Avatar billede mauwre_west Nybegynder
14. september 2004 - 18:31 Der er 6 kommentarer

Kommando til at lukke et vindue ved opstart af XP

Jeg har forgæves forsøgt at finde ud af hvilken app. der åbner mit bibliotek "C:\Program Files\Common" under opstart. Jeg tænkte derfor om man evt. kunne lave en genvej til en kommando som lukker vinduet og kopierer den over i startup-mappen i startmenuen. Kan man lave sådan en kommando?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
14. september 2004 - 18:40 #1
Nej, men vi kan da se om vi kan finde det program som åbenbart ikke er der længere, og som er skyld i at folderen åbnes:

Følg vejledningen her:
Gå ind her og hent Spybot og Hijackthis.
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm
Installer og kør Spybot, opdater online, scan, afhjælp valgte problemer, genstart.
Derefter udpakker du Hijackthis og smider filen i en mappe, oprettet kun til den. Kør filen, scan, save log og kopier logfilen herind, så kigger vi på den. Lad være med at slette noget selv med Hijackthis, det kan skade mere end det gavner.

Manual for installering af hijackthis:
http://www.spywarefri.dk/hijackthis.man.htm
Avatar billede mauwre_west Nybegynder
14. september 2004 - 18:51 #2
Jeg har prøvet ovenstående, forgæves (som skrevet)!! Gider ikke bruge flere timer på at finde ud af hvilken app. el. der foresager det. Tænkte derfor på om man ikke bare kunne lave en kommando og smide den i "startup"folderen. Men ellers tak for det gode tip :-)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
14. september 2004 - 19:01 #3
Så prøv blot en hurtig test:
klik start | kør, skriv msconfig og tryk enter. På fanebladet start fjerner du krydset i samtlige programmer og trykker anvend og genstart.
Hvis nu folderen IKKE åbnes under opstart, så ER det noget som kan fikses i en HiJackThis log.

Husk at sætte krydserne ind igen og genstart efter testen.
Avatar billede mauwre_west Nybegynder
14. september 2004 - 19:09 #4
Er ikke særlig glad for at slå alle mine app. fra under en startup! Skal nok lige prøve testen når jeg har fået lavet en backup. Det kan være vi snakkes ved senere!
Avatar billede gratis Nybegynder
14. september 2004 - 19:13 #5
en mulighed mere: tjek run mapperne i regedit under

My Computer\HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run
My Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run
My Computer\HKEY_USERS\.DEFAULT\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run

kig efter tomme nøgler der er sat til at starte

på fanebladene System.ini & Win.ini i Msconfig ,ka du kigge efter load og run kommandoer
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
14. september 2004 - 19:22 #6
Tag stikket ud til nettet, så kan du ikke angribes, selvom firewall mv er nede.