Avatar billede general_custer Nybegynder
02. marts 2001 - 22:47 Der er 25 kommentarer og
4 løsninger

Deling af TDK ADSL

Jeg har et lille problem, jeg har anskaffet en Tdk ADSL forbindelse (Med et ATM25-netkort) og jeg vil gerne dele den med en anden computer. der sidder 100 mbit netkort i begge computere.

ps. Den ene computer er en scompaq med 800 mhz og 128 ram, med WIN ME. Den anden er også en scompaq med 433 mhz og Win 98. ATM25-netkortet sidder i den store

pps. i må meget gerne forklare det ordenligt, da jeg ikke lige ved så meget om adsl o.s.v.
Avatar billede netsrac Praktikant
02. marts 2001 - 22:48 #1
Hvis ikke du har fået en router med din adsl så skal du have 2 netkort i den ene computer.
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
02. marts 2001 - 22:58 #2
Du skal i den store have både atm kortet og et normalt netkort, så sætter du adsl-bridgen til atm netkortet og dit lokalnet/den anden computer til det andet netkort..

Så skal du aktivere internetdeling i winME, som jeg INTET aner om...
Avatar billede apollo69 Nybegynder
02. marts 2001 - 23:18 #3
adsl-bridgen? Hvad er det?
Jeg køre med to pc´ere på netexpres og har ikke hørt om det.
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
02. marts 2001 - 23:20 #4
adsl-modem om man vil, jeg tror det er det de bliver kalt, for det er jo ikke et modem, og ej heller en router...
Avatar billede apollo69 Nybegynder
02. marts 2001 - 23:23 #5
Ok.
Og det hedder et ADSL modem siger de kloge.
Avatar billede apollo69 Nybegynder
02. marts 2001 - 23:25 #6
Det skal lige siges at hvis man bestiller
Netexpres 2, med router, kan man stadig kun have en pc på nettet.
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
02. marts 2001 - 23:35 #7
Jeg vil ikke kalde det et modem, da et modem laver digitalt fra computeren til analogt som bliver sendt gennem telefonnettet, og adsl, bliver jo slet ikke analogiseret (!) derfor måske den bedre hastighed...
Avatar billede nav Nybegynder
03. marts 2001 - 00:49 #8
Det er super let at dele din adsl- forbindelse med \"All Aboard! 2.000\"
Det er et lille værktøj du kan downloade her :
http://www.internetshare.com/
Click next 4-5 gange, og dit netværk er på ;o)
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
03. marts 2001 - 00:54 #9
Ellers er der sygate, som også virker perfekt...
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
03. marts 2001 - 00:54 #10
sygate.com
Avatar billede srhansen Nybegynder
03. marts 2001 - 10:36 #11
Det nemmeste er nu igennem en proxy server, bruger det selv.

Find en proxyserver du syntes om og instaler den på computeren med teledanmarks kort i. Herefter skal du bruge 2 alm netkort. Instaler et netkort i hver af de 2 computere og sikrer dig at de ikke giver anledning til konflikter med den øvrige hardware. Når det er gjort skal de to computere forbindes til hinanden via et dobbelt krydset netkabel \"de kan købes\". Nu skal du sikre dig at de 2 computere taler sammen via det alm. Gør de det er du nået til sidste fase. På computeren med det ene netkort skal du lave en gateway svarende til din valgte IP på maskinen med teledanmarks ATM-25 netkort i. På Maskinen med netkortet og ATM-kortet skal du nu blot tillade en klient med IP adressen du har tildelt den anden computer.

Og nej ATM-25 kortet er et netkort, der foruden kommer der et ADSL-modem (modem fordi det modulerer/demodulerer - ligesom et alm. modem blot ved en anden frekvens), derforuden kommer der et filter for at holde denne Adsl -frekvens adskilt fra den almindelige telefons frekvens bånd
ô¿ô

Avatar billede general_custer Nybegynder
04. marts 2001 - 21:56 #12
er der nogen der har et forslag til en god (og nem) proxyserver
Avatar billede srhansen Nybegynder
05. marts 2001 - 00:16 #13
Jeg tror der er enighed om at winproxy.exe er den mest udbredte, jeg har dog ingen erfaring i denne. Jeg benytter A4proxy på prøve niveau ganske vist men den virker fint.
Avatar billede luther Nybegynder
05. marts 2001 - 18:38 #14
Aktiver internetdeling så er du banen. Hvis du ikke ved hvordan du gør det vil jeg gerne forklare. Men læs evt hjælpen først da det er meget nemt. Et lille tip dine klienter skal køre IE 5.0 eller højrere for at det skal køre glat.
Avatar billede srhansen Nybegynder
05. marts 2001 - 18:57 #15
Ja det er rigtigt at på win98 og operativsystemer af nyere dato, alså ikke nt4.0, kan man dele forbindelsen. Det er nøje vist her:
http://hjem.get2net.dk/hc37

Men medmindre du er sikker på at du vil køre win98 på begge maskiner, kan jeg ikke råde dig til denne løsning. Jeg taler ikke af erfaring men råd fra andre \"eksperter\" i lignende spørgsmål.

Skal du kun forbinde 2 computere, behøver du ingen hub, men kan nøjes med et crossoverkabel. Dette link viser hvordan de laves:
http://www.linux.dk/doc/hwb/html/ca_Ethernet10BaseTCrossover.html
Avatar billede srhansen Nybegynder
05. marts 2001 - 18:58 #16
Hovsa, sidste link virker vist ikke !!!!!!
Avatar billede srhansen Nybegynder
05. marts 2001 - 19:10 #17
Her er et meget bedre link, med farver :-)

http://www.startechcomp.com/STRUCTUREDWIRING/patchcable.htm
Avatar billede pallepirat Nybegynder
05. marts 2001 - 19:12 #18
Hvad er alt denne sludder for noget...

Det værktøj TDC giver brugeren for at komme på internettet er en router - færdig slut.
Denne router har omkring 4 rj45 porte til netværkskabler. hver computer sætter et kabel i routeren, går ind i egenskaber for iexplore forbindelser - lan indstillinger, go vælger proxy. Herefter har TDC stillet en IP adresse og en port (som højst sandsynligt er 8080) til rådighed og denne indtastes i felterne. Herefter kører svinerriget.

MVH
Kristian Sørensen
Wave IT
Avatar billede srhansen Nybegynder
05. marts 2001 - 19:33 #19
pallepirat> Hvad snakker du om ??????
Dette spørgsmål har INTET med pro@cess at gøre, så træk lige vejret sømand. :-)
Avatar billede pallepirat Nybegynder
05. marts 2001 - 19:40 #20
Sorry
Undskylder mange gange mit umiddelbare udbrud.

Pro@ccess er ikke lig med NetExpress
Avatar billede srhansen Nybegynder
05. marts 2001 - 19:41 #21
Nej, og undskyld min hårde måde at byde dig velkommen på :-)
Avatar billede pallepirat Nybegynder
05. marts 2001 - 19:43 #22
Hehe
Avatar billede apollo69 Nybegynder
06. marts 2001 - 09:09 #23
pallepirat> Routeren til Netexpres 2 har kun EN rj45 port.
Jeg fik en lang næse da jeg bestilte netexpres 2
for at undgå bøvlet med internetdeling på min pc.
Avatar billede pallepirat Nybegynder
06. marts 2001 - 10:08 #24
>apollo69<
Jeg ved intet om netexpress, kun om Pro@access. Misforstod spørgsmålet...
Avatar billede apollo69 Nybegynder
06. marts 2001 - 10:10 #25
Det var også kun en oplysning.
Avatar billede pallepirat Nybegynder
06. marts 2001 - 10:17 #26
Det er i orden:-)
Avatar billede pallepirat Nybegynder
06. marts 2001 - 10:17 #27
Zitech kan i det mindste levere varen
Avatar billede pallepirat Nybegynder
06. marts 2001 - 10:33 #28
Undskyld Cybercity - sad lige på zitechs site og blev åbenbart hjernevasket
Avatar billede apollo69 Nybegynder
18. marts 2001 - 10:16 #29
Lukketid, eller hva´?