Avatar billede iceb1977 Nybegynder
13. september 2004 - 16:04 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Ufrivillig understregning

Hej

Jeg vil godt have Word til at lade være med at bruger

de rette understregninger når jeg klikker på enter for

at fortsætte på en ny linie.

Når jeg gør det og den nye

linie IKKE skal være med stort fordi den er midt i

en sætning så sætter Word automatisk en streg under

for at indikere fejl hvilket der ikke er i det

tilfælde.

Jeg bruger word2000 og vil gerne beholde den

autokorrektur da den er meget brugbar til når jeg

virkelig laver fejl......

Hvad kan jeg gøre ?

iceb1977
Avatar billede hcma Novice
13. september 2004 - 16:09 #1
mon ikke det skulle være dette:  Åbn Word -> Funktioner -> Autokorrektur -> faneladet Autokorrektur -> slet flueben ved "Første bogstav i sætninger med stort"
13. september 2004 - 16:10 #2
Lad være med at bruge Enter for at skifte linie. Brug den automatiske linieombrydning (fortsæt med at skrive så skifter Word automatisk til næste linie.

Er det for at få orddeling, at du bruger Enter?
Hvis Ja - slå automatisk orddeling til:
Funktioner->Sprog->Orddeling.

Hvis ikke dette hjælper dig, må du lige forklare, hvorfor du bruger Enter-tasten til at skifte linie med, når der ikke er tale om et nyt afsnit.
Avatar billede iceb1977 Nybegynder
13. september 2004 - 16:12 #3
cat> nej den har jeg selv slået fra før jeg skrev indlægget

Det den gør er jo at gå ind og rette i sætningen og den jeg skal slå fra

går jo bare ind og streger noget under uden at rette det........
Avatar billede iceb1977 Nybegynder
13. september 2004 - 16:14 #4
erik> Det er faktisk fordi jeg altid gør det lige meget hvad og

så mener jeg også at man må kunne indrette Word så den ikke opfatter

det som en fejl . Det er vel word der skal tilpasse sig og ikke mig....
Avatar billede iceb1977 Nybegynder
13. september 2004 - 16:18 #5
Man kunne måske tænke sig man kunne slå "tjek af om ord skal med stort" fra
13. september 2004 - 16:58 #6
Hvis du konsekvent vil arbejde manuelt med linieskift, kræver det, at du slår automatikken helt fra. Det vil sige orddeling, stavekontrol, 1. bogstav med stort osv. Disse funktioner kræver, for at fungere optimalt, at du udnytter automatikken i programmet.

Du kan ikke få alle disse funktioner til at fungere optimalt, hvis du laver hver linie til et separat afsnit (afslutter med Enter).

Men du kan sagtens få Word til at håndtere din måde at arbejde på; det har bare som konsekvens, at du dermed fravælger nogle af de automatiske funktioner, som f.eks. den løbende stavekontrol.
Avatar billede iceb1977 Nybegynder
13. september 2004 - 19:34 #7
ellers også kan jeg bare blive ved med at se på understregningerne

også bare ignorere dem i sidste ende når jeg kører en generel stavekontrol.

Nå tak for hjælpen ......