Avatar billede daasen Nybegynder
12. september 2004 - 14:32 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Fjern Office Clipboard permanent i Office 2003

Så fandt jeg tilsyneladende arvtageren efter papirklipsen i Microsofts løbende konkurrence om, hvordan man generer PC-brugere mest effektivt gennem længere tid:

Office Clipboard i MS Office 2003 - eller på dansk "Udklipsholder", tror jeg nok..

Hver gang man kopierer mere end et element til sit clipboard, dukker Office Clipboard op i skærmens højre side og fylder store dele af arbejdsområdet ud med ligegyldige gamle elementer på clipboardet.

Der er en option menu for neden, så man kan slå automatisk visning fra, men hver gang man genstarter (ofte - det er jo Windows), bliver dette af en eller anden grund nulstillet, så man igen generes, når man næste gang anvender office.

Så mit spørgsmål er: Kan det lade sig gøre permanent at slå automatisk visning af office clipboard fra?  Eller eventuelt afinstallere det helt - jeg bruger det aldrig.

Jeg fandt et svar på annoyances.org, der mindede lidt om det:
http://www.annoyances.org/exec/show/article08-803
Men det virker tilsyneladende ikke med Office 2003.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
12. september 2004 - 14:41 #1
Du har så ganske ret i forhold til Mr. Clips.

Hos mig kan den fjernes med "rediger -> udklipsholder -> indstiliinger (nederst i udklipsholder)
Avatar billede buddy45 Juniormester
12. september 2004 - 14:42 #2
Fra Word's hjælp:

Klik på Indstillinger i opgaveruden Udklipsholder.
Fjern markeringen i afkrydsningsfeltet Vis Udklipsholder automatisk.
Fjern markeringen i afkrydsningsfeltet Vis Udklipsholder, når der trykkes to gange på Ctrl+C.
Bemærk!  Hvis du vil kopiere noget til Udklipsholder, mens den er deaktiveret, skal du markere afkrydsningsfeltet Indsaml uden at vise Udklipsholder.
Avatar billede vistodk Nybegynder
12. september 2004 - 14:44 #3
- Gå ind under tilføj/fjern programmer
- vælg din office 2003
- Tryk på "ændre/change"
- Vælg tilret
- I det nye vindue der kommer, skal du sætte hak i det lille vindue der hedder "avanceret indstillinger)
- Scroll ned og find: "  delte funktioner i office"
- Der ligger "clip organicer" og der kan du fjerne den
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
12. september 2004 - 14:47 #4
Visto det er da ikke Clip organizer - Det er jo den der viser f.eks clipart.
Avatar billede daasen Nybegynder
12. september 2004 - 14:58 #5
nikolajdu/buddy45: det er korrekt at disse indstillinger slår den automatiske visning af office clipboard fra - i min engelske udgave, er det dem, jeg nævnte som options.

Jeg kan se, at afkrydsningsfeltet "Vis udklipsholder auomatisk" - eller hos mig "Show Office Clipboard Automatically" ændrer værdien af følgende REG_DWORD værdi i registreringsdatabasen:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\11.0\Common\General\AcbControl
Default er 0 og betyder, at office clipboard vises - vis man fjerne krydset i clipboard options, rettes den til 1, og clipboard vises ikke længere automatisk.
Samme resultat fås selvfølgelig, hvis jeg bare retter direkte i regedit.

Problemet er bare, at når jeg genstarter maskinen, nulstiller den indstillingen, som den omtalte RED_DWORD igen står til 0, og jeg igen generes af office clipboard.

Så jeg vil gerne have det slået fra permanent - eller helt afinstalleret.

Jeg kan selvfølgelig lave et boot script, der går ind og overskriver den omtalte REG_DWORD ved hver genstart, men det virker klodset.

Så jeg håbede, der var en bedre måde.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
12. september 2004 - 14:59 #6
Det lyder lidt mærkeligt for jeg ser aldrig min efter at have slået det fra én gang.
Avatar billede skyttegaard Nybegynder
12. september 2004 - 15:27 #7
Har du andre Acb* entries i samme Registry Branch?
Avatar billede daasen Nybegynder
12. september 2004 - 15:29 #8
skyttegaard: ja - der ligger følgende:
AcbOn - REG_DWORD (0)
AcbST - REG_DWORD (0)
AcbSysIcon - REG_DWORD (0)
AcbTips - REG_DWORD (0)
Avatar billede skyttegaard Nybegynder
12. september 2004 - 15:32 #9
Så slet alle fire.
AcbControl styrer, om Office Clipboard overhovedet bruges (jeg tror, det står for Advance ClipBoard eller noget i den stil).
De andre er forskellige parametre til Office Clipboard.
Jeg vil tro, at det er Microsoft Office, der forsøger at spille klog, og slår Office Clipboard til igen, hvis der er parametre, der er definerede.
Avatar billede daasen Nybegynder
12. september 2004 - 15:35 #10
Øjeblik - skal lige genstarte og se, om det virker.
Avatar billede daasen Nybegynder
12. september 2004 - 15:43 #11
Det virkede!  Tak for hjælpen - den havde jeg ikke gættet selv.