Avatar billede twinsen Nybegynder
14. september 2004 - 20:50 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

session_start() virker ikke.

Jeg får følgende fejl:

Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cookie - headers already sent by (output started at C:\...\showmessageboard.php:1) in C:\...\showmessageboard.php on line 2

selvom koden i showmessageboard.php starter med:

<?php
session_start();
require "utilityvariables.php";
require "utilityfunctions.php";
initsession();

jeg fatter ingenting, for den eneste regel med session_start() er da at den skal kaldes før noget andet output

serveren er iis.
Avatar billede k_jr Nybegynder
14. september 2004 - 20:58 #1
har du et mellemrum eller noget andet før <?php ?
Avatar billede riversen Nybegynder
14. september 2004 - 20:59 #2
og showmessageboard.php includes ikke et andet sted fra fx?
Avatar billede twinsen Nybegynder
15. september 2004 - 09:30 #3
Nix, jeg fandt den selv. Der var intet i vejen med koden, men tekstfilen var indkodet med UTF-8, hvilket sikkert har gjort, at serveren har sendt nogen headers, uafhængigt af php.