Avatar billede mkp Nybegynder
12. september 2004 - 20:12 Der er 4 kommentarer

Socket 754 bundkort.

Godaften!

Jeg skal ud og købe et bundkort til en AMD 64 3000+ CPU.
JEg har fundet flere forskellige men ved ikke rigtig hvad jeg skal vælge, skal det være med VIA K8T800 chipset eller Nvidia Nforce3 (og hvilken slags nforce3)?

Det skal være ATX og der skal være godt med udvidelses plads.
JEg har kigget på følgende boards, men er selvfølgelig åben for forslag! ASUS K8N-E Deluxe, Albatron K8X800 ProII, Biostar K8NHA Pro, MSI K8N Neo Platinum.
Avatar billede slasher_x Novice
13. september 2004 - 13:32 #1
Jeg står selv i samme situation, så er lige med på en lytter :)
Avatar billede mkp Nybegynder
13. september 2004 - 15:02 #2
Er der ingen der har nogle gode råd til det her?
Avatar billede slasher_x Novice
13. september 2004 - 15:31 #3
det eneste jeg kan tilføje er at Freehelp har anbefalet mig at købe Nforce3 chipsæt istedet for Via K8T800
Avatar billede drot_bigear Nybegynder
13. september 2004 - 16:31 #4
hej
Jeg har også netop siddet og kigget på bundkort til denne socket.
Desuden har jeg støvet lidt test op af Nvidia og VIA mod hinanden.

http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/03/09/25/9900998
http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/03/11/12/9630383

Der er egentlig ikke ret meget forskel fra Nvidia til VIA, men er man til spil, ser VIA ud til at vinde over Nvidia - dog kun med ganske lille margin.

Selv har jeg kigget på ASUS K8V, som er med VIA chipset.
Og kunne sikkert heller ikke finde på at købe andet end ASUS (enten med VIA eller Nvidia)

Der florerer dog lidt rygter om, at hvis man sammensætter et Nvidia chipset med et Nvidia grafikkort, vil man få bedre ydelse end med et VIA chipset.

Det kan være enb jungle at finde rundt i, og der er sikkert ikke den store forskel hvis man sammenligner bundkort fra den samme producent.