Avatar billede bengtm Nybegynder
14. september 2004 - 12:57 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Mere ram ?

Min 800 mHz pc som kører med 256mb pc133 SD Ram, er begyndt at virke meget langsom i opstart.
Ville det hjælpe at sætte mere ram i f.eks. 128 MB ?
Avatar billede espersen Novice
14. september 2004 - 13:05 #1
Ram er godt for afvikling af programmer. - Langsom opstart er sikkert ikke pga. ram ; det er snarere programmer som ligger og suger saften ud af dit system.

Har du tjekket maskinen for eventuelle unødvendige programmer der starter op samme med styresystemet ?

Hvis ikke maskinen er tjekket for snavs (HiJackers osv.) vil det være en god idé at få det gjort.
Avatar billede espersen Novice
14. september 2004 - 13:08 #2
For at tjekke for Spyware, snavs osv. : Gå ind her og hent Spybot og Hijackthis.

http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm

Installer og kør Spybot, opdater online, scan, afhjælp valgte problemer, genstart.
Derefter udpakker og kører du Hijackthis, scan, save log og kopier logfilen herind, så kigger et par "hajer" på den.
Lad være med at slette noget selv med Hijackthis, det kan skade mere end det gavner.
Avatar billede varmeskud Praktikant
14. september 2004 - 13:43 #3
Ellers kig inden hos www.arlet.dk Rigtig god hjemmeside med mange fede ting om computeren
Avatar billede dazn Nybegynder
14. september 2004 - 14:53 #4
Jeg vil give espersen ret i det han skriver.. men man siger faktisk at en pc med 800mhz skal have ca 400 mb ram.. ca halvdelen af cpu'en skal man have i ram.. hvis du kører med mange programmer på en gang kan man ikke få nok ram det er helt sikkert.. men held og lykke med det..
Avatar billede espersen Novice
14. september 2004 - 16:06 #5
antallet af ram er mest relateret til hvilket styresystem man bruger ; men selvfølgelig også hvormange programmer der køres på een gang.
Avatar billede bengtm Nybegynder
15. september 2004 - 05:16 #6
Tak for hjælpen
Avatar billede bengtm Nybegynder
15. september 2004 - 07:18 #7
Jeg kører med windows 2000 prof
Avatar billede espersen Novice
15. september 2004 - 08:56 #8
du vil få lidt ud af mere ram ; men prøv lige at køre Spybot og Hijackthis.

Hvorfor accepterer du dazn's svar ?!
Avatar billede espersen Novice
15. september 2004 - 21:39 #9
har du fået problemet løst ?
Avatar billede bengtm Nybegynder
18. september 2004 - 17:33 #10
Ja. Tak til espersen