Avatar billede lasse_32 Nybegynder
14. september 2004 - 20:03 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Fejl i Active Directory

Jeg forsøger at installere Windows server 2000.

Får følgende fejl... Active Directory Installation failed: the network lokation cannot be reached.

Jeg har lige angivet et navn på domæne og selve domænet.
Derefter får jeg fejlen?
Avatar billede miciver Nybegynder
14. september 2004 - 20:19 #1
Sørg for at din DNS peger rigtigt og at du har det rigtige suffix.
Avatar billede occir76 Nybegynder
14. september 2004 - 20:28 #2
ja jeg må give mciver fuldstændigt ret det lyder som et dns problem, alternativt, check om i kører WINS, da denne osse har inflydelse på ipadress til hostname !!!

:-) men højst sandsynligt er det et dsn problem...
Avatar billede lasse_32 Nybegynder
14. september 2004 - 20:33 #3
Kan I komme nærmere hvad jeg skal gøre for at få styr på min DNS og mit suffix?
Avatar billede occir76 Nybegynder
14. september 2004 - 20:37 #4
melder du den ind i et eksisterende domain.. eller opretter du et.. ?
Avatar billede lasse_32 Nybegynder
14. september 2004 - 20:40 #5
Ikke forstået... lad mig tilstå med det samme, at jeg er helt grøn på det her.
Jeg bliver bedt om at navngive et domæne og det gør jeg så.
Desuden skal jeg angive et domæne, f.eks. det mit firma bruger xxxx.dk.
Jeg har forsøgt at vælge det mit firma bruger, men også bare at vælge local istedet.
Begge dele giver den samme fejl.
Jeg mener ikke, at jeg har oprettet noget domæne... ikke jeg ved af ihvertfald.
Avatar billede miciver Nybegynder
14. september 2004 - 20:44 #6
Hvordan står din DNS opsætning på den server? Den skal pege poå sig selv!
Avatar billede lasse_32 Nybegynder
14. september 2004 - 20:46 #7
Hvor ser jeg noget om DNS opsætning? Og på hvilken server?
Avatar billede occir76 Nybegynder
14. september 2004 - 20:47 #8
hvis jeg ikke tager fejl er du nu under installation af serveren ikk !!!

lad den bare være i en workgroup.. så skal du ikke fortage dig nogen som helst og du kan melde den ind i domænet senere..
Avatar billede lasse_32 Nybegynder
14. september 2004 - 20:50 #9
Joh, installationen er afsluttet, men jeg bliver så tvunget ind i noget opsætning.
Hvis jeg skriver workgroup og ikke noget i domæne, så skriver den samlet set: Workgroup.local.

Er det gjort med det?
Avatar billede occir76 Nybegynder
14. september 2004 - 20:55 #10
hehe--- du har forvillet dig ind i active directory guiden..

hop du bare ud af den.. du kan sagtens annullere den.. og forsætte som intet var hændt..

hvad skal du bruge serveren til.. ??
Avatar billede lasse_32 Nybegynder
14. september 2004 - 20:59 #11
Ja, den skal være server og så skal jeg have en klient koblet op på den.. nærmere betegnet min bærbare.

Desuden skal der installeres SQL server 2000 på Windows 2000 serveren.

Hvad er de næste skridt nu... jeg skal vel have oprettet en bruger osv!?
Avatar billede occir76 Nybegynder
14. september 2004 - 21:01 #12
installer de produkter du skal bruge og gå ind i kontrol panel og opret en bruger..

der findes på www.google.com tusindvis af links til sider der forklarer det så alle kan forstå det.. selv mig.. hehe..
Avatar billede lasse_32 Nybegynder
14. september 2004 - 21:05 #13
Hvilke produkter kan det være?
Og hvilke er de grundlæggende?
Avatar billede occir76 Nybegynder
14. september 2004 - 21:08 #14
hmm i dit tilfælde er det jo sql serveren du skal installere..

gør det klart for dig hvad du vil med denne server.... ellers havner det i noget rod.. sidder selv og læser til mcse i 2003.. og bakser med Active Directory og sådanne ting... jeg ved hvad jeg vil og tager det derfra.. !!1
Avatar billede lasse_32 Nybegynder
14. september 2004 - 21:09 #15
Jeg kan vel ikke nøjes med SQL server alene?
Der skal være være Windows Server og SQL på samme maskine?
Avatar billede lasse_32 Nybegynder
14. september 2004 - 21:11 #16
Hvor er det iøvrigt at du opreter en bruger under control panel?
Avatar billede occir76 Nybegynder
14. september 2004 - 21:15 #17
http://help.prtracker.com/CreateLocalUser2000.html denne guide viser dig bruger oprettelsen..

og der skal være win2000 server for at kunne installere sql delen..

men for at være helt ærlig.. hvad skal du bruge det til.. ?

og ville det ikke være bedre at få noget viden ved at søge på www.google.com

det gør vi andre :-)
Avatar billede serverservice Praktikant
14. september 2004 - 21:18 #18
Jeg kunne forestille at du vil oprette et domæne hvor du kan logge nogle klienter på og så teste dit sql som du installerer på serveren.
Jeg har skrevet lidt om det her http://www.dannyboyd.frac.dk/ under windows 2000 server.
Du skal først vælge en fast ip for serveren og også lade den pege på denne ip under dns. Når det er gjort starter du dcpromo fra kør som promoter din server til domain controller. Du skal undervejs installere DNS på serveren og vælge domænannavn.local eller domænenavn.com - så installerer den dns og Active directory.
Når du er færdig med det skal du installere dhcp og konfigurere det samt konfigurere din dns og også gerne routing & remote access hvis klienterne skal have internet adgang gennem serveren.
Avatar billede lasse_32 Nybegynder
14. september 2004 - 21:21 #19
Joh ok, jeg kigger på dit link og goggle.
Jeg skal installere MBS-C5 og det program skal bruge SQL database.
Jeg kom til at give pointene til ham den anden.
Jeg opretter et nyt spgsm. og du byder ind... får på denne måde point.
Tak for hjælpen :-).
Avatar billede serverservice Praktikant
14. september 2004 - 21:25 #20
Du har da ikke givet point endnu for ingen har lagt svar , men jeg lægger da gerne et- du kan frit vende tilbage og spørge undervejs
Avatar billede occir76 Nybegynder
14. september 2004 - 21:29 #21
jeg kunne ikke være mere ligeglad med points..

så giv dem til hvem du lyster..

men husk.. at du kan finde stort set alle løsninger på www.google.com
Avatar billede lasse_32 Nybegynder
14. september 2004 - 21:32 #22
Takker.
Lukker lige spgsm for nu.