Avatar billede nicolas_nielsen Nybegynder
11. september 2004 - 11:21 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Siden kan ikke vises

Hej

Jeg forsøger at hjælpe nogle venner med deres nye computer.  Den kører fint, men der er nogle problemer med at vise visse sider på Internettet.  Det er typisk sider hvor man skal logge ind, så som Hotmail (efter man har sendt sin adgangskode), TDC's kunde sider (Efter man har indtastet sit brugernavn + koderord) og også Telmore, når man forsøger at sætte penge ind på sin konto.

Der er installeret XP Home DK (Opdateret med alle updates for ca. 3-4 uger siden), Sygate Personal FireWall og AGV antivirus.

Jeg har forsøgt at slå firewal fra uden det ændrede noget.  Kan det være noget Java som Microsoft ikke længere understøtter???

mvh
Nicolas
Avatar billede nicolas_nielsen Nybegynder
11. september 2004 - 11:22 #1
P.S. De bruger dial-up 56K
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
11. september 2004 - 11:29 #2
Prøv at installere Microsoft Virtual Machine og se om ikke det løser problemet. http://www.nordea.dk/netbank/download/msjavx86.exe
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
11. september 2004 - 11:30 #3
Jeg kører selv med den og har ingen problemer på java-enablede side, såsom bank, hotmail, komogvind etc.
Avatar billede peet-49 Novice
11. september 2004 - 11:30 #4
Du mangler Msjavx86  java
Avatar billede nicolas_nielsen Nybegynder
11. september 2004 - 11:33 #5
OK, jeg prøver og vender tilbage når jeg har forsøgt.  Det undrer mig bare at Hotmail, der er en MS side ikke umiddelbart kan benyttes af XP?!?
Avatar billede abcdefghijklmn Nybegynder
13. september 2004 - 12:46 #6
Jeg har det samme problem, bare på en mac computer. Siden bliver blank når jeg prøver at logge ind, Men KUN på mac'en. Er der nogen som kender en løsning på dette????
Avatar billede felixk Nybegynder
14. september 2004 - 22:42 #7
Det kan være er problem med at I ikke kan se det der kaldes "sikre sider".
Både en firewall på ens egen computer og en firewall hos udbyderen (hvis man har en form for bredbånd/ADSL/kabelmodem).
Sørg for at port 443 er åben i firewall'en, det er her sikre forbindelser går igennem.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
19. september 2004 - 16:54 #8
Fik du løst problemet ?
Avatar billede nicolas_nielsen Nybegynder
19. september 2004 - 22:18 #9
Hej Tonny,

Jeg har ikke haft mulighed for at komme til computeren endnu.  Jeg skal nok vende tilbage.
Avatar billede nicolas_nielsen Nybegynder
11. oktober 2004 - 08:59 #10
Det viste sig at være modemdriveren.  De benyttede en Lasat 56K PnP driver.  Da jeg installerede en Windows standard 56 K driver virkede alt.

Tak for jeres idéer.

/Nicolas