Avatar billede jriff Nybegynder
11. september 2004 - 17:25 Der er 4 kommentarer

Parse værdi til SQL-forespørgsel

Hej Alle!

Jeg har brug for at kunne parse en værdi til en SQL-forespørgsel i en Access-DB. I ved... der hvor Access kommer med en dialogboks og beder om en værdi til forespørgslen.

Noget á la: db.execute("query?age=10")

Hvordan gør man det?

Tak for hjælpen!
Avatar billede dannynielsen Nybegynder
11. september 2004 - 17:42 #1
opret ny forespørgsel. i feltet kriterier (i et bestemt felt) insætter du det du ønsker at spørge brugeren om, i firkantede paranteser fx

=[Indtast brugernavn]
Avatar billede jriff Nybegynder
11. september 2004 - 17:54 #2
Nej...  det er fra ASP-koden jeg vil "udfylde" det felt der kommer i Access. Altså så der i Access er en forespørgsel der beder om en værdi, og den værdi vil jeg gerne smide med fra ASP-koden.
Avatar billede dannynielsen Nybegynder
11. september 2004 - 17:59 #3
nu ha jeg ikke den store viden om ASP, men forudsat du kan kalde ACcess med DAO kan det gøres i stil med dette
Dim wrk As DAO.Workspace
Dim db As DAO.Database
Dim rst As DAO.Recordset
Dim qdf As QueryDef

Set db = wrk.OpenDatabase("C:\Eksempel\db1.mdb")
Set qdf = db.QueryDefs("qryParamQuery")

qdf.Parameters("[Indtast dato]") = #8/15/2000#
Set rst = qdf.OpenRecordset()
rst.MoveLast
Avatar billede jriff Nybegynder
11. september 2004 - 18:02 #4
Jeg tror der må være en mere rigtig måde at gøre det på... Jeg åbner nemlig databasen med

db.Open "DBQ=blabla"