Avatar billede xenocypraz Nybegynder
02. marts 2001 - 23:22 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Netværk/Share

Hej

Jeg kører win2k proff. og er i et netværk uden server. Jeg har delt nogle mapper på min computer som mine venner skal kunne hente fra... De kan godt se mapperne og de filer jeg har delt, men de kan ikke hente dem, de får en fejl om at filen er i brug.... jeg har også et upload bibliotek hvor folk har fuld adgang til, der kan de godt uploade til, men de kan ikke hente fra det... For mig synes det meget mystisk så jeg vil spørge om i ikke kan hjælpe mig så folk kan hente fra mig, og ja jeg har aktiveret guest accounten og i jeg giver adgang til alle i min delings indstillinger
Avatar billede morpheus Nybegynder
02. marts 2001 - 23:27 #1
That\'s a tough one...

Har du prøvet at:

- Genstarte din maskine

- Slukker for dine brugeres maskiner, genstarte din maskine og tilsidst tænde for brugernes

/morpheus
Avatar billede morten_2000 Nybegynder
02. marts 2001 - 23:29 #2
Dine venner bruger Win98(se) ikke?
Efter min erfaring, kan det ikke lade sig gøre, jeg har gentagene gange prøvet at hente fra win2k og omvendt, men har altså ikke kunnet. Jeg har også haft oprettet dette spørgsmål men der var ingen der kunne finde/give en løsning

  Morten2k
Avatar billede xenocypraz Nybegynder
03. marts 2001 - 03:00 #3
Jeg har genstartet alle maskiner masser af gange, og nej den ene kører også win2k og den anden kører winme......
Avatar billede goulduck Nybegynder
03. marts 2001 - 09:22 #4
Og det har ikke noget afgøre med NTFS rettigheder, vel?
Avatar billede xenocypraz Nybegynder
03. marts 2001 - 10:55 #5
Nej, jeg kører med FAT32, og har ikke ntfs...
Avatar billede j.rose Nybegynder
04. marts 2001 - 22:05 #6
Prøv følgende:
Gør alle PC på netværket medlem af samme Workgroup. Og prøv så. Evnt. fra et Promt Windue c:\\>net use /?  og prøv dig frem.
Avatar billede comflex Nybegynder
05. marts 2001 - 15:42 #7
én ide:

opret win98 maskinerne, som brugere på win2k.

Avatar billede xenocypraz Nybegynder
05. marts 2001 - 17:26 #8
maskinerne kan godt finde hinaden, og får også en oversigt og hvis jeg oprtetter brugenrne kan de også godt hente, men kun hvis jeg giver fuld tilladelse. og det har jeg ikke lyst til, jeg vil gerne dele mine filer ud men de skal ikke kunne slette dem... jeg kan også godt oprette dem, men hvis jeg er til nettræf gider jeg ikke sidde og oprette 100 personer.. Hvis de får fuld adgang virker det fint, men det må da også kunne lade sig gøre uden????
Avatar billede goulduck Nybegynder
05. marts 2001 - 17:30 #9
Kan man ikke gøre \"guest\" kontoen medlem af fx \"Users\" ?
Avatar billede goulduck Nybegynder
05. marts 2001 - 17:32 #10
Eller når man deler \"tingene\" ud, så tilføje \"guest\" til listen af folk som skal have adgang... ?

Windows 2000 er jo et OS beregnet til at køre i et server miljø .. alså ikke peer-to-peer netværk.