Avatar billede cuac Nybegynder
13. september 2004 - 13:32 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Com kommunikation via MScomm32. ocx

Jeg vil gerne via en formular kunne lave nogle settings for min com1 port, har prøvet via activeX komponenten MScomm, men den skriver noget om at jeg ikke har licens?? når jeg prøver at indsætte komponeneten. Jeg bruger VBA kode fra Access. Kan jeg lave settings direkte via kode i vba??
Avatar billede stoffer Nybegynder
13. september 2004 - 14:39 #1
Er dette hvad du søger?

http://www.jspayne.com/io/easyins3.html
Avatar billede cuac Nybegynder
13. september 2004 - 14:49 #2
Ikke helt, jeg vil gerne vide hvordan jeg kan skrive direkte til porten om settings : baudrate, paritet. start bit mm, samt konfigure den således at data i buffer kan gemmes i en fil, kan jeg ikke downloade en ny ocx, så jeg kan registrere MSComm??
Avatar billede stoffer Nybegynder
13. september 2004 - 15:03 #3
Den ser da ud til også at kunne det...

http://www.jspayne.com/io/

Anyways...du har kigget igennem her?
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/vbcon98/html/vbconusingcommunicationscontrol.asp

Det her med Licens tingen lyder som et helt andet problem. Kan du overhovedet få komponenten til at virke?
Avatar billede kabbak Professor
13. september 2004 - 15:17 #4
du finder den her

http://www-ese.fnal.gov/D0Cal_TWG/MSCOMM.zip

hvis du åbner MSCOMM.SRG i wordpad, kan du se en nøgle, den skal være i din registreingsdatabase
Avatar billede cuac Nybegynder
14. september 2004 - 09:30 #5
super kabbak, har nu åbnet regedit.exe, hvad gør jeg så??
Avatar billede kabbak Professor
14. september 2004 - 09:36 #6
find

[HKEY_CLASSES_ROOT\Licenses\

se om nøglen

4250E830-6AC2-11cf-8ADB-00AA00C00905

eksisterer

hvis ikke lav den

værdien er

"kjljvjjjoquqmjjjvpqqkqmqykypoqjquoun"

uden "
Avatar billede kabbak Professor
14. september 2004 - 09:37 #7
tejek lige  den i din, dette var min egen
Avatar billede cuac Nybegynder
14. september 2004 - 09:56 #8
Super vejledning, så er telefon ikonet på plads (MScomm) og jeg kan kommunikere med mine com porte - point på vej når du opretter et svar.
Avatar billede kabbak Professor
14. september 2004 - 09:58 #9
et svar ;-))
Avatar billede kabbak Professor
14. september 2004 - 10:02 #10
tak for point