Avatar billede phijer Nybegynder
02. marts 2001 - 18:08 Der er 5 kommentarer

PIII 733 MHz EB !!!

jeg har lige købt en ny CPU med omformer´da jeg køre med slot 1
jeg har et Gigabyte GA-6VXE+ bundkort.
når jeg starter op. og den skal til at detecte al hardwaren fryser den bare.
den er jumpet rigtig.. kan det være min BIOS der skal opdateres.. eller Hva ?
håber der er en der kan hjælpe mig :)
Avatar billede makse Nybegynder
02. marts 2001 - 18:55 #1
Det kan godt tænkes det er det. Har du prøvet med Load Setup Defaults i din bios?

Nyeste bios kan hentes her:
http://www3.gigabyte.com.tw/support/mbbios_index.htm

Flah program til at opgradering:
http://www3.gigabyte.com.tw/support/temp/flash836.exe
Avatar billede cvsac Nybegynder
02. marts 2001 - 18:55 #2
er det windows der fryser ved startop ??? hvis det er det så geninstaller windows ... elelrs prøv med en BIOS opdatering ...
Avatar billede vuffe Nybegynder
05. marts 2001 - 14:56 #3
Måske bundkortet slet ikke kan klare 733MHz.
Avatar billede gizkor Nybegynder
06. marts 2001 - 22:50 #4
det er vist bundkortet den er gal med.
Her er hvad producenten har at sige:
\"Supports Pentium II (233-550MHz) processors\"

733EB er jo også en pIII\'er
Avatar billede aaa_2500 Nybegynder
07. marts 2001 - 10:23 #5
Sæt din gamle processor i m/b og opdater BIOS.

Hvis dit m/b kan håndtere P3, så skulle det løse problemet...Ellers, så skal du have et nyt m/b.

Hvis du ikke vil skifte processoren, så se om du ikke kan skaffe et ASUS P3BF, det er absolut et af de bedste P3 M/B som nogensinde er lavet... Iflg. Tomshardware.com er det DET bedste P3 board nogensinde!