Avatar billede sunstormkla Nybegynder
14. september 2004 - 20:30 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

remote via http

Hvordan sætter jeg min windows 2003 server op så jeg udefra kan styre den via en internet explorer.
Avatar billede bufferzone Praktikant
14. september 2004 - 20:49 #1
det kan du ikke og det er da også en rigtig dårlig ide. Der er ingen sikkerhed i IE, så alle ville kunne overtage din server. Husk selv parsword beskyttede websider er ofte relativt lette at omgå
Avatar billede serverservice Praktikant
14. september 2004 - 21:47 #2
Du kan bruge realvnc eller tightvnc i din IE - jeg mener de er ok da de kører på en anden port - 5800, men er du i tvivl kan du bare køre dem fra den logon menu som hører til programmet. http://www.realvnc.com/download.html
Avatar billede bufferzone Praktikant
14. september 2004 - 21:58 #3
VNC kører ikke i IE, men via egen port og egen flade. problemet ligger i at du ikke kan have to services til at lytte på samme port, og har du en webserver stående lytter (og dermed optager) den jo på port 80.

Der er masser af muligheder for at fjern administrere din server, VNC, Dameware, men de kræver åbning af andre porte og skal det være sikkert bør du gøre dette via VPN
Avatar billede serverservice Praktikant
14. september 2004 - 22:02 #4
jo vnc kører skam også i ie - den er nærmest skabt til det.
Du skal bruge kommandoen http://ip:5800 for at logge på remote via IE , men jeg kan slet ikke se nogen gavn i at bruge IE til det formål?
Avatar billede bufferzone Praktikant
14. september 2004 - 22:08 #5
så har jeg også lært noget i dag, jeg har altid kørt vnc via en klient
Avatar billede sunstormkla Nybegynder
17. september 2004 - 13:41 #6
jeg er sikker på at du men en indbygget remote funktion kan opsætte en http remote funktion.... men du har ret i at sikker hedden ikke er så god men... det dog ikk særlig sansynligt at der er nogen der vil hacke min forbindelse. efter som min pc ikke altid er tændt. jeg mener det er oget med at man skal skrin tsclient:// eller noget den  retining i din webrowser. og hvis jeg skal hen og installere vpn vil jeg også skulle installere en isp server..
Avatar billede serverservice Praktikant
17. september 2004 - 13:44 #7
->sunstormlka du kan evt. også se på mit forslag med vnc? 22:02:18