Avatar billede sly2001 Nybegynder
14. september 2004 - 08:18 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvilket "netværk" og produkt

Hejsa

Mit spørgsmål går på at jeg, har computer A (stationær) og computer B (bærbar). De er begge opkoblet ADSL via en ruter. A via kabel og B via trådløst.

Hvad skal jeg købe således at jeg kan lave et netværk mellem A og B, med henblik på deling af filer, samt at computer B kan udskrive på min printer som er tilkoblet computer A.
Det skal være trådløst kommunikation fra B til A.

På forhånd tak
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
14. september 2004 - 08:24 #1
du har allerede i routerens switch det der skal til for at lave fildeling, blot skal PCerne sættes op.
hvad mener du med at der skal være trådløs kommunikation mellem B og A (er det ikke nok at den bærbare kan komme hen til routeren, som så sender signalet ud gennem ledningen):
B - trådløs forbindelse - router - ledning - A
Avatar billede skau Nybegynder
14. september 2004 - 08:27 #2
som mrmox2 siger - kun opsætning
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
14. september 2004 - 08:27 #3
du skal bare aktivere fil og udskriftsdelign på A, sikre at der er hul igennem firewall, og dele printeren på A
så skulle B kunne bruge det.
dette er princippet i det, hvis det er sådan det skal fungere så finder jeg en vejledning et sted
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
14. september 2004 - 08:33 #4
du skal lige skrive hvilket operativsystem A og B har
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
14. september 2004 - 08:36 #5
her til XP http://www.eaid.dk/eaid.php?action=vis&id=342
til win98 http://www.eaid.dk/eaid.php?action=vis&id=69
husk at den bruger (på B) der skal kunne skrive ud og have adgang til filerne også skal være oprettet på A hvis det er XP, hvis det er 98 er det knap så vigtigt
Avatar billede sly2001 Nybegynder
14. september 2004 - 09:08 #6
Tusind tusind tak for hjælpen. Jeg har nu udskrevet mit første dokument... Du har lige sparet mig for at gå ud og købe en unødvendig ting.... Tak Tak

mrmox2 vil du lige oprette et svar.

p.s. Tak for den hurtige besvarelse
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
14. september 2004 - 18:41 #7
sgerne :-)