Avatar billede janette Nybegynder
14. september 2004 - 16:37 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

the client could not connect til the remote computer

Jeg har installeret en Windows Server 2003 Enteprise Edition som Terminal Server, men jeg kan ikke få forbindelse fra klient via Remote Desktop Connection. Jeg prøver at logge på som administrator men får jeg fejlen "the client could not connect til the remote computer ...."
Der er installeret licens og den er aktiveret. På netværket kører der en anden Terminal Server og default portnumre er åbne. Nogen ideer til, hvad jeg mangler?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
14. september 2004 - 16:43 #1
Prøv evt lige at slå firewall'en fra. Såvidt jeg husker er den rimeligt "lukket" lige når man installerer den.
Avatar billede janette Nybegynder
14. september 2004 - 16:49 #2
Hvilken firewall tænker du på?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
14. september 2004 - 17:01 #3
Den på serveren.
Er der ikke automatisk en firewall på ?
(Det er nogle måneder siden jeg installerede en 2003'er sidst, så måske jeg husker forkert)
Avatar billede janette Nybegynder
14. september 2004 - 17:04 #4
Jeg kan ikke finde nogen firewall - ej heller når jeg søger
Avatar billede serverservice Praktikant
14. september 2004 - 21:49 #5
det er på din lanforbindelse under avanceret - samme som i xp
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
15. september 2004 - 00:34 #6
Prøv også at kigge her:
klik start | indstillinger | kontrol panel | system, fanebladet fjernforbindelser.
Er der givet tilladelse til at oprette forbindelse til denne computer ?
Avatar billede janette Nybegynder
15. september 2004 - 08:27 #7
Firewall er fundet og den var slået fra. Der er også givet tilladelse til at oprette forbindelse til computer
Avatar billede janette Nybegynder
18. november 2004 - 08:39 #8
Det var alligevel portene, det var galt med. Default porte var kun åbne for den ip-adresse, som den anden server har.