Avatar billede ebz Nybegynder
13. september 2004 - 09:44 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

min "Documents and Settings" mappe fylder helt vildt?!

Hej, mit problem er at mappen i XP's "Documents and Settings" fylder helt vildt meget, 7.3 GB. Men jeg kan ikke finde det der fylder i mappen? Er det usynligt? Hvordan kan jeg slette det, mit system kører meget sløvt! Please help!!

ebz
Avatar billede pimpz Nybegynder
13. september 2004 - 10:09 #1
Det kan evt. skyldes at der er mange bruger kontoer på din pc.
Prøv følgende: højre klik på <Denne computer> vælg egenskaber. Find fanebladet som hedder <Avanceret> herunder går du ind under punktet <Brugerprofiler> og indstillinger. Slet de bruger som ikke høre hjemme på din pc.
Håber det hjælper.
Angående at din pc er langtsom. prøv en online virus scan. eks. http://housecall.antivirus.com/housecall/start_frame.asp
Avatar billede serverservice Praktikant
13. september 2004 - 10:10 #2
Åbn en tilfældig mappe, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".
Nu kan du se hvad der tager plads i mappen- kør også en diskcleanup ved at hj.klikke på dit drev egenskaber- tools.
Avatar billede dinkie Nybegynder
13. september 2004 - 10:11 #3
Det kan ligge i din temp folder på c:\Documents and Settings\"user"\Local Setting\Temp

og c:\Documents and Settings\"user"\Local Setting\Temporary Internet Files

Du skal vise skjulte filer og systemfiler for at se disse. Kan gøres i Folder Options under Vis..

Ellers kan det være din desktop eller dine "My Documents der trænger til en oprydning..
Avatar billede bufferzone Praktikant
13. september 2004 - 10:19 #4
Det kan også være din mail der fylder meget. hvis du også er på et par nyhedsgrupper, så lyder 7 Gb ikke af meget.

Både outlook og outlook expres kan komprimere (defragmentere) mail filerne. i OE er det onder filer - mapper - komprimer alle og i outlook er det under funktioner - indstillinger - fanebladet konfiguration af e-mail, marker den enkelte mappe vælg indstillinger - komprimer nu som jeg lige husker der, jeg sidder i øjeblikket på en linux og kan derfor ikke se efter
Avatar billede pimpz Nybegynder
13. september 2004 - 11:25 #5
>>ebz er du igang med at prøve nogen af vores forslag :-) ?
Avatar billede ebz Nybegynder
13. september 2004 - 16:42 #6
jeg er igang  :)
det bliver nok ikke før iaften før jeg når dem alle igennem....

>pimz
Har lige prøvet at slette den anden bruger på...hvilket desværre ikke hjalp ret meget ca. 87mb
- jeg har oså slettet temp internet files.
Avatar billede ebz Nybegynder
13. september 2004 - 16:49 #7
>dinkie

ok, gjorde som du sagde og guess what? i "temp" mappen under "user"/"lokale indstillinger"/ "temp" fylder 5,8 GB så der er ihvert fald en del af forklaringen.
Hvordan finder man ud om man kan slette noget af dette?
Avatar billede serverservice Praktikant
13. september 2004 - 17:22 #8
Du kan slette alt i mappen- den er kun til midlertidige install filer
Avatar billede ebz Nybegynder
13. september 2004 - 19:32 #9
>dannyboyd
Tak det var faktisk din anvisning jeg fulgte så det hjalp gevaldigt!! Takker..

Jeg skal have nogle svar hvis jeg skal give points!!

=)
Avatar billede serverservice Praktikant
13. september 2004 - 19:43 #10
dem får du en af her
Avatar billede serverservice Praktikant
13. september 2004 - 22:28 #11
tak for point og god feedback
Avatar billede fromsej Praktikant
14. september 2004 - 09:59 #12
i har skrevet et par artikler om sikkerhed på nettet.
http://www.eksperten.dk/artikler/144
http://www.eksperten.dk/artikler/254
Som minimum anbefaler jeg Spywareguard, Spywareblaster, IE-Spyad og IE Privacy Keeper.
Kig især på IE Privacy Keeper, den kan fjerne alt overflødigt ved hver opstart f.eks.
Mvh:
Fromsej/Team Spywarefri.
Avatar billede pimpz Nybegynder
14. september 2004 - 11:13 #13
Super med feedback :)