Avatar billede _-webcrawler-_ Nybegynder
14. september 2004 - 13:00 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Telnet adgang til et Speedstream 5100 DSL-modem og kommandoer

Hej

Jeg leder efter nogle kommandoer til Speedstream 5100 modems. Jeg kan, når jeg har fået adgang til modemet via Telnet, skrive "?", dog  er det begrænsede kommandoer. Ved I om der findes andre kommandoer der ikke bliver "listet"? Eller kræver det en anden firmware for at få de muligheder?

På forhånd tak!
Avatar billede kajak Nybegynder
14. september 2004 - 13:05 #1
Hej

Du har ikke mulighed for telnette til modemet. da det faktisk bare et en bridge.

Hvad ville du gøre hvis det var?
Avatar billede _-webcrawler-_ Nybegynder
14. september 2004 - 13:23 #2
Hej Kajak

Jo, jeg HAR Telnet adgang. Jeg har lavet et program der automatisere opsætningen af de modems via web-interfacet.
Det vil dog gå hurtigere ved at fyrer indstillingerne af via Telnet. Jeg ved at man ved Speedstream 5660 kan bruge f.eks.: set pppauth "username" "password"
osv.

-Web
Avatar billede kajak Nybegynder
14. september 2004 - 13:30 #3
jamen en 5660 er en router, en 5100 er bare et modem. ved at TDC erhverv har router der der hedder 5680, og man må jo tro at de er lidt i familie. :) Er RET sikker på du ikke har de muligheder ved 5100.
Avatar billede ataxx Nybegynder
14. september 2004 - 15:30 #4
jo 5100 er ganske rigtigt en form for router. men de modeller du køber i DK har alle lukket for den funktion, da de kun bruges som DSL modems.
Mere info om 5100 kan findes på Effecient's hjemmeside.
Avatar billede kajak Nybegynder
14. september 2004 - 15:44 #5
Jeg bukker mig i støvet... det er rigtigt hvad ataxx siger. men ALT hvad der kommer fra TDC er lukket for dette.
Avatar billede _-webcrawler-_ Nybegynder
14. september 2004 - 17:22 #6
Jeg kan ikke kommentere hvordan og hvorledes. Men "vi" modtager modems fra Siemens, og regner med at få mulighed for at åbne denne option med den medfølgende firmware "vi" får. Derfor ville jeg bare hører om der var nogle der på forhånd kendte kommandoerne.
Jeg lukker spørgsmålet, da jeg med adgangen nok kan finde oplysningerne.
Men tak for diskutionen ;o)

-Web
Avatar billede _-webcrawler-_ Nybegynder
14. september 2004 - 17:24 #7
lukker..