Avatar billede bjohansen Nybegynder
13. september 2004 - 19:21 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

Hvad mener I om Grafiskdesigner.dk?

Hej alle!

Kom med Jeres mening om www.grafiskdesigner.dk

Jeg glæder mig til både ris og ros ;-)

Venlig hilsen

Brian Johansen
Avatar billede Slettet bruger
13. september 2004 - 19:27 #1
Din top banner, er det kun til forsiden ?
Avatar billede bjohansen Nybegynder
13. september 2004 - 19:30 #2
Ja - jeg syntes det ville se dumt ud, hvis animationen blev gentaget på alle andre sider. Har dog tænkt på at lave en tekst på hvert billede - under hvert emne - som fortalte hvor man var på sitet. F.eks "Webdesign" under emnet webdesign o.s.v.
Avatar billede Slettet bruger
13. september 2004 - 19:32 #3
syntes ikke så godt om den måde siden bliver opdateret ...
Avatar billede Slettet bruger
13. september 2004 - 19:33 #4
jeg kigger lidt sener på siden, jeg skal se nyheder nu..sez
Avatar billede bjohansen Nybegynder
13. september 2004 - 19:34 #5
opdateret?
Avatar billede Slettet bruger
13. september 2004 - 19:47 #6
Jeg synes du skal give tekst og menuer noget mere luft, det virker ikke ret proff. med så lidt margin.

"Hjemmesiden er optimeret til skærmopløsningen 1024x768" og "hjem" ikonet stråler af nybegynder...
Avatar billede Spotgun Seniormester
13. september 2004 - 19:55 #7
Jeg syntes der mangler lidt luft mellem teksten og tekst-boksens venstre side... Men ellers ser det fint ud.
Avatar billede webdesigner Praktikant
13. september 2004 - 20:25 #8
Hmm udemidel bart let overskueligt.. btw.. Wow sikke et opfindsomt navn ;p hehe
Avatar billede doggy82 Praktikant
13. september 2004 - 20:54 #9
Enig med el_barto og spotgun. Du bryder et af de mest basale design begreber: Gestalt lovene - lovene om afstand og tilhørsforhold.
Mht. brødtekst, så skal den mindste afstand være mellem bokstaverne, lidt større mellem ordene, lidt større mellem linierne og lidt større ud til kanten.
Altså sæt en padding på. En ca. 10px vil passe fint.
Avatar billede doggy82 Praktikant
13. september 2004 - 20:58 #10
Det er ikke lige den bedste ressource om det emne, men se alligevel http://echoecho.com/dzine007.htm Det vil give dig en ide om hvad det handler om.
Avatar billede doggy82 Praktikant
13. september 2004 - 20:59 #11
Og din side blinker når man kører musen ud i scrollbaren?!  sært...
Avatar billede bjohansen Nybegynder
13. september 2004 - 21:31 #12
Hej igen!

Tak for kritiken :-)

->El barto og Spotgun. Ja det er rigtig teksten står for tæt på tekstboksens venstre side. Det må jeg få rettet.

->El barto. Jeg syntes godt at man kan skrive hvilken, skærmopløsning hjemmesiden bedst ses i. Faktisk mener jeg det er til gavn for brugeren, således at vedkommende kan se hjemmesiden i den skærmopløsning, hvori den bedst kommer til sin ret. Hvad mener I andre? Er det passé at skrive hvilken skærmopløsning der er den bedst egnede eller hvad?

->doggy82. Jeg har lige prøvet at kører musen ud i scrollbaren. Her blinker siden ikke. Hvad med Jer andre?
Avatar billede bjohansen Nybegynder
13. september 2004 - 21:32 #13
Nåja - hvad syntes i andre om "hjem" ikonet ?
Avatar billede Slettet bruger
13. september 2004 - 21:42 #14
Jeg begynder personligt ikke at sætte min opløsning herken op eller ned alt efter hjemmesiden jeg besøger.

Den korrekte fremgangsmåde er vel også at lave siden så den kan ses i alle opløsninger, evt. ved at tilpasse noget af grafikken med CSS som faktisk kan mere end man tror.
Avatar billede doggy82 Praktikant
13. september 2004 - 21:54 #15
Hørt! el_barto - læs på www.alistapart.com for at lære om css på højeste plan. Og kig også lige forbi Dan Cederholm's www.simplebits.com Han er en af de bedste :)
Avatar billede doggy82 Praktikant
13. september 2004 - 21:56 #16
Hov, altså ikke at el_barto skal læse det, men bjohansen :D
- men du må selvfølgelig os' godt hvis du har lyst el_barto ;)
Avatar billede doggy82 Praktikant
13. september 2004 - 21:59 #17
Og nu ser jeg jo at Cederholm netop forklarer (/afklarer) centreret layout med CSS.
:)
Avatar billede Slettet bruger
13. september 2004 - 22:12 #18
Det kunne jeg godt finde på (altså at læse det!)

:D
Avatar billede henrik6666 Nybegynder
14. september 2004 - 09:24 #19
Umiddelbart synes jeg siden virker overskuelig, flot og udsender de rigtige signaler men siden burde ikke genloades hvergang ved aktivering af links ! Ydermere har jeg det sådan at vil man begå sig som prof i bla hjemmeside produktion bør der tages hensyn til validering af ens egen side!
Avatar billede bjohansen Nybegynder
14. september 2004 - 23:49 #20
Hej!
Tak for kritikken :-)
Det jeg bedst kunne bruge kom fra doggy82 og el barto. Men da doggy82 var den eneste som havde svaret får han point. Jeg vil tage kritikken til mig og prøve at optimere hjemmesiden til det bedre indenfor det næste stykke tid. Tak for hjælpen!
Avatar billede doggy82 Praktikant
14. september 2004 - 23:49 #21
:-) tak for points

Og få nu noget padding på den tekst.
Kan gøres med Inline CSS:
Indsæt Style="padding:10px;"

Altså i din td:

<td Style="padding:10px;" width="746" height="50"><p><font color="#000000" size="1" face="Verdana, Arial, Tahoma, Times New Roman"><strong>Forside</strong><br>
                <br>
                Velkommen til Grafiskdesigner.dk's hjemmeside.<br>
                Vi laver on- og offline produkter s&aring;som hjemmesider, tryksager .........
Avatar billede bjohansen Nybegynder
15. september 2004 - 12:15 #22
Kanon. Jeg kigger på det efter arbejde. Tak for hjælpen ;-)
Avatar billede bjohansen Nybegynder
16. september 2004 - 07:44 #23
Så skulle den være der! Valgte dog at bruge en padding på 5px.
Avatar billede anne-m Nybegynder
22. september 2004 - 14:24 #24
Jeg syntes måske at man skulle lave en højde på indholds cellen, så den ikke klapper helt sammen når der ikke er noget i - det gør den f.eks ved kontakt.

Jeg syntes ellers at den er god i farverne, og overskuelig,