Avatar billede moonman Nybegynder
12. september 2004 - 19:08 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

updater iframe ved submit

Hey

Vi har en side med to iframes - i den ene findes en formular til at poste indlæg og i den anden findes oversigten over indlæg.

Vi vil gerne have opdateret iframen med oversigten når der trykkes på submit i forumlaren.

Kan det lade sig gøre med JavaScript? I så fald hvordan?

MVH
Trygve
Avatar billede mm12010 Nybegynder
12. september 2004 - 20:51 #1
indsæt sølgende eventhandler i din form:
<form ... onsubmit="parent.window.frames['IFRAMENAVN'].location.reload(true);">

men spørgsmålet er vel om det ikke var smartere at bruge en meta-refresh i stedet for...?
Avatar billede moonman Nybegynder
12. september 2004 - 20:57 #2
Hvorfor ville det være smartere at bruge en meta-refresh?
Avatar billede mm12010 Nybegynder
18. september 2004 - 18:51 #3
så opdateres framen i intervaler så man får andre brugers indlæg med selvom man ikke selv skriver noget (antager at det er noget chat-lingende vi har gang i)
Avatar billede moonman Nybegynder
18. september 2004 - 19:09 #4
Det har vi også med, men grunden til vi også har funktionen der opdaterer når man klikker, er så brugeren kan se at det han/hun har skrevet bliver vist, sådan at han/hun ikke skal vente i 10 sek før beskeden bliver vist.

Skriver du ikke et svar, så jeg kan gide dig dine points?
Avatar billede mm12010 Nybegynder
19. september 2004 - 19:33 #5
ok - svar :o)