Avatar billede urth Nybegynder
14. september 2004 - 20:24 Der er 14 kommentarer

2 netkort i en pc med xp pro dk

Jeg har forsøgt mig med at installere et ekstra netkort i min pc.
Den kører normalt med et onboard netkort til min adsl forbindelse.
Jeg vil så have et netkort i med en fast ip til min KISS DP-500 dvd afspiller, men når jeg installere kortet mister jeg min adsl forbindelse.
Alle siger at man sagtens kan have to netkort i samme pc.
Hvad gør jeg galt?
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. september 2004 - 20:28 #1
Hvorfor bruger du ikke bare muligheden for en alternativ konfiguration med dit onboard netkort og dermed bruger BÅDE statisk OG dynamisk IP?
Avatar billede urth Nybegynder
14. september 2004 - 20:36 #2
Det virker ikke.
Mit pc-link til dvd'en bruger bare den dynamiske så, og så kan dvd'en ikke finde pc'en.
Avatar billede tubber Juniormester
14. september 2004 - 20:53 #3
Du kan også sagtens tildele 2 faste IP'er til et Netkort under windows 2000 og XP, du skal tage properties på lan forbindelse så du kan markere TCP/IP og når du har taget properties på TCP/IP vælger du advanced og så under ip adress der trykker du add og så kan du give dit ene netkort en IP mere.....
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. september 2004 - 20:55 #4
tubber> det er vist det der ikke virker ;)
Avatar billede urth Nybegynder
14. september 2004 - 21:00 #5
Jeg skal ikke bruge 2 faste ip'er. Min internet forbindelse kører DHCP, men det kan DVD'en ikke. Den skal have en fast ip.
Avatar billede tubber Juniormester
14. september 2004 - 21:15 #6
ooh

Så sætter du ip på DVD og du sætter den på det netkort DVD er sat sammen med....
De skal hedde: 192.168.10.1 på netkortet i computeren og 192.168.10.2 på DVD, begge skal ha subnet mask. 255.255.255.0 og så skulle det kører

og det netkort du sætter til internettet sætter du så bare til at kører DCHP
Avatar billede urth Nybegynder
14. september 2004 - 21:18 #7
Ja nemlig ja, men når jeg gør det mister jeg min ip fra DHCP, og får så xp's egen 169.254.218.169, og det kan man ikke gå på nettet med.
Avatar billede kenp Novice
14. september 2004 - 22:17 #8
du burde kunne køre med dynamisk på det ene og fast på det andet! prøv at pille begge netkort ud også sætte dem i en anden placering på dit bundkort
Avatar billede tubber Juniormester
14. september 2004 - 23:08 #9
prøv at vælge start -> Kør og skriv cmd
i det vindue skriver du ipconfig /release
og bagefter ipconfig /renew og se hvad den så får tildelt...

og har du chekket om det rent faktisk er dvd der er sat til det netkort der har fast ip og så det der er sat til nettet er det med dynamisk opsætning....
Avatar billede urth Nybegynder
15. september 2004 - 16:17 #10
Når den forbindelse der normalt bruges til internettet er navngivet INTERNET, og der fremkommer en lan forbindelse 2 når jeg sætter det nye netkort i, så går jeg da ud fra at der ikke kan være tvivl om hvilket et der er hvad.

Og man kan ikke pille et onboard netkort ud kenp!

Jeg har forsøgt at bytte om på ip configurationen for at se om det skulle hjælpe, men nej.

Når jeg har fjernet det nye netkort, kan jeg ikke komme på nettet med onboard, før jeg har lavet en systemgendannelse til et tidspunkt før installationen af det nye netkort. SKRAMMEL
Avatar billede kenp Novice
15. september 2004 - 16:22 #11
sorry havde ikke set at det ene var et onboard :)
Avatar billede tubber Juniormester
15. september 2004 - 16:22 #12
Kører du gennem en router ud på internettet ?
Avatar billede urth Nybegynder
15. september 2004 - 16:25 #13
Nej en switch.
Avatar billede tubber Juniormester
15. september 2004 - 17:37 #14
Ok, en mulighed var en router og så lade den tage internet ip og kører med 2 faste IP adresser på de netkort i computeren

En anden mulighed er at give DVD en fast ip (10.10.10.1) og give onboardnetkortet 2 ip'er en fast og en med dchp (den faste 10.10.10.2) og så sætte DVD igennem switchen også......