Avatar billede ratzai Nybegynder
02. marts 2001 - 17:59 Der er 26 kommentarer og
2 løsninger

Domæne

Jeg har købt domænet Puzt.dk og nu vil jeg vide hvordan jeg kan gøre sådan at hvis jeg fx har serverplads hos Whitehat.dk og når man skriver puzt.dk skal den side som ligger hos whitehat.dk komme frem
Avatar billede netsrac Praktikant
02. marts 2001 - 18:04 #1
Købt et lille webhotel hos fx. azero.dk lav en frame side og load din side ind i en frame.
Avatar billede sjover Nybegynder
02. marts 2001 - 18:05 #2
<head>
<meta http-equiv=\"REFRESH\" content=\"0; url=http://www.whitahat.dk/dinside.htm\">
</head>
Avatar billede vandhunden Nybegynder
02. marts 2001 - 18:06 #3
Nej, du skal klart have et pege-på-hotel. Det betyder at du har et lille abonnement hos en HOST som gør at alle bliver sendt videre til din side. Det er det eneste det kan. Og det struernet.dk kan gøre det for 5 kr / måned...

/Andreas
Avatar billede vandhunden Nybegynder
02. marts 2001 - 18:08 #4
Det er i hvertfald billigere end at købe et hotel med serverplads... Jeg kan i øvrigt anbefale struernet/zipnet:

www.struernet.dk
www.zipnet.dk

(Det er samme firma)
Avatar billede ratzai Nybegynder
02. marts 2001 - 18:08 #5
jamen hvad gør alle andre der har et domænenavn altså hvis de køber et webhotel med og vil have siderne vist på deres domæne
Avatar billede skovtrold Nybegynder
02. marts 2001 - 18:14 #6
ratzai >> så har de jo deres filer til at ligge på det webhotel de har købt...
Avatar billede skovtrold Nybegynder
02. marts 2001 - 18:16 #7
Det der koster er jo webhotellet, så nogle vælger bare at købe et domænenavn og et \"pegepå-webhotel\", som bare henviser til eks. whitehat som er et gratis webhotel.
Avatar billede ratzai Nybegynder
02. marts 2001 - 18:16 #8
jamen fx ringetoner.dk. De har et domæne og så har de et webhotel med deres filer på. Hvordan gør de sådan at når man skriver ringetoner.dk kommer man til den side som ligger på deres hotel
Avatar billede netsrac Praktikant
02. marts 2001 - 18:17 #9
Det er noget dem de har webhotel sørger for :-)
Avatar billede ratzai Nybegynder
02. marts 2001 - 18:20 #10
ok så man kan ikke bare selv gøre det?
Avatar billede skovtrold Nybegynder
02. marts 2001 - 18:21 #11
Nej, du kan ikke gøre noget ved dit domæne, før du har et webhotel...
Avatar billede ratzai Nybegynder
02. marts 2001 - 18:22 #12
sjover>> hvor skulle jeg putte den html kode ind?
Avatar billede skovtrold Nybegynder
02. marts 2001 - 18:23 #13
Du kan ikke lægge nogle filer på dit domæne før du har en plads at lægge dem på (et webhotel).
Avatar billede gheko Nybegynder
02. marts 2001 - 18:24 #14
Du styre det via DNS.
putz.dk 21600 cname whitehat.dk

Browseren vil saa via DNS blive rediregeret til whitehat.dk {ip adresse}, hvor white.dk serveren vil proeve at finde en virtuel host kaldet putz.dk

Er det det du forespoerg?
Avatar billede ratzai Nybegynder
02. marts 2001 - 18:24 #15
hvordan kan man overhovedet lægge filer på sit domæne?
Avatar billede matric Nybegynder
02. marts 2001 - 18:25 #16
læs whitehat\'s nyhedsbrev.. du kan få domænenavn tilknyttet din konto nu..
Avatar billede sjover Nybegynder
02. marts 2001 - 18:26 #17
Jeg forstod det sådan at du har købt webhotel (putz.dk) med x mb til rådighed, med din egentlige side ligger hos whitehat.

hvis det er sådan, skal scriptet ligge i index.html på dit webhotel (putz.dk)
Avatar billede skovtrold Nybegynder
02. marts 2001 - 18:28 #18
Et domæne er een ting - det er navnet/adressen på din side.
Indholdet er en anden ting - det er dine filer, og for at folk kan komme ind på din side/adresse, skal der jo ligge nogle filer, og de skal ligge på et webhotel. Så hvis du ikke har et webhotel hvortil dit domæne peger, kan man ikke komme på din side...
Avatar billede skovtrold Nybegynder
02. marts 2001 - 18:29 #19
Snakker vi helt forbi hinanden - har jeg misforstået hvad det er du vil?
Avatar billede spectual Nybegynder
02. marts 2001 - 18:32 #20
læg da mærke til hvad matric skriver!! :=)
Avatar billede skovtrold Nybegynder
02. marts 2001 - 18:32 #21
Det kan være det er det han er igang med... :-)
Avatar billede matric Nybegynder
02. marts 2001 - 18:45 #22
ja.. lig mærke til hvad jeg skriver... det er den simple løsning på alt det her..
Avatar billede matric Nybegynder
02. marts 2001 - 18:48 #23
Whitehat tilbyder nu domæner

Whitehat tilbyder nu at du kan få et domæne tilknyttet din konto på whitehat. Domænet vil optræde som ethvert andet domæne på det store internet og du vil få adgang til at oprette alle de emailkonti, mailforwards og maillinglister du måtte have lyst til.

I første omgang er der mulighed for at registrere nye domænenavne med efternavnene .dk, .com, .net og .org. Der vil snarest blive givet mulighed for at få foretaget flytning af domæner til whitehatserveren

Læs detaljerne om tilbudet under menupunktet køb domæne.

Avatar billede skovtrold Nybegynder
02. marts 2001 - 18:51 #24
\"Der vil snarest blive givet mulighed for at få foretaget flytning af domæner til whitehatserveren\"

Og det er vel det du har brug for ratzai, da du allerede HAR købt domænet...
Spørgsmålet er så hvornår \"snarest\" er...
Avatar billede destiny Nybegynder
02. marts 2001 - 19:24 #25
Det du har brug for er, at få din udbyder til at oprette en Arecord til dit Whitehat hotel.

Hvis du flytter dit domæne til BuyDomains.dk for 50,- kr peger vi gratis dit domæne til dit webhotel (fx whitehat).
Avatar billede gilbert Nybegynder
02. marts 2001 - 20:05 #26
Ja vi flytter det gratis og ladder det peger gratis på din whitehat i samarbejde med yum.dk og net-services.dk
Avatar billede bacardil Nybegynder
02. marts 2001 - 22:33 #27
Avatar billede ratzai Nybegynder
17. marts 2001 - 23:32 #28
je synes ikke helt rigtig jeg fik et ordenligt svar men gheko tror jeg nok kom ind på noget af det rigtige så han får lige en 10er