Avatar billede ener1 Nybegynder
13. september 2004 - 17:36 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hjælp, ideer til DB.

Hej Eksperter!
Jeg har oprettet en DB, med div. tabeller. I en formular har jeg en liste med 5 forskellige valg muligheder, er det muligt at klikke på en af disse valg muligheder, hvorved at der popper en box op, med yderligere (underliggende) valg muligheder? Alt det valgte skal gemmes i DB.

Ønsker dette eller noget tilsvarende, da jeg er igang med at oprette en database, hvor det skal være muligt at vælge mellem mobilmrk, EMEInr, pinkode, pukkode m.m.

Vh. Rene
Avatar billede ener1 Nybegynder
13. september 2004 - 17:39 #1
Skal lige pointeres, at jeg er temmelig grøn i Access.
Avatar billede mugs Novice
13. september 2004 - 17:50 #2
Felterne:

mobilmrk, EMEInr, pinkode, pukkode

skal som udgangspunkt oprettes i din tabel. Herefter kan du lave en underformular kun indeholdende disse felter. Sæt dennes egenskab "Synlig" til Nej. I det felt hvori du har dine 5 valgmuligheder, kan du i egenskaben "BeforeUpdate" skrive flg:

Me.Underformularens navn.Visible = True

Underformularen vil nu poppe op, når du har foretaget et valg af mulighederne.
Avatar billede ener1 Nybegynder
13. september 2004 - 18:07 #3
Det var et hurtigt svar. :)
Det jeg ønsker er, at kunne sætte noget ind i en tabel, f.eks. først hvilket mobilmrk. der er tale om, dernæst skal der poppe en box frem, hvor det er muligt at vælge Mod. for dernæst yderligere at poppe endnu en box frem hvor det er muligt at vælge telefonnr.
Jeg har 5 kategorier, og ønsker ligeledes 5 underkategorier med op til 5 punkter i hver.
Håber det er forståligt.
Vh. Rene
Avatar billede jensen363 Forsker
14. september 2004 - 16:04 #4
Som udgangspunkt, er det nødvendigt at skabe relationerne imellem de enkelte tabeller du har oprettet. Hvordan ser disse relationer indbyrdes ud ?
Avatar billede ener1 Nybegynder
26. februar 2006 - 13:28 #5
Lukker hermed spørgsmålet.