Avatar billede tdktman Juniormester
11. september 2004 - 21:17 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Trådløst internet

Jeg har lidt problemer med mit trådløse internet, der er en svag forbindelse og nogle gange ryger forbindelse helt af.

Jeg har en en stationær computer som er tilsluttet med et netværkskabel til en router, hvor mit adsl så går gennem routeren. Routeren som er placeret i jordhøjde sender det trådløse signal ud til en bærbar computer på 1.sal, og en bærbar computer i nabohuset også på 1.sal.

Routeren er en zyxelG2000

Og alle computere kører XP

Hvordan kan jeg få et stærkere signal? skal jeg købe en stærkere antenne til routeren?

Kan man ændre i nogle instillinger så de bærbare computere ikke mister forbindelsen så let. Feks så den opdaterer noget hurtigere og finder forbindelsen med det samme igen.

Hvordan sikrer jeg mit netværk bedst muligt? hvilke instillinger skal jeg bruge, og hvad skal jeg gøre?

Håber nogen kan hjælpe mig.

mvh
Avatar billede bufferzone Praktikant
11. september 2004 - 21:59 #1
Du kan købe en bedre antenne eller en retningsbestemt antenne, der forstærker signalet i en bestemt retning. Du kan måske også omplacere dit accesspoint så det giver bedre sende forhold. Jeg har skrevet en artikle om trådløs rækkevide, jeg finder lige et link
Avatar billede bufferzone Praktikant
11. september 2004 - 21:59 #2
Du kunne måske få lidt inspiration her

http://eksperten.dk/artikler/119
Avatar billede tdktman Juniormester
11. september 2004 - 22:00 #3
lyder godt :) tak
Avatar billede sunstormkla Nybegynder
14. september 2004 - 20:03 #4
Det kommer and på hvorfor et netkort du benytter. jeg kan på min netgaer ma521 ændre min signal styrke med det tilhørende program.
men du kan dog også være udsat for det samme som mig hvor min adsl router ar i stykker hvor det trådløse signal røg en gang imellem.
håber det kunne bruges
Avatar billede mrrius Nybegynder
20. september 2004 - 14:47 #5
Jeg så lige en test af trådløs netværk. De testede 11mbit , 54mbit, og 100mbit.
(pcplayer)
Konklutionen af testen var at ingen af dem formåede at komme ober 24 mbit.

tibage til dit spørgsmål !

De fleste antenner sender vandret. og du vil sende lodret. måske hvis i er heldige , så skal sender og modtagere stå lodret 90 grader ( antennerne vandret ). beton stopper radio signaler forholdsvis nemt. jeg har prøvet et trådløs netværk . over en afstand på ca 20 m. det var håbløst , med det billige udstyr vi havde.

Hvis løsningen med at sende lodret ikke virker , så kan i blive nød til at tænke på en bedre antenne.Men måske , er sender og modtager simpelthen for svage til at sende og modtage ordentlig.