Avatar billede duck35 Nybegynder
12. september 2004 - 22:02 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

2 pcér på net uafhængigt af hinanden på en linie

Vi har 2 pc´er begge med et 10/100 netkort i, og en kabelforbindelse via en fællesantenne,  og et kabelmodem motorola med 10/100 eller USB
Hvordan får vi begge pc´er til at gå på nettet uafhængigt af hinanden, sådan at begge kan gå på nettet uden den anden er tændt ? har vi brug for en router ? og hvordan med komunikation i mellem pc´erne ?
Avatar billede skau Nybegynder
12. september 2004 - 22:03 #1
En switch eller en router - begge dele bør kunne klare det
Avatar billede duck35 Nybegynder
12. september 2004 - 22:14 #2
Jeg tænkte på en lidt udførlig anvisning om hvordan og sådan, og ikke noget om "bør"  c",)
Avatar billede ksoren Nybegynder
12. september 2004 - 22:19 #3
Med en router:
* I får et privat netværk, som er adskilt fra omverdenen (sikkerhed)
* Direkte, og uden problemer, kan computerne snakke sammen
* Uanset antal computere, har i kun brug for een ip fra jeres udbyder

Med switch
* Intet privat netværk, i deler netværket med udbyderen
* -Kan- give problemer med direkte kommunikation mellem computerne
* I skal købe lige så mange ip'ere fra jeres udbyder, som i har computere.

Jeg vil -klart- anbefale at i køber en router.
Avatar billede skau Nybegynder
12. september 2004 - 22:20 #4
Når du sætter dit motorolla modem til pc'en er det så med et almineligt netkabel ?
Det plejer det nemlig at være, hvis det er har du her en forklaring:
Hvis du kun har en ipaddresse på indersiden af modemet skal du bruge en router - den får så addressen som du har fået og på indersiden af trouteren laver du så et lokalt netværk. Her vil du kunne stille så mange maskiner som din router har porte til, de vil kunne se hinanden.
men det kræver du har lidt styr på hvad du laver i routeren.

Hvis du har to ipaddresser skal du blot have en switch og sætter de 2 pcer i den - dette kræver ikke anden konfigurering end det du er vandt til på computeren.

Hvis der ikke sidder et ethernet stik i dit modem, kan jeg ikke hjælpe dig.
Avatar billede skau Nybegynder
12. september 2004 - 22:21 #5
Det var så endnu et svar
Avatar billede ksoren Nybegynder
12. september 2004 - 22:26 #6
En router med indbygget 4 ports switch burde dække jeres behov
Avatar billede duck35 Nybegynder
12. september 2004 - 22:28 #7
Tak til jer begge  c",)
Avatar billede skau Nybegynder
12. september 2004 - 22:28 #8
Find evt en router med firewall funktionalitet