vedrører usb og firewire.
Avatar billede ebz Nybegynder
15. september 2004 - 09:14 #6
>tonnybrandt
øhhh... hvordan opdatere man sine bundkortsdrivere?  =/
Avatar billede ebz Nybegynder
18. september 2004 - 18:06 #7
mærkeligt, jeg kan godt sætte et firewire DV cam i uden problemer? Xp ser kameraet med det samme!! Men stadig ikke HD!!
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
19. september 2004 - 13:25 #8
Af en eller anden grund var mailen fra dette spørgsmål havnet i mit spamfileter så jeg har først set den nu :(

For at vi kan hjælpe dig med at finde de korrekte drivere skal du lige fortælle hvilket bundkort der sidder i maskinen.

Ved du det ikke, kan du downloade Everest som kan vise dig det:
http://www.snapfiles.com/get/everest.html
kig under motherboard | motherboard, motherboard name
Avatar billede ebz Nybegynder
19. september 2004 - 19:41 #9
>Af en eller anden grund var mailen fra dette spørgsmål havnet i mit spamfileter så jeg har først set den nu :(
..det er helt ok, nu du er tilbage  ;)
Jeg undersøger mit motherboard...vender snart tilbage.......
Avatar billede ebz Nybegynder
19. september 2004 - 19:46 #10
Har brugt AIDA 32 til nedenstående info.

Bundkort navn: MSI MS-6533EG/XG
Bundkort ID: 09/17/2002-SiS-651-6A6IXM4FC-00

- bare spørg hvis der er mere fu har brug for at vide...
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
20. september 2004 - 00:08 #11
Den gjorde det igen. Åbenbart er der noget ved overskriften den ikke kan lide.

Dette skulle være dine drivere. Det passer også fint med biosdato, hvor du sikkert har den næst-nyeste:
http://www.msi.com.tw/program/support/download/dld/spt_dld_detail.php?UID=45&kind=1
Avatar billede ebz Nybegynder
20. september 2004 - 09:43 #12
...kan der ske noget med computeren hvis jeg installere den? Kan jeg resikere at den fx. ikke kan starte op igen?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
20. september 2004 - 10:28 #13
Nej, det er yderst sjældent at der går noget galt, når det er drivere der kommer fra fabrikantens hjemmeside.
Avatar billede ebz Nybegynder
20. september 2004 - 11:36 #14
ok, prøver senere idag, skal lige arbejde....tak for hjælpen indtil videre  ;)
Avatar billede ebz Nybegynder
20. september 2004 - 16:56 #15
hmmm... har kigget lidt på dit link. Jeg kan ikke umiddelbart finde noget brugbart. Jeg skal vel ikke opdatere min BIOS vel, kun drivere?

Jeg har installeret MSI Live update men det ser umiddelbart ud til at det eneste den kan finde er nogle forskellige utilities.

Jeg synes også det er mærkeligt når nu min Firewire DV cam virker uden problemer? Det kan selvfølgelig være at det er min LaCie HD der er noget galt med...
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
22. september 2004 - 14:28 #16
Tjaa.. det kunne da godt være. Prøv at se dette dokument:
http://www.lacie.com/download/drivers/ReadMeFW800SP2.pdf
Avatar billede ebz Nybegynder
22. september 2004 - 20:27 #17
hvor blev mit indlæg af? Nå prøver igen.
hej igen og tak for hjælpen so far...

Jeg har ikke opdateret til SP 2 endnu så det er ikke der problemet ligger.

Men hvis den ikke virker, så det mærkeligt for den virker jo på min mac? Men jeg må prøve at finde en PC med firewire og teste den..