Avatar billede c-p-h Nybegynder
12. september 2004 - 19:28 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Mærkeligt netværksproblem

Jeg har et mærkeligt netværksproblem så håber nogle kan hjælpe.

Computer A og B deler en ADSL forbindelse via en hub.

Når computer A og B er tændt kan ingen af de 2 maskiner komme på nettet. Når computer A slukkes kan computer B komme på nettet. Slukkes computer B kan computer A derimod IKKE komme på nettet.

Synes selv det er et meget mystisk problem. Hvor kan fejlen ligge?
Avatar billede korup Nybegynder
12. september 2004 - 19:44 #1
hvilke IP adresser får dine maskiner tildelt? interne eller externe?

/korup
Avatar billede c-p-h Nybegynder
12. september 2004 - 19:54 #2
Hvad mener du?

Kan lige tilføje at forbindelsen har fungeret uden problemer de seneste 2 år.
Avatar billede klokmose Nybegynder
21. september 2004 - 20:26 #3
du kan måske starte guiden "konfigurer et hjemme- eller mindre kontornetværk" under netværksforbindelser, hvis du har XP...
du skal jo fortælle computerne, at de skal dele en forbindelse med andre computere på netværket...

klokmose
Avatar billede c-p-h Nybegynder
22. september 2004 - 23:47 #4
Har fået løst problemet.